فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

بهترین زمان برای کاشت نهال پرتقال هنگامی است که نهال خواب است. فصل پاییز زمانی است که نهال خواب است و این زمان بهترین موقع برای کاشت نهال پرتقال است. علت آن هم این است که وقتی نهال در حالت خواب کاشته شود، زمان مناسب برای خو گرفتن و تطبیق با شرایط جدید را دارد. ولی این زمان برای کاشت نهال پرتقال به شرایط آب و هوایی منطقه، بستگی دارد. اگر منطقه ای که میخواهیم نهال را بکاریم دارای زمستان خیلی سرد و برفی و یخبندان است، بهتر است که نهال را در اسفند ماه بکاریم. زیرا بادهای سرد باعث می شود که نهال تکان های شدید داشته باشد، و برف و یخبندان هم باعث می شود که ریشه درخت در آب ایستا قرار بگیرد و این چیزی است که درخت پرتقال اصلا دوست ندارد.
زمان و نحوه ی کاشت نهال پرتقال - فوت و فن های باغبانی
زمان و نحوه ی کاشت نهال پرتقال - فوت و فن های باغبانی

زمان کاشت بر اساس منطقه

اگر که منطقه ای که می خواهید در آن نهال را بکارید دارای زمستان ملایمی است، کاشت در فصل گرم را اصلا توصیه نمی شود. بهترین زمان همان فصل پاییز است.حالا اگر منطقه کاشت دارای زمستان سرد و برفی بود. برای کاشت نهال می توانید از انواع پرتقال هایی که مقاوم به سرما هستند استفاده کنید. در واقع بهترین زمان برای کاشت نهال در روزهای ابری است زیرا باران باعث می شود که ریشه نهال بعد از کاشت کاملا سیراب شود. حالا اگر منطقه کاشت دارای زمستان سرد و برفی بود. برای کاشت نهال می توانید از انواع پرتقال هایی که مقاوم به سرما هستند استفاده کنید. در واقع بهترین زمان برای کاشت نهال در روزهای ابری است زیرا باران باعث می شود که ریشه نهال بعد از کاشت کاملا سیراب شود.



زمان کاشت بر اساس منطقه


کاشت نهال بر اساس گونه های مختلف

کاشت نهال بسیار آسان است. کاشت نهال با توجه به گونه‌های مختلف متفاوت است که در زیر به آنها اشاره خواهیم نمود در ادامه نیز همراه ما باشید. نهال ریشه لخت: در این نوع نهال ابتدای گودالی ایجاد کنید، سپس کمی خاک درون آن بریزید و نهال را در درون آن قرار دهید و اطراف آن را با خاک نرم و مناسب پر کنید سپس گیاه را آبیاری کنید.



کاشت نهال بر اساس گونه های مختلف


نهال گلدانی

در نهال گلدانی نیز ابتدا گودالی ایجاد نمایید سپس گلدان را شکسته و نهال را با خاک گلدان مستقیماً در گودال قرار دهید و اطراف آن را پر کنید. سپس گیاه را آبیاری کنید.



نهال گلدانی


نهال گونی پیچ یا نایلون پیچ

در این نوع نهال نیز ابتدای در محل مورد نظر گودالی ایجاد کنید و سپس نهال را با نایلون و گونی در درون آن بگذارید همچنین می‌توانید پس از گذاشتن گلدان در درون گودال نایلون یا گونی را بردارید.



نهال گونی پیچ یا نایلون پیچ


مکان کاشت

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای تشویق رشد درخت پرتقال انجام دهید این است که مطمئن شوید نور کافی برای درخت خود فراهم می کنید. نور به درخت کمک می کند انرژی مورد نیاز برای تولید میوه را تولید کند. به منظور اطمینان از نور کافی درخت، آن را در آفتاب کامل بکارید.



مکان کاشت


آبیاری نهال

درخت پرتقال باید طی چند هفته اول پس از کاشت هر چند روز یکبار آبیاری شود. پس از مشخص شدن، این آبیاری باید به تدریج و به فواصل 7 تا 28 روز بسته به زمان سال و نوع خاک کاهش یابد.



آبیاری نهال


زمان میوه دادن پرتقال

تولید میوه یک درخت پرتقال ممکن است سه تا پنج سال طول بکشد، این بستگی به درخت شما در هنگام خرید دارد. هنگامی که درخت سرانجام تولید میوه را آغاز کرد، رسیدن آنها به 7 تا 8 ماه زمان می برد. مرکبات پیوندی پس از دو سه سال شروع به تولید محصولات می کنند. میوه ها وقتی که آماده رنگ و طعم شوند آماده برداشت هستند. میوه می تواند برای مدتی روی درخت باقی بماند، اما اگر مدت زیادی بماند، خراب می شود.



زمان میوه دادن پرتقال
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.