فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

همه گیاهان به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند. در واقع، بسیاری از گیاهان یک ساله، چند ساله و گرمسیری می توانند در سایه رشد کنند. چه بخواهید آن گوشه های کم نور حیاط خود را تزئین کنید و چه بخواهید نقطه ای در سایه یک درخت بزرگ را زنده کنید، این گیاهان گلدار سایه دوست با خوشحالی در جایی رشد می کنند که همتایان خود در آفتاب کامل رشد نمی کنند.
معرفی گیاهانی که در سایه رشد می کنند - فوت و فن های باغبانی
معرفی گیاهانی که در سایه رشد می کنند - فوت و فن های باغبانی

گیاه قلب خونین

گوشه های تاریک منظره‌تان را با کمک گیاه قلب خونین که از گیاهان چند ساله و مقاوم به سایه است پوشش دهید، این گیاهان شاخه‌های برازنده و قوسی شکلی از گل‌های قلبی شکل می‌دهند که یک قطره اشک کوچک در پایه هر شکوفه دارند. قلب خونین علاوه بر گل های دوست داشتنی خود، شاخ و برگ های زیبا، سرخس مانند و سبز آبی نیز تولید می کند. این گیاه در اواسط تا اواخر تابستان به خواب رفته و در بهار بعد دوباره ظاهر می شود.



گیاه قلب خونین


فوشیا

مکان های خنک و سایه دار محیطی ایده آل برای همه اعضای خانواده فوشیا هستند. بیشتر گونه‌های فوشیا در آب و هوای معتدل بوته‌های کوچکی را تشکیل می‌دهند، اما برخی از آن‌ها به‌عنوان یکساله در نظر گرفته می‌شوند و در سبدهای آویزانی رشد می‌کنند که گل‌های آویزان و چشم نواز را به نمایش می‌گذارند. شکوفه های طولانی مدت این گیاه به رنگ های قرمز، صورتی، سفید و بنفش مورد علاقه مرغ مگس خوار و پروانه ها است. فوشیا را از شاخه های پایینی درخت آویزان کنید یا آن را در گلدان های بلند بکارید تا بتوانید رنگ و زیبایی گیاه را به بهترین شکل مشاهده کنید.



فوشیا


آستیلب

هیچ باغ سایه ای بدون آستیلب کامل نمی شود . این گیاهان چند ساله و با شکوفه طولانی در سایه مرطوب رشد می کنند و فضایی آکنده از گل های تابستانی را برای شما فراهم می کنند و حتی زمانی که گل نمی دهد، شاخ و برگ درختان سرخس مانند گیاهان نیز زیبا هستند. گل‌های آستیلب به رنگ‌های سفید، قرمز، صورتی، نارنجی و بنفش هستند و معمولاً در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می‌شوند.



آستیلب


سوسن وزغ

با شنیدن نام Toad lily یا سوسن وزغ ، ممکن است از نظر زیبایی انتظار زیادی نداشته باشید، اما این گیاه چند ساله مقاوم در اواخر تابستان به یک شاهزاده تبدیل می شود و گل های سفید جواهر مانندی تولید می کند که با لکه های بنفش منقوش شده اند. سوسن وزغ که قادر به شکوفه دادن در سایه کامل است ، به آرامی یک منطقه کوچک را پوشش می دهد و آن را با شکوفایی رنگی خود در اواخر فصل فرش می کند.



سوسن وزغ


امپیشن واریته گینه نو

گل‌های رنگارنگ و بزرگ، ایمپیشن را به گیاهی یکساله برای باغ سایه ای تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد که واریته ی گینه نو در ظروف بهتر از زمانی که مستقیماً در باغ کاشته می‌شوند، رشد می‌کنند. اما، در هر صورت، آن‌ها رنگ‌های تماشایی را به گوشه‌های تاریک منظره شما اضافه می‌کنند. رنگ ها شامل صورتی، قرمز، سفید، نارنجی و دو رنگ است. برگها می توانند سبز تیره، سبز با رگبرگهای قرمز یا کرم و سبز باشند. کاشت گیاه گینه نو از بذر امکان پذیر است، اما خرید گیاهان جوان در بهار در از مرکز گل و گیاه محلی شما بسیار آسان تر و سریعتر است.



امپیشن واریته گینه نو


بگونیا مومی

بگونیا مومی گیاه مقاوم به سایه و بدون شکست است، به راحتی در باغ شما رشد می کند و نیاز به نگهداری بسیار کمی دارد . این گیاه کپه ای و فشرده دارای ساقه های ضخیم و گوشتی با برگ های برنزی یا سبز است و تقریباً همیشه شکوفه می دهد و تا زمان یخبندان دارای گل های سفید، صورتی، قرمز یا دو رنگ است. گیاهان هم در ظروف و هم در مرزها رشد می کنند. گونه های بسیار درخشان و پر گلبرگ نیز موجود است.



بگونیا مومی


هوستا

با توجه به شاخ و برگ های پر نقش و نگار خود یکی از بهترین گیاهان برای باغ های سایه دار هستند. بسیاری از گونه های هوستا انبوهی از گل های معطر، آویزان، سفید یا یاسی را از اواسط تابستان تا پاییز ایجاد می کنند. گل های هوستا نه تنها دوز بسیار مورد نیاز رنگ را به حاشیه تابستانی اضافه می کنند، بلکه مورد توجه مرغ های مگس خوار نیز قرار می گیرند قبل از خرید، برچسب گیاه را بخوانید تا انواعی را پیدا کنید که شکوفه زیادی دارند.



هوستا


برونرا

گل‌ها و شاخ و برگ‌های رنگارنگ برونرا با برگ های قلبی که به نام‌های سیبری و فراموش‌کار کاذب نیز شناخته می شود وجه تمایز این گیاه با گل فراموشم نکن است(شکوفه‌های آن شبیه شکوفه‌های گل های فراموشم نکن واقعی است ) . در فصل بهار، این گیاه چند ساله در سایه، ابرهایی از گل‌های کوچک و آبی روشن در بالای تلی از برگ‌های قلبی شکل ایجاد می‌کند.این گیاه شریک مناسبی برای گل های پیازهای بهاری مانند گل نرگس و لاله است و حتی زمانی که گل های آن محو می شوند، می توانید در تمام تابستان از شاخ و برگ های زیبای این گیاه لذت ببرید. برخی از گونه ها دارای برگ های نقره ای یا رنگارنگ هستند که گوشه های سایه دار باغ را زینت می بخشد.



برونرا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.