فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

برگ انجیری مونسترا ، گیاهی لوکس و گران قیمت از خانواده ی گل شیپوریان است ، دارای برگ هایی با شکاف ها و سوراخ های متعدد است به همین علت در اروپا ، با نام پنیر سوئیسی شناخته می شود ، در صورتیکه شرایط عالی برای رشد گیاه فراهم شود ، احتمال اینکه گیاه به مرحله ی گل دهی برسد هست مونسترا یک اسپادیکس یا سنبله گوشتی با شکوفه های ریز است که توسط یک اسپات قایق شکل احاطه شده است. گلهای Monstera deliciosa به رنگ سفید مایل به کرم و درشت، حدود 20-38.4 سانتی متر طول دارند.مدت زمان زیادی لازم است تا اسپادیکس ها تشکیل شوند و به مرحله ی میوه دهی و بذر دهی برسند.
نحوه ی تکثیر برگ انجیری مونسترا - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی تکثیر برگ انجیری مونسترا - فوت و فن های باغبانی

کاشت بذر

برای رشد برگ انجیری از دانه ها، بلافاصله آن ها را در یک سینی کم عمق پر از مخلوط مخصوص کاشت بذر مرطوب شده بکارید.بذر ها را می توانید به مدت ۲ تا ۳ هفته در خزه مرطوب در یخچال نیز نگهداری کنید ،بذرها را به آرامی با محیط رشد بپوشانید. پوشش پلاستیکی را روی سینی قرار دهید تا رطوبت را به دام بیندازد و آن را در مکانی گرم با نور روشن و غیر مستقیم قرار دهید. محیط رشد را غبارآلود کنید تا کمی مرطوب بماند. بذرها باید در عرض چند هفته جوانه بزنند. پس از آن، پوشش پلاستیکی را بردارید اما همچنان محیط رشد را مرطوب نگه دارید. نهال ها باید در عرض چند ماه به اندازه کافی بزرگ باشند تا بتوان آنها را به گلدان دیگر انتقال داد.



کاشت بذر


گلدان و خاک مناسب کاشت

هر ظرفی با سوراخ های زهکشی برای برگ انجیری مفید است. این گیاهان به خصوص در سبدهای آویزان زیبا به نظر می رسند. هنگام کاشت گیاه در گلدان، ظرفی را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از ساقه ریشه گیاه باشد. آن را با استفاده از مخلوط گلدانی با پایه ی پیت در همان عمقی که در ظرف اولیه ی خود بود قرار دهید. برنامه ریزی کنید که هر دو سال یک بار در یک گلدان کمی بزرگتر با مخلوط خاک گلدان تازه گیاه را قرار دهید.بهترین زمان برای گلدان و گلدان مجدد در بهار است. هر دو ماه یک بار در فصول بهار و تابستان برگ انجیری را کودیاری کنید. در ماه های زمستان نیازی به کود دهی ندارد. حواستان باشد که در شش ماه اول پس از کاشت نهال یا استقرار در گلدان جدید کوددهی نکنید. گیاهان برای استقرار سیستم ریشه خود به زمان نیاز دارند.



گلدان و خاک مناسب کاشت


میزان نور و آبیاری

یک اتاق نسبتا روشن یا روشن با سایه زیاد برای برگ انجیری انتخاب کنید.نور مستقیم خورشید به برگ ها آسیب می رساند و در صورت کافی نبودن نور نیز نمی تواند رشد کند .برای جلوگیری از شکستن ساقه ها نیز باید از تکیه گاه مانند قیم خزه ای استفاده کرد. آبیاری عمیق کنید و سپس بین دو آبیاری اجازه دهید خاک کمی خشک شود. اطمینان حاصل کنید که ساپورت پوشیده از خزه را نیز آبیاری کنید.



میزان نور و آبیاری


ظاهر شدن سوراخ ها و بریدگی ها روی برگ های برگ انجیری

اوایل رشد گیاه برگ انجیری مونسترا ممکن است ، بریدگی ها و سوراخ ها ظاهر نشوند که طبیعی است و به مرور با رشد گیاه سوراخ ها و بریدگی ها بیشتر می شوند ، سوراخ‌ها و بریدگی‌های درون برگ‌ها باعث می شود تا گیاه با مواجه شدن با بادهای شدید و باران‌های شدید (بسیار شدید)در زیستگاه جنگل‌های بارانی طبیعی خود به خوبی زنده بماند.برگ‌های بدون این بریدگی‌ها و سوراخ‌ها به دلیل اندازه‌گیری و فشار شرایط آب و هوا به راحتی شکسته می شوند. در صورتیکه پس از رشد کافی گیاه و با گذشت زمان این بریدگی ها و سوراخ ها مشاهده نشدند ، احتمالا میزان آب یا کود کافی نیست و بررسی شود که آیا ریشه های هوایی در پوست هستند یا نه،در صورت مشاهده ی ریشه ها، آنها را در خاک یا روی قیم خزه قرار دهید.



ظاهر شدن سوراخ ها و بریدگی ها روی برگ های برگ انجیری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.