فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

شته ها آفات کوچک و خطرناکی هستند که تا زمانی که انبوه آنها به صورت دسته ای روی شاخه ها آویزان نشوند ، متوجه حضور آنها نخواهیم شد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از افزایش کلنی آنها ، از روش های پیشگیرانه و کاهش دهنده ی جمعیت این آفات استفاده کنیم.اگر می خواهید احتمال جلوگیری از حمله شته ها به گیاهان خود را افزایش دهید، باید گیاهان زیر را (در اطراف گیاهانی که مورد حمله قرار می گیرند) بکارید که دارای رایحه های قوی هستند که حشرات از آن متنفرند: پونه کوهی پیازچه سیر پیازها تره فرنگی حکیم ریحان اینها همچنین گیاهان عالی برای جلوگیری از سایر آفات باغ مانند گوزن، سنجاب و سنجاب هستند.
کاشت گیاهان مفید برای مبارزه با شته ها - فوت و فن های باغبانی
کاشت گیاهان مفید برای مبارزه با شته ها - فوت و فن های باغبانی

کاشت گیاهان مفید برای مبارزه با شته ها - فوت و فن های باغبانی

شته ها آفات کوچک و خطرناکی هستند که تا زمانی که انبوه آنها به صورت دسته ای روی شاخه ها آویزان نشوند ، متوجه حضور آنها نخواهیم شد. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از افزایش کلنی آنها ، از روش های پیشگیرانه و کاهش دهنده ی جمعیت این آفات استفاده کنیم.اگر می خواهید احتمال جلوگیری از حمله شته ها به گیاهان خود را افزایش دهید، باید گیاهان زیر را (در اطراف گیاهانی که مورد حمله قرار می گیرند) بکارید که دارای رایحه های قوی هستند که حشرات از آن متنفرند ، اینها همچنین گیاهان عالی برای جلوگیری از سایر آفات باغ مانند گوزن، سنجاب هستند :



کاشت گیاهان مفید برای مبارزه با شته ها - فوت و فن های باغبانی


مرزنگوش

مرزنگوش :گیاه مرزنگوش یا مرزنجوش از خانواده نعنا با بویی مطبوع شبیه آویشن است.دارای ساقه ‌ای راست و برگ‌ های بیضی شکل است. این گیاه پس از یک سال و در برخی موارد دو سال گل‌ های سفید رنگی خواهد داشت که از کنار برگ ‌ها به صورت فشرده می ‌رویند. میوه این گیاه تخم مرغی شکل و به رنگ قهوه ‌ای است.دشت ‌های استان گیلان، مازندران، آذربایجان و خراسان محل رویش این گیاه در ایران به شمار می ‌آیند.



مرزنگوش


پیاز کوهی

پیاز کوهی : با نام سیر کوهی نیز شناخته می شود.پیاز کوهی کوچکترین عضو خانواده پیاز و یک گیاه با دوام است و ارتفاع آن به ۲۵تا ۳۰سانتیمتر می رسد.دارای برگ های خوراكی و لوله ای بوده و گل های زنگوله ای شكل بنفش كمرنگ آن در تابستان ظاهر می شوند.پیاز کوهی معمولا به طور وحشی درخاکهای آهکی و سنگی به عمل میآید و در حاشیه نهرها و علفزارهای مرطوب نیز می روید. برگهای استوانه ای تو خالی که شبیه علف هستند به صورت خوشه ای از بالای پیازهای کوچک بیرون می آیند.



پیاز کوهی


سیر

سیر: گیاهی است تک لپه از خانواده لیلیاسه (Liliaceae)، که از چند پیاز کوچک و پهن که سیرچه نامیده می‌شود تشکیل گردیده است. بوته سیر دارای ارتفاع ۳۰ -۱۰۰ سانتیمتر، برگ‌های پهن و کشیده با حاشیه صاف و به رنگ سبز تیره است، رنگ گل سیر سفید متمایل به خاکستری و دربرخی گونه ها صورتی رنگ است.



سیر


تره فرنگی

تره فرنگی :از انواع سبزیجات از خانواده پیاز، موسیر، پیازچه و سیر است. آن ها شبیه یک پیاز سبز غول پیکر هستند.گل ها ی این گیاه کوزه ای شکل و به رنگ های سفید، صورتی یا قرمز بوده و حدود ۶ میلیمتر نیز عرض دارند.



تره فرنگی


ریحان

ریحان :ریحان از خانواده نعنائیان،گیاهی علفی، ترد و یکساله است که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتیمتر می‌رسد. برگ‌های آن به صورت متقابل بیضوی و نوک تیز با کناره‌های دندانه‌دار می‌باشد. گل‌های آن معطر و کوچک به رنگ‌های سفید، قرمز و گاهی بنفش مشاهده می‌شود. بذر آن سیاه و ریز است.



ریحان


مریم گلی

مریم گلی :گیاهی علفی و چند ساله از خانواده نعناعیان است ،بوته ای همیشه سبز با ساقه های چوب و گل های آبی/بنفش است که در تمام مناطق معتدله رشد می‌کند و دارای گل های زیبایی است و جزء گیاهان معطر و خوشبو است که طعم بسیار تلخی دارد. این گیاه به طور خودرو در آذربایجان، لرستان، شیراز، کرمانشاه، سمنان و دماوند تهران می روید.



مریم گلی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.