فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز سه شنبه ۱۴۰۳/۲/۴         
  

برای تهیه قلمه در اوایل فصل تابستان اقدام به تهیه قلمه از درخت کنید، ابتدا قلمه را از شاخه پربار گیاه انتخاب کنید و با استفاده از چاقو تیز قلمه را به طول 30 سانتیمتر از شاخه گیاه جدا کنید طوریکه قلمه دارای چندین برگ و فاقد گل و میوه باشد، بستر مورد کشت قلمه اعم از گلدان و خزانه را آماده کنید.
تکثیر نارنگی به روش قلمه  - فوت و فن های باغبانی
تکثیر نارنگی به روش قلمه  - فوت و فن های باغبانی

قبل از کاشت قلمه آن را به هورمون ریشه زایی آغشته و در نهایت آن را بکارید، استفاده از هورمون ریشه زایی سبب تسریع در ریشه زایی قلمه می شود، بستر کشت را تا زمان ریشه زایی مرطوب نگه دارید که پس از گذشت مدتی قلمه صاحب ریشه می شود که این زمان ممکن است 6 تا 8 هفته طول بکشد.





پس از آنکه گیاه به حد معینی از رشد رسید نهال به دست آمده را به گلدان بزرگتر و در نهایت پس از گذشت یکسال به آرامی و طی مراحلی به زمین اصلی منتقل کنید.





خاک زهکشی شده و مرطوب برای رشد نارنگی مناسب تر است. نیاز به نور آفتاب دارد (روزی حداقل 6 ساعت). در نخستین هفته به گیاهتان دو یا سه بار آب دهید و در هفته های بعدی این میزان آبیاری را کاهش دهید. حدود سه یا چهار بار در سال، یک فنجان کود به پای درختتان بریزید.



  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.