فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

اگرچه تابستان تمام شده است، اما هنوز هم میتوانید چمن مناسب فضای سبز خود را بکارید. در واقع، بسته به جایی که زندگی می کنید،می توانید انواع خاصی از چمن ها را در پاییز و زمستان بکارید .چمن های مختلف در زمان های مختلف سال بهتر رشد می کنند. اگر در بخش خنک‌تری از کشور زندگی می‌کنید، مانند شمال، شمال غرب و مکان‌های دیگر، انتخاب چمن های فصل خنک می‌توانند سرسبزی را به شما هدیه دهند.قبل از کاشت این چمن ها ، خاک خود را آزمایش کنید ، زمین را آماده کنید ، پی اچ مناسب را در نظر بگیرید ( بهترین پی اچ خاک برای رشد چمن بین 6 تا 7 ) است .
معرفی انواع چمن برای کاشت در پاییز و زمستان - فوت و فن های باغبانی
معرفی انواع چمن برای کاشت در پاییز و زمستان - فوت و فن های باغبانی

چمن فسکیو بلند

وقتی در نظر بگیرید که چه نوع چمنی را در پاییز و زمستان امسال بکارید، فسکیو بلند گزینه ی عالی برای شروع است و فهمیدن دلیل آن آسان است. به خشکی مقاوم است، در بسیاری از مناطق رشد می کند، در بیشتر مناظر فوق العاده به نظر می رسد و در برابر بیماری مقاومت می کند. هر چند اینها تنها مزایا نیستند. این نوع چمن پاییزی و زمستانی نگهداری بسیار کمی دارد . " آفتاب کامل را دوست دارد، اما می‌تواند در مکان‌های سایه‌دار نیز زنده بماند، جایی که دیگر انواع پاییزی ممکن نیست.



چمن فسکیو بلند


بلو گرس کنتاکی

بلوگرس کنتاکی در برابر شرایط یخبندان مقاومت می کند، بنابراین برای اکثر مناطق با آب و هوای سرد مناسب است. «بلوگراس کنتاکی بهتر است در پاییز، آبان ماه کاشته شود، اما می‌توان آن را در زمستان و بهار، ( اسفند و فروردین )نیز کاشت کرد . «در مکان‌های مرطوب و سایه‌دار رشد می‌کند. این بلوگراس با بافت متوسط، سبز روشن تا متوسط، مکان های با زهکشی ضعیف و خاک های اسیدی را تحمل می کند. بهتر است در مناطق کم تردد کاشته شود ، هوای گرم و خشک را تحمل نمی کند.



بلو گرس کنتاکی


برمودا

در حالی که بهتر است برمودا را در اواخر بهار بکارید ، این چمن فصل گرم را می توان در ماه های سردتر نیز کاشت. این یک انتخاب عالی برای چمنزارهای گرمتر و آب و هوای جنوبی است و باید در منطقه ای کاشته شود که آفتاب کامل و زهکشی خوب را فراهم کند. «این نوع چمن در برابر دمای بالا مقاومت می‌کند در حالی که در ماه‌های گرم تابستان به حداقل آب نیاز دارد، و آن را به انتخاب خوبی برای کاشت در پاییز یا زمستان تبدیل می‌کند . همچنین به دلیل تحمل شدید آن در برابر خشکسالی و تردد به عنوان چمن بدون نگرانی شناخته می شود.



برمودا


چچم

چچم (Rye grass )را می توان در مناطق مختلف از زمین های گلف گرفته تا پارک ها و حیاط ها کشت کرد. این یک چمن فصل خنک است و برخی از انواع آن دماهای شدید را تحمل می کنند.ریگراس می‌تواند یکساله یا چند ساله باشد، بنابراین هنگام انتخاب نوع چچم باید آن را در نظر بگیرید . چچم سالانه تقریباً در هر شرایطی جوانه می زند، اما باید هر سال دوباره بذرکاری شود.



چچم


کود دهی و آبیاری چمن ها در پاییز و زمستان

استفاده از کود برای چمن جدید شما به یک شروع عالی کمک کند. می توانید این کار را قبل یا بعد از کاشت بذر انجام دهید.بدیهی است که چمن برای رشد به آب نیاز دارد، بنابراین فقط به این دلیل که پاییز یا زمستان است، به این معنی نیست که می توانید آبیاری چمن را متوقف کنید . برای بذر جدید، مرطوب نگه داشتن منطقه بهترین کار است. نیازی به غرقاب کردن خاک نیست.



کود دهی و آبیاری چمن ها در پاییز و زمستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.