فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

یک باغ گیاهان سرپوشیده یک راه عالی برای داشتن گیاهان تازه در تمام طول سال و تقریباً در هر آب و هوایی است. گیاهان یک منبع شگفت‌انگیز از طب طبیعی هستند و گیاهان تازه معمولاً قوی‌تر (و طعم‌دارتر) از خشک‌شده‌اند.مطمئناً می‌توانید باغ گیاهی خود را از دانه‌ها شروع کنید ، با خرید گیاها از مرکز باغ محلی یا نشا فروشی ها می توانید شروعی سریع داشته باشید. آنها معمولاً ارزان هستند و به این ترتیب مجبور نیستید مدت زیادی منتظر بمانید تا گیاهان به اندازه کافی برای برداشت آماده شوند. ابتدا نیاز به بستر کاشت دارید ، ساخت جعبه باغچه آشپزخانه واقعاً آسان است - بدون نیاز به ابزار! ظرفی را انتخاب کنید.ظروف فولادی گالوانیزه گزینه ی مناسبی هستند جذاب، ایمن و به راحتی به باغ تبدیل می شوند. ظرف را با یک لایه کم عمق از سنگ پر کنید (این به زهکشی کمک می کند). می توانید چند سنگ را از بیرون جمع کنید یا چند سنگ آکواریوم بخرید.
چگونه یک باغ کوچک برای آشپزخانه بسازیم ؟ - فوت و فن های باغبانی
چگونه یک باغ کوچک برای آشپزخانه بسازیم ؟ - فوت و فن های باغبانی

انتخاب خاک و شروع کاشت

ظروف را با خاک گلدان 5 تا 8 سانتیمتر از بالا پر کنید. حتما از خاک گلدان ارگانیک (نه خاک باغچه) استفاده کنید. خاک گلدان به طور خاص مخلوط می شود تا مقدار مناسبی از رطوبت را در ظروف نگه دارد. گیاهان را از گلدان های استارتر بردارید و ریشه ها را به آرامی با انگشتان خود از خاک جدا کنید (خاک را خرد کنید). گیاهان را در خاک بکارید و مطمئن شوید بیش از حد شلوغ نشوند.برچسبی که به همراه گیاه ارائه می شود باید به شما بگوید که به چه مقدار فضای نیاز دارند. آب را به طور کامل اما کم آبیاری کنید. خاک را بدون خیس کردن بیش از حد مرطوب کنید. باغ گیاهان را در یک پنجره آفتابی قرار دهید و لذت ببرید!



انتخاب خاک و شروع کاشت


چند نکته برای شادی و شکوفایی باغ گیاهان آشپزخانه

جعبه گیاهان را در پنجره ای با نور زیاد خورشید قرار دهید (بهترین پنجره رو به جنوب است) با حداقل 4-6 ساعت نور خورشید در روز. دمای اتاق برای اکثر گیاهان عالی است، اما اگر می‌خواهید رشد آنها را کندتر کنید (مانند زمانی که به تعطیلات می‌روید)، یک مکان خنک‌تر (مانند زیرزمین) می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به حالت خفته‌تری وارد شوند. اگر پنجره خوبی ندارید، نور رشد داخلی ضروری است. برای اینکه گیاهان بیش از حد بلند و لاغر نشوند، قلمه هایی را از بالا ببرید تا بوته شدن را تشویق کنید. برای گیاهان لطیفی مانند ریحان نیازی به قیچی خاصی نیست، فقط با انگشتان خود قسمت بالای ساقه ها را نیشگون بگیرید (مواظب باشید گیاه را نکشید و ریشه ها را از جای خود خارج نکنید) نگران نباشید برداشت از گیاهان اغلب در واقع رشد را تشویق می کند و گیاه قوی تری تولید می کند.



چند نکته برای شادی و شکوفایی باغ گیاهان آشپزخانه


به طور منظم آبیاری کنید اما زیاد آبیاری نکنید

همان طور که گفته شد، خاک باید مرطوب شود اما خیس یا غرقابی نشود. از آنجایی که آب به ته ظرف تخلیه می‌شود (نه به طور کامل)، مهم است که بیش از حد آب ندهید. همچنین می توانید کف ظرف را سوراخ کنید و جعبه باغچه را روی تابه یا چیزی مشابه قرار دهید. آبیاری خودکار می تواند به آبیاری گیاهان بدون آبیاری بیش از حد کمک کند. در حالت ایده آل، گیاهان مقاوم به خشکی را با گیاهان دیگری که به آب بیشتری نیاز دارند ، در یک ظرف نکارید و یا گیاهان مقاوم به خشکی را در یک طرف و گیاهان دیگر را در طرف دیگر قرار دهید. به این ترتیب می توانید گیاهان را با توجه به نیازشان آبیاری کنید. خاک گلدان ارگانیک را انتخاب کنید . خاک های معمولی ممکن است حاوی کودهای شیمیایی و حتی تکه هایی از فوم (که برای هوادهی استفاده می شود) باشند. هر چند هفته یکبار یک کود آلی مانند چای کمپوست به آب اضافه کنید .



به طور منظم آبیاری کنید اما زیاد آبیاری نکنید


با چه گیاهانی شروع کنیم ؟

هیچ مزیتی برای رشد گیاهانی که قرار نیست از آنها استفاده کنید، وجود ندارد. با مواردی که اغلب استفاده می کنید شروع کنید. خواص دارویی این گیاهان را نیز در نظر بگیرید. اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام را رشد دهید، در اینجا چند ایده وجود دارد: 1 . رزماری - این گیاه تند و گرم است و با گوشت گاو، بره یا مرغ ترکیب می شود. رزماری همچنین خواص دارویی زیادی دارد . برای پوست بسیار عالی است و می تواند برای اگزما و در صورت استفاده در شستشوی مو، شوره سر مفید باشد. رزماری همچنین برای دور نگه داشتن جوندگان و پشه ها مفید است. 2. آویشن – آویشن بیشتر به عنوان ادویه در مصارف آشپزی استفاده می شود و طعم معطر و غنی آن برای سوپ، خورش و ماریناد ( مزه دار کردن گوشت قبل از پخت )عالی است. از نظر دارویی، آویشن برای سرفه و احتقان عالی است (البته احتیاط کنید زیرا مقادیر زیاد آن می تواند خطرناک باشد). 3. پونه کوهی - پونه کوهی اغلب در غذاهای یونانی و ایتالیایی (به ویژه غذاهای گوجه فرنگی) استفاده می شود. پونه کوهی همچنین ضد میکروب است و یک مکمل عالی برای وعده غذایی است که در هنگام بیماری خورده می شود. 4. نعنا – نعناع گیاهی خوش طعم است که به هر غذایی (به خصوص گوشت بره!) تازگی می بخشد. از نعناع برای سردرد، شکم درد یا در خمیر دندان استفاده کنید. 5. ریحان – ریحان که به عنوان ماده اصلی پستو شناخته می شود، گیاهی خوشمزه و ملایم است. ریحان را می توان برای سرماخوردگی، ناراحتی معده و سردرد استفاده دارویی کرد. 6. مریم گلی – مریم گلی یک گیاه عالی برای افزودن به سوسیس گوشت یا بوقلمون است و به خوبی با هر گیاه دیگری در این لیست ترکیب می شود. مریم گلی را می توان به صورت دارویی برای گلودرد یا سوء هاضمه نیز استفاده کرد.



با چه گیاهانی شروع کنیم ؟
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.