فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵         
  

در پایان تابستان بیشتر درختان رشد خود را کند می کنند. به عنوان یک قاعده کلی، درختان زمانی که دمای هوا بالای ۳۲ درجه سانتیگراد باشد رشد نمی کنند. با این حال درختان اواسط شهریور تا اوایل مهر ماه فصل کاملاً جدیدی را آغاز می کنند. در این زمان عصرها شروع به خنک شدن می کند و تابستان در حال سپری شدن است. درختان این را دوست دارند و ما آخرین تغذیه آخر فصل را برای درختان مقاوم به سرما اعمال می کنیم.در این زمان چرخه رشد دیگری برای درختان به ارمغان می آید که تقریباً به اندازه بهار است. از نظر روانشناسی ممکن است احساس کنید که تابستان تمام شده است، اما در واقع فصل رشد برای شش هفته دیگر ادامه خواهد داشت. مهم است که این دوره رشد را از دست ندهید. در عین حال، در صورت شروع یخبندان زودهنگام از هفته اول مهرماه به دقت مراقب باشید و باید آماده سازی برای آوردن تمام درختان به مکان سرپوشیده برای سپری کردن زمستان انجام شود.
راهنمایی نگهداری بونسای در پاییز - فوت و فن های باغبانی
راهنمایی نگهداری بونسای در پاییز - فوت و فن های باغبانی

پاییز زمان مناسبی برای تعویض گلدان بونسای است؟

در حالی که این آخرین فرصت برای تعویض گلدان است. قانون طلایی ما این است که بونسای خود را تا بهار آینده تنها بگذاریم.حتی اگر در گلخانه اقدام به تعویض گلدان شود.اگر شرایط گلخانه ای ندارید و مطمئن نیستید که ریشه ها قبل از ظهور هوای بسیار سرد رشد می کنند، تعویض کار خطرناکی است.رشد درختان در این ماه نیز محسوس است ،استرس ناشی از گرمای تابستان از بین رفته است و مواد مغذی حاصل از کوددهی اواخر تابستان را دریافت کرده اند و رنگ زیبایی در برگ ها مشاهده می شود. افراها در حال شروع فشار دیگری از شاخ و برگ هستند و به زودی رنگ های پاییزی خود را نشان خواهند داد. درخت عرعر مانند آزالیا سبز تیره است، جوانه های گل سال آینده شروع به متورم شدن می کنند و برگ های جدید اواخر تابستان در اوج سلامتی خود هستند. ما همیشه از زیبایی بونسای در پاییز شگفت زده می شویم. جای تعجب نیست که بسیاری از نمایش های معروف بونسای در ژاپن در سپتامبر برگزار می شوند.



پاییز زمان مناسبی برای تعویض گلدان بونسای است؟


رسیدگی به بونسای در پاییز

اگر می‌خواهید شاخه های بونسای قطورتر شوند ، حتماً شاخه‌های بلند را روی درختان برگ‌ریز بگذارید - این زمانی است که شیره‌ ی گیاهی برمیگردد و شاخه‌ها ضخیم می‌شوند. حتما سیم قدیمی را چک کنید و آن را بردارید تا از جای زخم جلوگیری شود. برگهای قهوه ای سوخته را روی درختان برگریز مانند افرا جدا نکنید. بهتر است اجازه دهید جوانه های جدید به تنهایی آنها را از بین ببرند. رسوبات معدنی حاصل از آب شهر اغلب بر روی پوست و ریشه آن بقایایی ایجاد می کند. از یک مسواک سخت یا برس سیمی برای تمیز کردن قسمت پایین تنه استفاده کنید. مواظب شروع فصل بارانی باشید و عادت های آبیاری خود را متناسب با آن تغییر دهید.



رسیدگی به بونسای در پاییز


آماده سازی بونسای قبل از یخبندان

اکنون که روزها کوتاه‌تر می‌شوند، افراهای خود را به مکان‌های آفتابی‌تر منتقل کنید و برای جلوگیری از تشکیل سفیدک پودری در شب آبیاری نکنید. اکثر درختان گرمسیری در بیرون تا 4 درجه سانتیگراد خوب هستند. در صورت یخ زدگی زودهنگام در اوایل مهرماه به دقت مراقب باشید و باید برای ورود همه درختان به مکان سرپوشیده برای زمستان آماده شوید. درختان مقاوم زمستانی تا اوایل مهر در فضای باز خوب هستند. اما اکنون آماده سازی مکان خواب زمستانی درختان را شروع کنید! یک گاراژ دیواری یا گرم نشده اغلب تنها چیزی است که شما نیاز دارید، و اگر مشکلات جوندگان مانند موش دارید، همین حالا طعمه گذاری کنید. به یاد داشته باشید: برخی از درختان مقاوم به سرما مانند نارون چینی، افرا سه گانه ( سه برگ کنگره ای )و آزالیا ممکن است نیاز به محافظت بیشتری داشته باشند.



آماده سازی بونسای قبل از یخبندان


نگهداری درختان استوایی بونسای در پاییز

یک مکان آفتابی خوب در خانه خود برای درختان استوایی خود پیدا کنید و آنها را به دقت از نظر وجود حشرات بررسی کنید. حشره کش های سیستمیک زیادی در بازار وجود دارند که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در خاک به خوبی عمل می کنند. در این زمان نباید هرس سنگینی انجام داد، اما شاخه های کشیده را سریعاً قطع کنید. پس از آوردن گیاهان به داخل خانه، به دلیل نور کمتر، به خصوص با کوتاه شدن روزها، متوجه ریزش و زرد شدن برگ ها خواهید شد. یک چراغ رشد خوب را برای تکمیل نور طبیعی روز در نظر بگیرید. مصرف آب و کود را کاهش دهید، البته هر روز درختان را بررسی کنید تا از خشک شدن آن جلوگیری کنید. به یاد داشته باشید که فقط زمانی آبیاری کنید که خاک درخت شروع به خشک شدن کرد و از این به بعد تا اواسط بهمن ماه فقط یک یا دو بار به آن غذا بدهید.



نگهداری درختان استوایی بونسای  در پاییز
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.