فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

درخت گردو با اندازه بزرگ خود به عنوان یک گونه ی درختی بسیار چشمگیر است. با داشتن فضای کافی، یک مکان گرم و کمی حوصله، می تواند افزودنی عالی برای باغ ها باشد.در صورت کمبود جا، کاشتن درخت گردو در باغچه ممنوع است، زیرا بسیار بزرگ و پهن می شود.گردو در هوای مدیترانه ای و معتدل بسیار خوب رشد می کند ، البته به نوع نهال گردو نیز بستگی دارد ، گونه های زودرس در اقلیم های خنک به خوبی رشد می کنند.
مناطق مناسب کاشت درخت گردو - فوت و فن های باغبانی
مناطق مناسب کاشت درخت گردو - فوت و فن های باغبانی

مکان ایده آل برای درخت گردو گرم و آفتابی و با نور فراوان است. علاوه بر این، درخت گردو به فضا و فاصله کافی نیاز دارد، زیرا می تواند تاجی بسیار بزرگ ایجاد کند. بر این اساس باید فاصله 5 تا 10 متری از ملک همجوار رعایت شود - در صورت نداشتن این فضا، کاشت درخت گردو بزرگ در باغ حداقل طبق قوانین کاشت مرزی طبق قوانین محلی ممنوع است. در مکان هایی که برگ ها و غلاف های میوه درخت گردو می ریزند گیاهان دیگر بسیار کم رشد می کند. این به دلیل مواد فعال موجود در آن است که می تواند توسط میکروارگانیسم ها به ماده برنزه کننده جوگلان تبدیل شود. این می تواند از رشد گیاهان دیگر جلوگیری کند.





گردو در دمای 20 تا 30 درجه سانتیگراد به خوبی رشد می کند ،البته گردو در محدوده ی دمایی 15 درجه سانتیگراد از خود عملکرد بهتری نشان می دهد.دمای کمتر از 15 و بیشتر از 40 درجه برای گردو مناسب نیست.درختان گردو به یک دوره ی سرمایی برای برگ دهی و بیداری از خفتگی نیاز دارند ، با توجه به نوع نهال نیاز سرمایی 0 تا 7 درجه سانتیگراد است.کاشت نهال گردو در نزدیکی سواحل به دلیل رطوبت بالا توصیه نمی شود ، ارتفاع از سطح دریا برای کاشت درخت گردو بسیار مهم است ، در مناطقی با ارتفاع بیش از 3000 متر و شیب بیشتر از 30 درصد ، کاشت گردو مناسب نیست ، مناطق غربی و شمال غربی بهترین مکان برای کاشت درخت گردو است.





خاک گردو

خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد و غنی از مواد مغذی باشد.حفره ی کاشت درخت گردو باید حداقل 1.5 برابر عرض و عمق ریشه های درخت گردو در ریشه باشد. سپس سوراخ کاشت را می توان با کمپوست یا خاک گلدان با کیفیت بالا مانند کمپوست چند منظوره ارگانیک پر کرد و با خاک حفاری شده مخلوط کرد.زمان ایده آل برای کاشت درخت گردو در بهار یا پاییز است. ترجیحاً این کار باید بعد یا قبل از وقوع یخبندان انجام شود، زیرا گیاهان جوان هنوز به یخ زدگی بسیار حساس هستند. اگر درخت گردو خود را در پاییز بکارید، این مزیت را دارد که هنوز می تواند ریشه های ظریفی ایجاد کند، که برای جذب آب در بهار و تابستان مفید است.



خاک گردو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.