فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

گیاهانی که روی دیوارها رشد می کنند می توانند با محافظت از خانه در برابر تشعشعات خورشیدی در طول روزهای سوزان تابستان و جلوگیری از خروج هوای گرم در فصل زمستان به تنظیم دمای خانه شما کمک کنند.دیوار سرسبز به پرندگان پناهگاه و مکان های لانه سازی می دهد و به نوبه خود حیاط خلوت شما را با آواز پر می کند. بسیاری از این گیاهان - از جمله پیچک - به پرندگان توت عرضه می کنند و منبع غنی شهد را برای گرده افشان ها (مانند زنبورها) هنگام گل دادن تولید می کنند.از آنجایی که گیاهان هوا را تصفیه می کنند، به کاهش و مهار استرس کمک می کنند. برای برخی از پرورش دهندگان، باغبانی خود می تواند یک سرگرمی درمانی باشد.جدا از حذف دی اکسید کربن و تولید اکسیژن، گیاهانی که روی دیوارها رشد می کنند به خلاص شدن از شر سموم موجود در هوا مانند تری کلرواتیلن ، تولوئن، زایلن، بنزن و فرمالدئید نیز کمک می کنند.
از چه گیاهانی برای پوشش دیوار استفاده کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
از چه گیاهانی برای پوشش دیوار استفاده کنیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

یاس ستاره ای

برای ایجاد دیواری از برگ های همیشه سبز براق، یاس ستاره ای یک انتخاب عالی است. در تابستان، گل‌های کرم پرستاره هوا را با بوی چای پر می‌کنند و در زمستان برگ‌ها رنگ‌های قرمز به خود می‌گیرند. Trachelospermum jasminoides به سرپناه و آب و هوای معتدل نیاز دارد. T. asiaticum مشابه این گیاه است، اما سخت تر، قوی تر، و بوی قوی تری دارد. به عنوان رونده های پوشش دهنده دوقلو، برای بالا رفتن به چارچوبی از داربست یا سیم نیاز دارند. در خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب بکارید و در هوای گرم به طور مرتب آبیاری کنید.



یاس ستاره ای


پیچک

پیچک یکی از بهترین گیاهان برای پوشش آسان و همیشه سبز برای دیوارهای باغ است . به خود چسبیده، برای بالا رفتن نیازی به داربست ندارد و برای پرندگان پناهگاه و توت و همچنین برای زنبورها شهد ارائه می دهد. پیچک های ایرانی (مانند 'قلب گوگردی') و پیچک های جزیره قناری، برگ های بزرگ و جذابی دارند )



پیچک


سوسیس تاک

Holboellia latifolia یک گیاه همیشه سبز بالارونده عالی است . برگ‌های سبز براق و متراکم آن با گل‌های بهاری ارغوانی، قرمز مایل به ارغوانی یا کرم لیمویی که بوی خربزه و یاس می‌دهند و میوه‌های پاییزی بنفش سوسیس‌شکل خوراکی دارند. در خاکی حاصلخیز و با زهکشی خوب در مقابل دیواری در برابر آفتاب بکارید. در مناطق سردسیر فقط نیمه همیشه سبز است. پس از گلدهی هرس کنید تا قدرت آن را کنترل کنید.



سوسیس تاک


ادریسی بالارونده

Pileostegia viburnoides در اواخر تابستان و اوایل پاییز دیواری را در نیمه سایه با برگ های همیشه سبز براق به خوبی می پوشاند ،گل های عاجی پرزدار که شهد آنها گیاهانی عالی برای گرده افشان ها است . سایر ادریسی های رونده و خود چسبنده که باید برای دیوارهای نیمه سایه در نظر بگیرید عبارتند از Hydrangea anomala subsp.این گیاه در تابستان دارای گلهای توری بزرگ است. مقاوم است، اما برگریز است. H. seemannii همیشه سبز است، اما نیاز به یک دیوار محافظت شده در یک منطقه معتدل دارد. همه آنها دیر ایجاد می شوند، اما سال ها زندگی می کنند و ارزش صبر کردن را دارند.



ادریسی بالارونده


پیراکانتا

پیراکانتا(Firethorn) یک درختچه همیشه سبز فوق العاده برای رشد در مقابل دیوارها و یکی از بهترین گیاهان برای باغ های حیات وحش است . هنگامی که در پاییز توده ای از انواع توت ها را می دهد ، پناهگاه و همچنین غذا برای پرندگان فراهم می کند. و در اوایل تابستان شکوفه های عاجی رنگ غنی از شهد را به زنبورها ارائه می دهد.



پیراکانتا


گل ساعتی

یکی از بهترین گیاهان استوایی را تشکیل می‌دهند . گلهای آنها از اوایل تابستان تا پاییز به وفور تولید می شود. همیشه سبز در آب و هوای گرم، به راحتی دیوارهای بزرگ را می پوشاند، اگر قاب (مانند سیم یا داربست) برای ریسمان کردن خود به آن داده شود. مقاوم ترین، Passiflora caerulea ، هنوز هم از یک دیوار آفتابی و محافظت شده بهره می برد. دارای شکوفه های سفید و بنفش و میوه های تخم مرغی شکل نارنجی است. "آمیتیست" چندان مقاوم نیست و دارای گل های بنفش کم رنگ است.آنها را در خاک مرطوب و با زهکشی خوب بکارید.



گل ساعتی


کلماتیس کوهی

Clematis montana رونده ای باشکوه و سرزنده است که وقتی گل های صورتی یا سفیدش در اوایل تابستان شکوفا می شوند، هوا را با رایحه وانیلی-میخک پر می کند. برگریز است، اما هنگامی که برگ های برنزی می ریزند، قاب متراکم و شاخه ای را نمایان می کنند که همچنان دیوار را می پوشاند.گونه های میلین" (صورتی مایل به قرمز) بسیار بزرگ است. "خانم کریستین" (سفید) بزرگ است. و "ون گوگ" (صورتی گیلاسی) قدرت کمتری دارد. برای بهترین نتایج در مورد نحوه رشد کلماتیس ، آنها را در خاکی با زهکشی خوب و حاصلخیز در آفتاب یا نیمه سایه بکارید، اما مطمئن شوید که روی ریشه ها سایه می افتد (مثلاً توسط یک درختچه). کلماتیس را بعد از گل دهی هرس کنید.



کلماتیس کوهی


جارو آناناس

یک درختچه دیواری شاد برای یک دیوار آفتابی، Argyrocytisus battandieri ( همراه Cytisus battandieri ) گل‌های عظیم زرد روشنی تولید می‌کند که بوی خوش آناناس را می‌دهد. اینها در تابستان بالای برگهای سبز خاکستری جذاب قرار می گیرند. گونه فشرده تر «دم زرد» دارای مخروط های گلی است که طول آن به 6.6 اینچ (17 سانتی متر) می رسد و زنبورها را جذب می کند. این گیاه مقاوم به خشکی (که در مناطق معتدل می تواند همیشه سبز باشد) که از کوه های اطلس مراکش می آید، به خاکی با زهکشی بسیار خوب و دیواری محافظت شده در آفتاب نیاز دارد.



جارو آناناس


شکوفه های زیبای گل های رز رونده در روزهای تابستان هوا را پر از عطر می کند. اشکال قوی برای دیوارهای بلند و گونه های دیگر از گیاهان برای پوشش دیوار برای مرزهای پایین باغ وجود دارد. همه آنها برگریز هستند، اما با گذشت زمان می توان ساقه ها را به یک الگوی جذاب برای رشد زمستانی هدایت کرد. Étoile de Hollande (لاکی-قرمز) یک انتخاب شگفت‌انگیز برای یک دیوار آفتابی است، در حالی که «Madame Alfred Carrière» (صورتی-سفید) برای یک نقطه سایه‌تر عالی است. داربست یا سیم برای بستن گل رز تهیه کنید. در اواسط _ اواخر زمستان برای حفظ سلامت و قدرت گل هرس کنید.



رز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.