فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

گیاهان ساکولنت دارای اشکال غیرعادی، بافت های غنی، رنگ های متنوع و شکوفه های چشمگیر هستند که تاثیر شگرفی در هر ظروف یا محیط باغی دارند. آنها یک خانواده گل منحصر به فرد نیستند، بلکه اعضای متنوعی از گروه های گیاهی متعدد هستند. وجه اشتراک آنها برگها و ساقه های گوشتی و نگهدارنده آب آنهاست. کاکتوس یکی از انواعی است که احتمالاً با آن آشنا هستید، اما موارد بیشتری وجود دارد!گونه های متعددی برای کاشت گلدانی در پاسیو شما از میان گیاهان یکساله و چند ساله وجود دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :
معرفی ساکولنت های داخلی با مراقبت آسان - فوت و فن های باغبانی
معرفی ساکولنت های داخلی با مراقبت آسان - فوت و فن های باغبانی

آئونیوم

آئونیوم ، با نام مستعار ناز بشقابی، دارای برگ های رزت است(برگهای گوشتی و آبدار است که به شکل رز آرایش یافته اند) ساقه ها ممکن است چوبی شوند و برخی از گونه ها ممکن است بیش از 91 سانتیمتر ارتفاع داشته باشند. گلها از اواخر زمستان تا بهار ظاهر می شوند و معمولاً زرد یا سفید هستند. آنها ممکن است مخروط های بلند و چند شکوفه باشند یا دسته ای پراکنده ای از شکوفه های کوچک باشند.آئونیوم ها مونوکارپیک هستند، یعنی پس از گلدهی می میرند. اما ناامید نشوید! آنها افست هایی تولید می کنند که پس از مرگ والدین زنده می مانند. آئونیوم سیاه Aeonium ، A. arboreum 'Zwartkop' یک رقم شناخته شده با برگ های براق است که سایه تقریباً مشکی رنگ شرابی دارد. دیگری به نام A. arboreum 'Kiwi' دارای برگ‌های زرد سبز و قرمز رنگ و ساقه‌هایی است که تا بالا می‌آیند.



آئونیوم


آلوئه

آلوئه دارویی همیشه سبز یا آلوئه ورا در تمام طول سال در اکثر مناطق گرم و معتدل به خوبی رشد می کند،تا جایی که ارتفاع آن به 70 سانتیمتر می رسد. در تابستان شکوفه های زرد تولید می کند. در آفتاب کامل بهترین عملکرد را دارد اما ممکن است کمی سایه را نیز تحمل کند و خاک شنی و با زهکشی خوب را ترجیح می دهد . مانند بسیاری از ساکولنت ها، این گیاه نیز زمانی که در طول دوره رشد و شکوفه دهی است از آبیاری سود می برد، اگرچه خشکی را نیز به خوبی تحمل می کند. آلوئه با برگ های نیزه ای ، سبز و سفید در گلدان هایی که ممکن است برای زمستان به داخل خانه منتقل شوند، جذاب به نظر می رسند. اما به خاطر داشته باشید که وقتی آلوئه به عنوان یک گیاه آپارتمانی رشد می کند، به ندرت شکوفا می شود.شیره برگ های گوشتی برای قرن ها مورد توجه شفادهندگان بوده است و جزء اصلی بسیاری از لوسیون های تجاری است. گونه ها و ارقام زیادی از آلوئه وجود دارد، از جمله آلوئه ببر، A. variegata . این گونه می تواند سایه بیشتری را تحمل کند، ارتفاع آن به حدود 30 سانتیمتر می رسد و دارای گل های صورتی است که از زمستان تا بهار شکوفا می شوند.



آلوئه


کراسولا

جنس کراسولا شامل گیاه یشم براق و برگ سبز تیره، C. ovata است که ممکن است آن را از خانه مادربزرگ خود بشناسید. مدت زیادی است که یک گیاه آپارتمانی محبوب بوده است. این جنس همچنین شامل گیاه یشم نقره ای مات و قرمز رنگ، C. arborescens است. کراسولا یک گزینه آسان است که تقریباً هر خاکی را تحمل می کند، به شرط اینکه زهکشی خوبی داشته باشد. آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد، اما مقداری سایه را نیز تحمل می‌کند.اگر در گلدان ها یا باغ ها به حال خود رها شود، این جواهر ممکن است به ارتفاع 30 تا 183 سانتیمتر بوته ای با تنه های منشعب و برگ های گوشتی و پارو مانند برسد. از گلدان تازه در هر بهار، و پر کردن خاک مناسب کاکتوس/ساکولنت بهره می برد. نیازی به کود نیست، اما در صورت تمایل می‌توانید از نوع آهسته رهش استفاده کنید.



کراسولا


اشوریا

جنس Echeveria بزرگ و متنوع است و اغلب (گاهی اوقات به اشتباه) به عنوان یک دسته بندی همه جانبه برای هر ساکولنت با برگ های روزت شناخته می شود. اشوریا بخشی از خانواده stonecrop، Crassulacea است. برگ های همیشه سبز در پالتی از رنگ ها ظاهر می شوند و گل های چند رنگ در بالای ساقه های ظریف قرار می گیرند. آفتاب کامل تا قسمتی از سایه و خاک شنی و با زهکشی خوب برای اشوریا فراهم کنید. کود ضروری نیست، اما در صورت لزوم، از انواع کم نیتروژن و آهسته رهش استفاده کنید. و هنگام آبیاری، برای محافظت از پوشش مومی و جلوگیری از پوسیدگی، کود را روی خاک بپاشید، نه برگها.



اشوریا


گراپتوپتالوم

Graptopetalum سرده ای از ساکولنت های رزت شکل که به صورت چند ساله رشد می کند. در آفتاب کامل، برگها به رنگ صورتی کمرنگ هستند، اما در قسمتی از سایه، رنگ سبز خاکستری به خود می گیرند. گراپتوپتالوم در خاک شنی و با زهکشی خوب با رطوبت کمی رشد می کند، اما در زمان رشد و گلدهی از آبیاری لذت می برد. هنگامی که در بهار در فضای باز رشد می کند، گل های ستاره مانند سفید ریز با هاله ای قرمز روی ساقه های باریک تشکیل می شود. گیاهی رونده است، بنابراین دامنه های صخره ای و گلدان های آویزان مکان های مناسبی برای کاشت هستند. ساقه های رونده ی پایینی را هرس کنید تا ظاهری فشرده تر داشته باشید. برخلاف ساکولنت های همیشه سبز، Graptopetalum خزان دارد.تکثیر این گیاه از طریق برگ ها به راحتی انجام می شود.



گراپتوپتالوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.