فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

حفظ رطوبت در اطراف ارکیده به مقابله با از دست دادن رطوبت کمک می کند و از خشک شدن ارکیده شما جلوگیری می کند. همراه با آبیاری و مراقبت مناسب، رطوبت کافی در اطراف ارکیده شما باعث رشد برگ های صاف، سفت می شود. ریشه های ارکیده قطورتر، محکم و دارای نوک سبز خواهند بود که نشانه سلامت و رشد است. با رطوبت مناسب و مراقبت مناسب، ارکیده شما در هر فصل به خوبی شکوفا می شود.
تاثیر رطوبت و جریان هوا روی ارکیده - فوت و فن های باغبانی
تاثیر رطوبت و جریان هوا روی ارکیده - فوت و فن های باغبانی

رطوبت ارکیده

هر گیاه، از جمله ارکیده، روزنه هایی روی برگ های خود دارد. این روزنه ها به ارکیده اجازه می دهد تا تبادل گازی را انجام دهد. هنگامی که روزنه ها باز می شوند، گیاهان اکسیژن را در هوا آزاد می کنند و دی اکسید کربن را جذب می کنند. این تبادل گاز معمولاً همان چیزی است که مردم‌ می گویند "گیاهان هوای اطراف ما را تمیز می کنند". همچنین بخش مهمی از فتوسنتز و برداشت انرژی برای گیاهان است. با این حال، هر بار که روزنه ها باز می شوند، مقداری رطوبت را نیز از دست می دهند و زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که سطح رطوبت محیط کم باشد و هوا خشک باشد. در صورتیکه سطح رطوبت بسیار کم باشد، گیاه با کمتر باز کردن روزنه‌هایش، عکس العمل خود را نشان می داد. این روش گیاه برای جلوگیری از از دست دادن رطوبت است.



رطوبت ارکیده


رطوبت ارکیده

وقتی این اتفاق می افتد، تبادل گاز کمتری وجود دارد و گیاه دی اکسید کربن کمتری برای استفاده در عملکردهای اصلی خود دارد. اگر ارکیده در تلاش برای حفظ رطوبت به باز کردن روزنه های خود کمتر و کمتر ادامه دهد، رشد به طور قابل توجهی کند می شود. در نتیجه رطوبت از دست رفته از طریق برگ و شاخ و برگ ارکیده، برگ های ارکیده ممکن است شروع به پژمرده شدن، چروک شدن یا شل شدن کنند. اگر ارکیده شما آب کافی را از طریق سیستم ریشه جذب نکند، احتمال این اتفاق بیشتر است.سطح رطوبت پایین همچنین منجر به از دست دادن زودرس گل و تغییر شکل شکوفه های ارکیده می شود. ریشه های ارکیده ، به ویژه ریشه های هوایی ، چروکیده، خاکستری و ظاهری خشک خواهند داشت و در بدترین حالت، اگر کاری برای رفع این مشکل انجام نشود، ارکیده در نهایت خواهد مرد.



رطوبت ارکیده


در بسیاری از خانه ها، سطح رطوبت برای ما انسان ها حدود 30 تا 50 درصد است. اگر می‌خواهید همزمان رطوبت مناسبی را برای ارکیده‌ها فراهم کنید، ممکن است دشوار باشد. جواب این مشکل؟ ارکیده هایی را پرورش دهید که رطوبت کمتری را ترجیح می دهند. ارکیده هایی که با رطوبت کمتر (30 تا 60 درصد) عملکرد خوبی دارند شامل ارکیده های Phalaenopsis، Laelia، Oncidium، Zygopetalum و Paphiopedilum هستند. به طور خاص، ارکیده های Phalaenopsis سطوح رطوبت را در حدود 50 درصد ترجیح می دهند. این ارکیده ها از محبوب ترین ارکیده ها برای پرورش دهندگان مبتدی هستند.برای درک دقیق‌تر سطح رطوبت در خانه یا منطقه پرورش گل ارکیده، از سنسور رطوبت استفاده کنید.به عنوان رطوبت سنج نیز شناخته می شود.





رطوبت و جریان هوای ارکیده

ارکیده ها خاک دائم خیس را دوست ندارند، اما رطوبت را بسیار دوست دارند. در نتیجه، زمانی که ارکیده ها در داخل خانه رشد می کنند، اغلب در سینی های رطوبت قرار می گیرند. این سینی ها اجازه می دهد تا آب در پایه جمع شود در حالی که گیاه در بالای آب قرار دارد. سینی های تجاری در دسترس هستند یا می توان یک سینی یا زیر گلدانی بزرگ از سنگ درست کرد( هر چیزی که اجازه دهد گلدان ارکیده بالای یک حوضچه آب قرار بگیرد) به این ترتیب ارکیده از تبخیر آب سود می برد. ارکیده ها همچنین دوست دارند در کنار هم جمع شوند زیرا این کار به افزایش رطوبت در بین گیاهان نیز کمک می کند. این همیشه یک عمل متعادل کننده است زیرا ارکیده ها نیز حرکت هوا را دوست دارند اما حرکت مداوم هوای خشک باعث خشک شدن گیاهان می شود. با رطوبت بیش از حد و حرکت بسیار کم هوا ممکن است مستعد پوسیدگی شوند.ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش باز کردن یک پنجره در اتاق است. مطمئن شوید که ارکیده های شما در معرض بادهای سرد یا نسیم های قوی قرار نگرفته هوای تازه در طول روز و در شب های گرم برای ارکیده بسیار ضروری است .



رطوبت و جریان هوای ارکیده
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.