فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

تعیین اینکه چرا درخت شما زرد می شود می تواند کمی پیچید باشد. اگر درخت سروی دارید که برگ‌هایش زرد می‌شود، ممکن است تعجب کنید که چه اتفاقی افتاده است! درخت سرو می تواند به دلیل کلروز، دمای بالا یا آبیاری کم زرد شود. کلروز بیماری شایعی است که سرو رشد کرده در خاک قلیایی با آن دست و پنجه نرم می کند. این به دلیل کمبود دریافت آهن است اما می تواند به دلیل کمبود منیزیم نیز ایجاد شود. خوشبختانه هنوز زمان برای کمک به سرو وجود دارد. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه سرو زرد شده را درمان کنید.
چرا درختان سرو زرد می شوند ؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درختان سرو زرد می شوند ؟ - فوت و فن های باغبانی

کلروز آهن

کلروز آهن یکی از شایع ترین دلایل برای زرد شدن درختان سرو است. این یک بیماری نسبتاً رایج برای این درخت است، اما اگر در خاک قلیایی رشد کرده باشد، احتمال بروز آن بیشتر است.کلروز می تواند به صورت تکه ای(لکه ای) اتفاق بیفتد یا می تواند کل درخت را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت عدم درمان، برگها از زرد به سفید و در نهایت قهوه ای می شوند. اگر کمبود آن اصلاح نشود، گیاه شما خواهد مرد.



کلروز آهن


کمبود آهن

کمبود آهن در درختان سرو شایع است. با این حال، مقادیر کم منیزیم نیز می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود. همچنین این احتمال وجود دارد که سطوح بالای فسفر مانع از جذب آهن درخت شما شود.قبل از اینکه شروع به اصلاح خاک یا افزودن مواد مغذی به گیاه خود کنید، باید مطمئن شوید که مواد مغذی مناسب را اضافه می کنید.



کمبود آهن


کاهش PH

خوشبختانه می توان به گیاهانی که کلروز دارند کمک کرد. یکی از راه های تامین آهن اصلاح خاک است. می توانید سعی کنید pH خاک را کاهش دهید. با این حال، این کار آسانی نیست زیرا شما نمی توانید سطح pH خاک را در سطح عمیق تحت تاثیر قرار دهید.همچنین می توانید آهن را به خاک اضافه کنید. برای کمک به افزودن آهن به زمین از کودهای آهن کلات یا سولفات آهن استفاده کنید.سولفات آهن یا فروس سولفات نیز می تواند به کاهش سطح pH خاک کمک کند. این می تواند جذب آهن را برای گیاهان شما آسان تر کند.می توانید آهن را مستقیماً با اسپری سولفات آهن یا محلول کلات آهن به برگ ها اضافه کنید. متأسفانه این روش فقط نواحی در حال اسپری را رفع می کند. بنابراین، این یک راه حل موقت است.



کاهش PH


خاک خشک، دمای بالا یا ترکیبی از این دو

دیگر از دلایل بالقوه زرد شدن برگ ها، خاک خشک، دمای بالا یا ترکیبی از این دو است. درختان سرو بومی باتلاق ها و خلیج ها هستند. بنابراین، در حالی که گیاه می تواند در خاک خشک به خوبی عمل کند، با خشکی بیش از حد شروع به نشان دادن علائم استرس می کند.اگر با ریزش برگ ها مواجه شوید، متوجه خواهید شد که گیاه شما دچار استرس آب یا گرما شده است. اگر درمان نشود، برگ های سرو قبل از اینکه در نهایت بیفتند از زرد به نارنجی تبدیل می شوند. همچنین ابتدا متوجه زردی در نوک برگ ها خواهید شد.



 خاک خشک، دمای بالا یا ترکیبی از این دو


استفاده از کمپوست یا پیت ماس

اگر هوای گرم تری را تجربه کرده اید، پس باید میزان آبی که سرو دریافت می کند را افزایش دهید. شما باید حداقل هفته ای یک بار گیاه خود را عمیقاً آبیاری کنید تا به بهبود آن از استرس گرمایی کمک کنید. همچنین می توانید از مالچ برای کمک به حفظ رطوبت خاک استفاده کنید. استفاده از کمپوست یا پیت ماس ​​را در نظر بگیرید. پیت ماس ​​تمایل دارد آب را بهتر از کمپوست نگه دارد. بنابراین، ممکن است برای هیدراته نگه داشتن درخت شما مفیدتر باشد.همچنین می توانید از کمپوست با کیفیت بالا برای کوددهی خاک استفاده کنید. یک لایه کمپوست در اطراف درخت خود اضافه کنید. به عنوان یک لایه مالچ عمل خواهد کرد. هنگامی که کمپوست تجزیه می شود، مواد مغذی را به خاک اضافه می کند.برای تقویت درختان سرو از کود متعادل نیز استفاده کنید. یک کود متعادل دارای مقادیر مساوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. می توانید هر دو سال یکبار از کود 10-10-10 یا 20-20-20 استفاده کنید.



استفاده از کمپوست یا پیت ماس
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.