فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

استولون بخشی از سیستم ریشه گیاه است که به موازات زمین در یک الگوی افقی رشد می کند. این ساقه به ریشه ها اجازه می دهد تا در هر دو الگوی سنتی و غیر متعارف در خاک رشد کنند. همچنین به شاخه های عمودی یا هوایی اجازه می دهد تا در نقاط خاص جدیدی به نام گره ها تشکیل شوند.اگر گیاه به دلایل تکثیر یا عدم دریافت نور، آب یا مواد مغذی کافی، شاخه‌ای را آزاد کند، گره‌هایی روی گیاه تشکیل می‌شوند. یک گره همچنین می تواند در هنگام شکست ایجاد شود. استولون این شکستگی را تشخیص می دهد و گسترش می یابد تا رشد جدیدی در نقطه آسیب دیده قبلی رخ دهد، بنابراین بسته به گیاه به رشد برگ ها یا گل های بیشتری کمک می کند.
معرفی گیاهانی که با استولون تکثیر می شوند - فوت و فن های باغبانی
معرفی گیاهانی که با استولون تکثیر می شوند - فوت و فن های باغبانی

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی :گیاهان رونده نعناع معمولاً با نام ، "نعناع خزنده" نیز شناخته می شوند. این به این دلیل است که آنها آنقدر سریع پخش می شوند که گفته می شود بدون اینکه باغبان متوجه شوند شروع به رشد می کنند. سیستم ریشه آنها می تواند 13 سانتیمتر در ماه رشد کند که نعناع فلفلی را به عنوان یک گونه گیاهی مهاجم طبقه بندی می کند.از آنجایی که نعناع دوست دارد تمام فضای موجود در زمین را اشغال کند، اگر نمی خواهید در کل دارایی شما رشد کند ، بسیار مهم است که به طور مداوم آن را کوتاه کنید و ساقه های استولون آن را بکشید. یکی دیگر از گزینه های عالی این است که نعناع خود را در یک گلدان نگه دارید تا تولید مثل آن را محدود کنید.



نعناع فلفلی


نیلوفرهای قزل آلا

نیلوفرهای قزل آلا: آنها نمونه‌ای کامل از یک گیاه رونده گل دار هستند.این رونده ها که به خاطر برگ هایشان که شبیه پوست ماهی قزل آلای خالدار است ، نامگذاری شده اند، برگ های مومی شکل بزرگی رشد دارند که طول آن تا حدود 20 سانتی متر می رسد. نیلوفرهای قزل آلا شکل منحصر به فردی از گیاه رونده هستند زیرا اگرچه میوه یا سبزی نیستند، اما خوراکی هستند و ارزش دارویی دارند .



نیلوفرهای قزل آلا


گندمی

گندمی : گیاهان گندمی یکی از آشکارترین گیاهان رونده با چشم غیر مسلح هستند. آنها در داخل خانه به خوبی رشد می کنند و از طول عمر غیرعادی طولانی برخوردار هستند. گیاهان گندمی که معمولاً در داخل خانه در گلدان های آویزان رشد می کنند یا در بالای قفسه ها قرار می گیرند، بهترین رشد را زمانی انجام می دهند که بتوانند استولون ها یا رونده های خود را روی زمین پخش کنند.گیاهان گندمی بسیار سازگار هستند و تنها به اندازه ای که به آنها می دهید فضایی را اشغال می کنند.اگر یک گیاه گندمی بالاتر از سطح زمین قرار نگیرد، تمایل دارد که رونده های خود را به شکل بوته ای بزرگ جوانه بزند . به این ترتیب، صاحبان گیاهان گندمی می توانند اساساً گیاهان خود را به دلخواه خود شکل دهند. اگر گیاه گندمی شما سالم و بالغ باشد، می تواند هر سال چندین رونده ،جوانه بزند.



گندمی


برگ بیدی بنفش

برگ بیدی بنفش : ملکه ارغوانی یا برگ بیدی بنفش به عنوان یکی از ساده ترین گیاهان رونده است. تشخیص گره های رونده ملکه بنفش یا استولون بسیار آسان است. از آنجایی که این گیاه کاملاً مستعد شکستگی است، ملکه ارغوانی مشکلی ندارد که به سرعت شاخه های جدید تشکیل دهد و در خاک خود بچرخد تا در مکان های غیرمنتظره ریشه دهد.اگر یک ملکه بنفش سالم باشد و فضای کافی، نور مستقیم و آب دریافت کند، با بیرون راندن رونده ها از هر گره موجود ، ضخیم و پرپشت می شود. سپس، اگر در کنار سایر گیاهان گلدانی در داخل خانه قرار گیرد، بدون در نظر گرفتن گونه های گیاهی دیگر، به این گیاهان می رسد و رونده های خود را در پایین خاک پخش می کند. ملکه‌های بنفش که نور یا آب کمتری دریافت می‌کنند معمولاً شاخه‌های خود را عمداً رها می‌کنند و بازوهای خود را خالی می‌کنند تا نیازی به حمل مواد مغذی در دسترس نداشته باشند. این بازوها یا شروع به ریشه زدن در خاک جایی که می افتند می کنند یا به سادگی می توان آنها را برداشت و در یک شیشه شفاف آب تکثیر کرد.



برگ بیدی بنفش


زنجبیل

زنجبیل که از جنوب چین، هند، غرب آفریقا و اندونزی راه خود را به قلب و خانه مردم در سراسر جهان باز کرده است. گیاهی گلدار که برای مصارف آشپزی و دارویی استفاده می شود.یک گیاه چند ساله علفی و استولون در نظر گرفته می‌شود که سیستم‌های ریشه افقی را رشد می‌دهد که به زنجبیل اجازه می‌دهد خود را در کلنی‌ها تکثیر کند. این گیاه رونده یا استولون می تواند ساقه های کاذب و ساقه های واقعی را رشد دهد که هر دو به ارتفاع حدود یک متر می رسند.



زنجبیل
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.