فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

خرمالو به ندرت خود گرده افشان می شود، زیرا هر درخت فقط گل های نر یا ماده دارد. استثنا برخی از واریته های شرقی هستند که قادر به تولید میوه از هر جنس هستند. بسته به واریته، ممکن است نیاز به کاشت دو یا چند درخت داشته باشید.در مرحله بعد، درختان خرمالو به سرما حساس هستند. دمای زیر 10 درجه فارنهایت (-17 درجه سانتیگراد) می تواند به درخت و هر جوانه حساس آسیب برساند. خرمالو همچنین در شرایط بسیار گرم خوب عمل نمیکند.
چرا درخت خرمالوی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درخت خرمالوی من میوه نمی دهد؟ - فوت و فن های باغبانی

نامناسب بودن خاک

درخت را در محلی با زهکشی خوب بکارید، زیرا ماندگاری آب تأثیر نامطلوبی بر تولید میوه دارد. درختان را با فاصله 20 فوت (6 متر) از هم بکارید. ارتفاع درختان بین 20 تا 30 فوت (6-9 متر) خواهد بود. خرمالو خاک کمی اسیدی با pH 6.5 تا 7.5 را دوست دارد. درخت را در زمان کاشت تا حدود 3 فوت (1 متر) هرس کنید و برای حفظ شکل گلدان، در چند سال اول هرس را ادامه دهید.



نامناسب بودن خاک


عدم دریافت کود

در ماه بهمن تا فروردین از کود 10-10-10 یا 16-16-16 استفاده کنید. درختان را به خصوص در فصل بهار تا پاییز آبیاری کنید. به خاطر داشته باشید که درختان سالم تا 31 سانتیمتر در سال رشد می کنند، اما ممکن است هفت تا ده سال طول بکشد تا میوه دهند، بنابراین صبور باشید.



عدم دریافت کود


رسیدن به مرحله ی میوه دهی

اگر درخت خرمالوی شما گل ندارد، ناامید نشوید. زمانی که درخت برای اولین بار شکوفا می‌شود ، زمان گل دهی بستگی به واریته آن دارد.به گونه‌ای که از بذر رشد کرده باشد یا پیوندی باشد و یا در شرایط آب و هوایی محلی متفاوت باشد. خرمالوهای شرقی بعد از پنج سال شکوفا می شوند اما تا هفت سال بعد میوه نمی دهند. درختان پیوندی در عرض دو تا سه سال شکوفا می شوند. خرمالو آمریکایی ممکن است چندین سال طول بکشد تا شکوفا شود و هنوز تا ده سال میوه نمی دهد. خرمالوهای آمریکایی و شرقی هر دو سال شکوفه و میوه دهی متناوب دارند . این بدان معناست که یک سال محصول زیاد میوه کوچک و در سال متوالی محصول کم میوه بزرگتر خواهید داشت. هر دو گونه در اواخر بهار شکوفا می شوند، اما زمان واقعی بستگی به آب و هوا دارد .



رسیدن به مرحله ی میوه دهی


بررسی تمام عواملی که در میوه دهی موثراند

گاهی اوقات کمبود فسفر ممکن است باعث عدم شکوفایی شود. این را می توان با افزودن مقداری پودر استخوان به خاک اطراف درخت خود برطرف کرد.اگر درخت شما به مرحله ی میوه دهی نرسید ، موارد زیر را بررسی کنید : آیا به دوست گرده افشان نیاز دارد؟ شاید لازم باشد درختی از جنس مخالف بکارید. آیا گیاه آبیاری و تغذیه کافی دارد؟ آبیاری بیش از حد نیز بر روی گلدهی تأثیر می گذارد. چه نوع درختی است؟ واریته‌های مختلف در زمان‌های مختلف شکوفا می‌شوند و میوه می‌دهند و برخی از آن‌ها نسبت به سایرین زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله ی میوه دهی دارند.همچنین آیا درخت در محل پیوند آسیب دیده است؟ گاهی اوقات چندین سال طول می کشد تا درخت از هر نوع آسیبی بهبود یابد. اگر این پاسخ نهایی است و می خواهید یک گیاه بارده داشته باشید، شاید ایده خوبی باشد که آن را بیرون بیاورید و دوباره بکارید. یا در یک منطقه دیگر دوباره بکارید و از شاخ و برگ زیبا و میوه های خوشمزه و سایه ی درخت آن لذت ببرید.



بررسی تمام عواملی که در میوه دهی موثراند
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.