فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

بادمجان ها به دلایل متعددی از جمله کمبود آب و دمای بالای 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتی گراد) دچار استرس می شوند و تولید میوه را متوقف می کنند. جدا از شرایط خشک، گلها ممکن است به دلیل هوای سرد، مشکلات گرده افشانی، کمبود خاک یا آسیب آفات ریزش کنند. وقتی گل‌های بادمجان می‌ریزند یا به میوه تبدیل نمی‌شوند، به ندرت فقط یک عامل می تواند دخیل باشد ، بنابراین بیایید همه دلایل احتمالی را با هم بررسی کنیم :
چرا گیاه بادمجان من میوه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا گیاه بادمجان من میوه نمی دهد ؟ - فوت و فن های باغبانی

کمبود آب

بادمجان ها گیاهانی هستند که تشنه هستند و در دوره های خشک عملکرد خوبی ندارند. کمبود آب منجر به ایجاد یک گیاه پر استرس می شود که به نوبه خود می تواند گل ها را رها کند و میوه ای تولید نکند.حتی اگر سالم به نظر برسند، وقتی بادمجان ها در گرمای تابستان گل های خود را می ریزند، مقصر اصلی معمولا آب است. برای حفظ نیازهای گیاهان خود، از رطوبت سنج برای بررسی سطوح رطوبت در خاک خود استفاده کنید.بادمجان ها در شرایط عادی به حداقل یک 2.5 سانتیمتر آب در هفته و در هوای گرم و خشک هفته ای 5 سانتیمتر آب نیاز دارند. بهتر است بیشتر این آب را در یک جلسه در هوای معمولی و دو بار در هفته در هوای گرم تامین کنید. جلسات طولانی مدت ِ آبیاری عمیق بهتر از جلسات سطحی روزانه است زیرا ما می خواهیم که آب در سطوح عمیق تری به خاک برسد - به طور ایده آل 30 سانتیمتر در زمین. گرمای تابستان می تواند به راحتی آب را از چند سانتیمتری اول خاک تبخیر کند و ریشه ها را تشنه و خشک کند.



کمبود آب


عدم گرده افشانی

بادمجان ها گیاهان خود گرده افشانی هستند، به این معنی که دارای یک گل "کامل" هستند که دارای اجزای نر و ماده است. آنها هنوز به گرده افشانی نیاز دارند، اما این به راحتی از طریق وزش بادهای خفیف یا با استفاده از حشراتی مانند زنبورها، پروانه ها یا پروانه ها رخ می دهد.در هوای گرم یا رطوبت بالا، گرده ممکن است چسبناک شود و سقوط آن از مادگی و گرده افشانی گل را سخت کند. در برخی موارد، گرده ممکن است به طور کامل غیر فعال شود، که منجر به ریختن گل بادمجان ها می شود. اگر بادمجان های خود را در گلخانه یا چند تونل پرورش می دهید، جایی که جریان هوا بهینه نیست و گرده افشان ها دسترسی چندانی ندارند، گرده افشانی دستی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. قلم مو را به آرامی داخل گل قرار دهید، گرده ها را بردارید و به اطراف حرکت دهید. اگر شرایط اجازه دهد و گرده هنوز فعال باشد و خیلی چسبنده نباشد، یک ضربه ملایم هفتگی روی گیاه ممکن است برای اطمینان از گرده افشانی کافی باشد، اما تشویق گرده افشان های طبیعی همیشه بهترین گزینه است. سعی کنید گل‌ها و گیاهان همراهی را که زنبورهای عسل را جذب می‌کنند پرورش دهید، مانند گل گاوزبان، گل همیشه بهار، بابونه، اسطوخودوس، آفتابگردان و بسیاری دیگر.



عدم گرده افشانی


قرار گرفتن در معرض دمای نامناسب

قرار نیست بادمجان ها در شرایط آب و هوایی معتدل رشد کنند، بنابراین جای تعجب نیست که آنها از آب و هوای خارج از منطقه امن خود متنفر باشند . اگر دما به کمتر از 60 درجه فارنهایت (16 درجه سانتیگراد) برسد، ممکن است دلیلی باشد که بادمجان ها گل های خود را بریزند و میوه ندهند. دمای پایین‌تر عملکردهای حیاتی مختلف را مهار می‌کند و گیاه به حالت بقا می‌رود و گل‌های خود را در این فرآیند می‌ریزد. اگر می‌دانید آب و هوای شما مناسب نیست. کار زیادی نمی‌توانید در این مورد انجام دهید، به جز اینکه گیاهان لطیف خود را به صورت محافظت شده پرورش دهید.هنگامی که هوا بسیار گرم است، بیش از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد)، ممکن است باعث غیرفعال شدن یا عقیم شدن کامل گرده بادمجان شود. تغییرات شدید دما همچنین کل سیستم گیاه را تحت فشار قرار می دهد، که باعث می شود تا زمانی که هوا آرام تر شود، تولید آن متوقف شود. بادمجان ها در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارند ، بنابراین اگر می خواهید با کاشت آنها در سایه از آب و هوای سوزان جلوگیری کنید، این نیز راه حلی نیست. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در گرم ترین فصل تابستان از پارچه سایه بان استفاده کنید و از گیاهان خود به خصوص در بعد از ظهر محافظت کنید.



قرار گرفتن در معرض دمای نامناسب


کمبود مواد مغذی و معدنی

بادمجان ها عاشق خاک شنی و با زهکشی خوب هستند که سرشار از مواد معدنی، به ویژه نیتروژن و فسفر در مرحله میوه دهی گیاه است. عناصر مهم دیگر عبارتند از پتاسیم، فسفر و منیزیم. شما می توانید تمام این عناصر را با تغذیه منظم با کودهای آلی به خاک اضافه می کند.همیشه یک کود متعادل (10-10-10) انتخاب کنید و به بادمجان ها خیلی وقت نخورید، آنها به آن نیاز ندارند - حداکثر هر 4 هفته یکبار. سایر گزینه های ارگانیک شامل کود ماهی، چای کمپوست، گوانو خفاش یا جلبک دریایی است. از کاشت نهال بادمجان خود در خاک باتلاقی و مرطوب خودداری کنید که می تواند منجر به بیماری قارچی و توقف رشد شود. با افزودن مواد آلی می توانید ساختار خاک خود را بهبود ببخشید. کمپوست همیشه پاسخی برای بدست آوردن محصولات بهتر است و یک لایه 10 تا 15 سانتیمتری کمپوست برای ساختار خاک شما و همچنین سطح تغذیه معجزه می کند.



کمبود مواد مغذی و معدنی


هجوم حشرات و آفات

اگر بادمجان های شما میوه نمی دهند، آنها را از نظر علائم بیماری یا آفات بررسی کنید. حشرات در زیر شاخ و برگ پنهان می شوند و به سختی قابل توجه هستند و می توانند تأثیر زیادی بر رشد گیاه شما داشته باشند.پیشگیری مهم است، بنابراین گیاهان خود را هر هفته بازرسی کنید و اجازه ندهید آسیب از کنترل خارج شود. مضرترین حشراتی که دوست دارند بادمجان های لطیف را شکار کنند عبارتند از: شته ها - باعث پیچ خوردن برگ ها و توقف رشد گیاه می شوند. سوسک های کک - آنها به طور کلی به نهال ها حمله می کنند، اما هنگامی که گیاهان رشد کردند، می توانند از خود محافظت کنند. کنه‌های عنکبوتی – در هوای گرم حمله می‌کنند، روی شاخ و برگ تار میسازند و به مکیدن شیره گیاه می پردازند. سوسک‌ها و کرم‌های شاخ‌زمینی کلرادو - هر دو به سرعت برگ‌ها را می‌جوند و می‌توانند کل محصولات را از بین ببرند.شما می توانید با استفاده از روش های ارگانیک کنترل آفات ، به ویژه روش های مکانیکی با این آفات مبارزه کنید. می توانید شته ها را با آب اسپری کنید و حشرات بزرگتر را به صورت دستی جدا کنید. از نهال ها در جوانی با مش یا پشم های باغبانی محافظت کنید. وقتی همه چیز شکست خورد، می توانید از صابون حشره کش، روغن چریش و بسیاری از گزینه های موجود دیگر استفاده کنید.



هجوم حشرات و آفات


کاشت واریته ی نامناسب برای آب و هوای منطقه

منشأ بادمجان ها جنوب شرقی آسیا است و با توجه به میراث استوایی آن، در آب و هوای گرم و بارانی رشد می کند. پرورش آنها در آب و هوای معتدل، جایی که زمستان های طولانی و فصل های رشد کوتاه داریم، اگر استراتژیک نباشیم، می تواند یک چالش باشد.اگر نهال بادمجان خود را خیلی دیر در فصل بکارید ،ممکن است هیچ میوه ای دریافت نکنید. یک رقم با زمان طولانی تا بلوغ را انتخاب کنید و فقط می توانید از اواخر پاییز شروع به چیدن میوه کنید. ممکن است بادمجان ها در تابستان گل های خود را بریزند اما در اواخر شهریور ، اوایل آبان شروع به تولید میوه کنند. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که می توانید بادمجان را در آب و هوای خود پرورش دهید. ابتدا، قبل از خرید یا سفارش بذر، به DTM (روزهای رسیدن به بلوغ) روی بسته بذر نگاه کنید. برای فصول کوتاه، انواع زودرس (60 تا 70 روز) مانند اپلگرین، الماس، اورینت اکسپرس و غیره را انتخاب کنید. اگر پاییز شما ملایم و طولانی است، می توانید بادمجان های میان فصل (70 تا 80 روزه) مانند بلک بیوتی و ویولتا لونگا را امتحان کنید.ثانیا، یا نهال های خود را زودتر در یک فضای گرم شروع کنید - بهمن تا اسفند بهترین کار را انجام می دهد - یا اگر به اندازه کافی برای شروع کاشت خود مطمئن نیستید، نشاهای قوی بادمجان بخرید. آنها را چند هفته پس از رفع خطر یخبندان بکارید. این به شما کمک می کند تا به خوبی شروع کنید و از میوه های بادمجان با زمان بندی عالی لذت ببرید. ثالثاً، مسائل آب و هوایی خود را به طور کلی پشت سر بگذارید و بادمجان ها را در داخل یک گلخانه یا پلی تونل بکارید، زمانی که دما اجازه داد. مسائل دیگری مانند گرده افشانی یا دماهای بالا وجود دارد که باید مراقب آنها باشید، اما کاشت محافظت شده بهترین راه برای پرورش در آب و هوای خنک است.



کاشت واریته ی نامناسب برای آب و هوای منطقه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.