فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

این نوع آگلونما با شاخ و برگ های رنگارنگ نقره ای و سبز ، آنقدر ملکوتی و درجه یک به نظر می رسد که واقعاً برای ملکه مناسب به نظر می رسد! اگر می خواهید آن احساسات سرسبز و گرمسیری را به فضای خود بیاورید ، گیاه مناسبی است. این گیاه نمایشی گاهی اوقات “زبان قطره رنگ شده” نیز نامیده می شود و می تواند ۴۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. برگهای سبز تیره با رنگهای نقره ای جذاب و سنگین ضخیم و نیزه ای شکل هستند و روی ساقه های کوتاهی که از خاک بیرون می آیند رشد می کنند.
شناخت انواع آگلونما - فوت و فن های باغبانی
شناخت انواع آگلونما - فوت و فن های باغبانی

آگلونما ملکه نقره ای

آگلونما ملکه نقره ای با شاخ و برگ های رنگارنگ نقره ای و سبز ، آنقدر ملکوتی و درجه یک به نظر می رسد که واقعاً برای ملکه مناسب به نظر می رسد! اگر می خواهید آن احساسات سرسبز و گرمسیری را به فضای خود بیاورید ، گیاه مناسبی است. این گیاه نمایشی گاهی اوقات “زبان قطره رنگ شده” نیز نامیده می شود و می تواند ۴۰ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. برگهای سبز تیره با رنگهای نقره ای جذاب و سنگین ضخیم و نیزه ای شکل هستند و روی ساقه های کوتاهی که از خاک بیرون می آیند رشد می کنند.



آگلونما ملکه نقره ای


آگلونما شاه نقره ای

سیلور کینگ بسیار شبیه به سیلور کویین است به جز آنکه به اندازه‌ی آن خطوط هشتی (۸) شکل روی برگ‌هایش ندارد.



آگلونما شاه نقره ای


آگلونما سفید

آگلونمای سفید، گیاهی مناسب برای افراد خاص پسند است، اما این گیاه به ندرت در گل‌ فروشی ها پیدا می شود. آگلونمای سفید گیاهی سریع الرشده. این گیاه نسبت به سایه مقاوم است اما مقاومت به سایه در این گیاه نسبت به سایر گونه ها کمتر است. برگ‌ ها در این گیاه سفید با حاشیه و رگه های سبز رنگ هستند. آگلونمای برفی جزو گیاهان مناسب مبتدی ها به شمار می رود.



آگلونما سفید


آگلونما بلک

آگلونمای بلک گیاهی سریع الرشده اما در کل این گونه، رشد آهسته تری نسبت به انواع دیگر گیاه آگلونما دارد. آگلونمای بلک دارای برگ‌هایی براق و رنگ سبز تیره با لکه های سبز روشن تا نقره ای هست. اندازه برگ‌ ها بر حسب گونه به طول 25 سانتی‌ متر و پهنای 12 سانتی‌متر می تواند باشد. این گیاه سایه را تا حد خیلی زیادی تحمل می کند و در نتیجه انتخاب مناسبی برای محل های کم نور هست. همچنین لازم به ذکر است که این گونه نسبت به سایر گونه های آگلونما، مقاوم تر است.



آگلونما بلک


آگلونما قرمز

زیستگاه اصلی این گیاه، جنوب شرقی آسیا به ویژه جزایر کشور مالزی است. این گیاه، برگ هایی به رنگ قرمز با خال هایی به رنگ سبز تیره دارد. طول برگ های این گیاه حدود ۲۰ سانتی متر است و ۱۰ سانتی متر پهنا دارد. ساقه های این گیاه کوتاه و خم شده به طرف پایین است. طول این گیاه حداکثر به ۶۰ سانتی متر می رسد. این گیاه در کشور چین پر طرفدار است ، چون در چین اعتقاد دارند که این گیاه شانس و روزی را با خودش به همراه دارد. این گیاه مقاومت خوبی در برابر سایه و خشکی دارد.



آگلونما قرمز


آگلونما لب ماتیکی

در سرتاسر جهان، آنهایی که گلدان آگلونمای لب ماتیکی می‌خرند را با یک صفت می‌شناسد، خوش سلیقه! گیاه آپارتمانی آگلونمای لب ماتیکی یکی از واریته‌های آگلونما است که به دلیل رنگ‌ها و طرح‌های جذاب و روش‌ نگهداری آسان، گیاهی مناسب برای خانه و محل کار است. گلدان آگلونمای لب ماتیکی در کنار بسیاری از دکوراسیون‌ها با زیبایی تمام می‌درخشد و می‌تواند فضای اطراف را خاص و شیک کند. از آنجایی که آگلونما از مناطق جنوب شرقی آسیا می‌آید و به نور کم مقاوم است، می‌توانید گلدان‌تان را بدون نگرانی در بخش‌های مختلف بگذارید و از ترکیب رنگ زیبای آن در منزل‌تان لذت ببرید. به همین دلیل آگلونمای لب ماتیکی یک پیشنهاد عالی برای فضاهایی مانند بانک، شرکت‌ و… نیز می‌باشد و به این فضاها زندگی و طراوت می‌بخشد.از سوی دیگر تحقیقات دانشمندان ناسا نشان داد که گلدان‌های آگلونما می‌توانند فضای اطراف را از سموم و مواد خطرناک پاک کنند و هوایی سالم و تمیز در اختیارتان بگذارد. علاوه بر این ویژگی، آگلونمای لب ماتیکی به سرعت رشد می‌کند و خیلی زود به گلدان بزرگ و زیبایی تبدیل می‌شود که مثل یک صندوقچه پر از یاقوت، در گوشه‌ای از کنج خانه یا محل کارتان می‌درخشد.



آگلونما لب ماتیکی


آگلونما پیکتوم یا سه رنگ

برگ های آگلونمای پیکتوم به رنگ سبز، آبی و نقره ای رشد کرده و سطحش صاف و لکه داره. شکل ظاهری برگ ها در این گونه، تخم مرغی شکل هست و حاشیش دارای چین خوردگیه. این گیاه برای رشد در داخل آپارتمان گزینه خیلی مناسبیه. آبیاری آگلونما پیکتوم کمه و نباید اون رو به طور مداوم در حالت مرطوب نگهش دارید.



آگلونما پیکتوم یا سه رنگ


آگلونما ماه صورتی

برگ های این نوع گیاه دارای قطرات رنگ صورتی است به خوبی در مقابل نور کم مقاوم است و از واریته های کمیاب محسوب می شود.



آگلونما ماه صورتی


آگلونما مودستوم

این آگلونما یکی از ده برترین گیاهان پاکسازی کننده‌ی هوای ناسا لقب گرفته است، دارای برگ‌های سبز با رشته‌های سفید است که از ساقه‌های سبز کم رنگ آن می‌رویند. اگر دنبال گیاهی می‌گردید که در نور کم و سایه هم سبز بماند و رشد کند این گیاه مناسب است. طول برگ‌ها تا ۲۰ سانتی‌متر و عرض آن‌ها تا ۱۰ سانتی متر خواهد رسید. ارتفاع آن نیز گاهی تا ۶۰ سانتی‌متر هم میرسد.



آگلونما مودستوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.