فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

نخل گیاهی است چند ساله از خانواده Arecaceae (برگرفته از کلمه areca ، به مجموعه ای از گونه های نخل) که به طور طبیعی در آب و هوایی با درجه حرارت و رطوبت بالا رشد می کند. این گیاه گرمسیری معمولاً به شکل درختان، درختچه‌ها و گیاهان بالارونده رشد می‌کند و به‌خاطر برگ‌های سبز بزرگ خود که یا بادبزن‌مانند یا پر مانند هستند، شناخته می‌شوند.در اینجا چند نوع نخل مختلف وجود دارد که می توانید به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش دهید:
معرفی نخل های آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
معرفی نخل های آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

نخل خرما

نخل خرما : این گیاهان به نام نخل فونیکس نیز شناخته می شوند، نور طبیعی غیرمستقیم را ترجیح می دهند و نسبت به آبیاری بیش از حد حساس هستند. نخل خرما کوتوله رایج‌ترین نوع کاشت نخل داخلی است.



 نخل خرما


نخل بادبزنی چینی

نخل بادبزنی چینی : Livistona Chinensis ، نخل چینی یا نخل فواره ای، بومی آسیای شرقی است. آنها نور روشن و غیرمستقیم را ترجیح می دهند و می توانند به ارتفاع بین ۱/۵ تا ۲ متر برسند و شاخه های بزرگی را که شبیه یک بادبزن کاغذی تا شده است، را به نمایش بگذارند.



 نخل بادبزنی چینی


نخل مجستی

نخل مجستی : نخل هایی با رشد آهسته هستند که عاشق رطوبت و نور روشن هستند. این نخل ها می توانند به تصفیه هوای خانه شما کمک کنند و با مراقبت و محیط مناسب به شاخ و برگ های بزرگی خواهند داد.



نخل مجستی


نخل پارلر یا شامادورا

نخل پارلر یا شامادورا : یکی از محبوب ترین نخل های آپارتمانی موجود در بازار، نخل پارلر ( Chamaedorea elegans ) است. نخل‌های پارلر گیاهانی هستند که می‌توانند در شرایط نور کم رشد کنند - نور مستقیم خورشید می‌تواند به آنها آسیب برساند. پرورش دهندگان اغلب شاخه های این نخل را برای چیدمان گل یا دکور برداشت می کنند. این نخل را در رطوبت بالا نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که خاک به طور یکنواخت مرطوب می ماند.



نخل پارلر یا شامادورا


نخل بامبو

نخل بامبو : با برگ های بوته ای سبز روشن خود، می توانند از ۱ تا ۳ متر رشد کنند. آنها به یک ترکیب غنی و ارگانیک گلدانی نیاز دارند اما در برابر هوای خشک و شرایط نور کمتر تحمل بیشتری دارند.



نخل بامبو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.