فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

بنت قنسول از نوسان دما یا محیط بدون تهویه خوششان نمی آید (مثل اکثر ما ) آنها دمای اتاق ثابت را بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد ترجیح می دهند. آنها را نزدیک آتش، درها یا پنجره ها قرار ندهید.دمای ایده آل در شب 15 درجه سانتیگراد است. در صورت امکان، زمانی که به رختخواب می روید، گیاه را به مکان خنک تری منتقل کنید. از قرار دادن گیاه در دمای کمتر از 12 درجه یا در معرض هوای سرد یا گرم که ممکن است باعث ریزش زودرس برگ شود خودداری کنید.
چگونه گیاه بنت قنسول خود را زنده نگه داریم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه گیاه بنت قنسول خود را زنده نگه داریم ؟ - فوت و فن های باغبانی

مناسب ترین دما برای شادابی بنت قنسول

بنت قنسول ها از نوسان دما یا محیط بدون تهویه خوششان نمی آید (مثل اکثر ما ) آنها دمای اتاق را بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد ترجیح می دهند. آنها را نزدیک آتش، درها یا پنجره ها قرار ندهید.دمای ایده آل در شب 15 درجه سانتیگراد است. در صورت امکان، زمانی که به رختخواب می روید، گیاه را به مکان خنک تری منتقل کنید. از قرار دادن گیاه در دمای کمتر از 12 درجه یا در معرض هوای سرد یا گرم که ممکن است باعث ریزش زودرس برگ شود خودداری کنید.



مناسب ترین دما برای شادابی بنت قنسول


تاثیر نور بر گل دهی

در زمستان بنت قنسول را در نور طبیعی نزدیک یک پنجره آفتابی قرار دهید و مقداری فاصله بین برگها و پنجره سرد پنجره باقی بگذارید.برای اینکه بنت قنسول دوباره شکوفا شود، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید، در غیر این صورت بر روند گلدهی تأثیر می گذارد. اگر همه چیز خوب پیش برود جوانه های گل باید تا آذر دیده شوند. منظور ما حداقل 12 ساعت در روز تاریکی کامل است و منظور ما از تاریکی کامل، تاریکی بدون وقفه است. ورود به اتاق، باز کردن کمد ممنوع ! برخی از باغبانان گیاه خود را بین ساعت 5 بعد از ظهر تا 8 صبح در یک جعبه قرار می دهند، سپس آن را در یک مکان آفتابی در خانه خود در طول روز قرار می دهند. به نظر می رسد کمی بد است، اما این زمان ضروری برای آماده سازی گیاه و گل دهی است و فقط برای 8 هفته است.



تاثیر نور بر گل دهی


بررسی برگ ها

اگر بنت قنسول خود را در منطقه ای با نور زیاد و رطوبت ناکافی نگهداری شود، شروع به ریزش برگ، پژمرده شدن یا هر دو می کند. اغلب مردم در این زمان گیاه را دور می اندازند و امیدی به بازگشت گیاه ندارند . اگر این علائم را مشاهده کردید، بلافاصله با آب با دمای اتاق آبیاری کنید، هر ده دقیقه یا بیشتر آن را چک کنید و در صورت نیاز مجددا آبیاری کنید تا زمانی که خاک مرطوب بماند. پس از چند ساعت، گیاه باید شروع به هیدراته شدن مجدد کند و به سلامت خود بازگردد، اگرچه ظاهر شدن برگ های جدید زمان می برد.



بررسی برگ ها


آبیاری و رطوبت

تعداد روزهای مشخصی برای آبیاری بنت قنسول وجود ندارد. واقعاً ساده است، انگشتتان را روی خاک بکشید، اگر خشک است، آن را آبیاری کنید. با این حال آن را بیش از حد آب ندهید. چیزی که می‌خواهید از آن اجتناب کنید ریشه‌های نشسته در آب است که باعث پوسیدگی ریشه‌ها می‌شود – این برای هیچ یک از گیاهان آپارتمانی شما خوب نیست.برای اینکه برگ ها‌ قرمز و خیره کننده پر جنب و جوش باقی بمانند، گیاه خود را غبارآلود کنید تا سطح رطوبت را افزایش دهید. غبار گیاه را شاد نگه می دارد .



آبیاری و رطوبت


نگهداری گیاه برای سال آینده

اگر احساس شجاعت می کنید، می توانید سعی کنید گیاه را برای سال آینده زنده نگه دارید. کمی مراقبت نیاز دارد . در فصل بهار در فاصله زمانی بین آبیاری، به بنت قنسول اجازه دهید کمی خشک‌تر شود. در اواخر اردیبهشت حدود 10 سانتیمتر از هر ساقه را ببرید تا گیاهی سرسبز و پر پشت در طول زمستان پرورش دهید. بهار همچنین بهترین زمان برای شروع کوددهی است. در اردیبهشت ماه آبیاری را افزایش دهید و هنگامی که شاخه های جدید ظاهر شدند خاک و گلدان را تعویض کنید. هنگامی که به گلدان جدید منتقل می شود، هفته ای یک بار نیاز به تغذیه دارد.



نگهداری گیاه برای سال آینده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.