فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

نوسانات غیرقابل پیش بینی و کافی نبودن بارندگی و آبیاری، باغبانی در این مناطق را مشکل ساخته است اما ، یک برنامه خوب، آبیاری کارآمد ، استفاده عاقلانه از مالچ، خاک بهبود یافته و انتخاب گونه های سازگار با این شرایط راهکار مناسبی است : ساده ترین راه برای سازگاری این است که تصور کنید که ظاهر سنگی و استخوانی باغ های خشک را با گونه های گیاهی رنگارنگ پوشش دهید . استفاده از رنگ های تند، بنفش، نارنجی، قرمز و طلایی جلوه ی زیبایی به باغ می بخشند ،در زیر پنج مورد از بهترین گیاهان برای باغ های کوهستانی معرفی می شوند در واقع، شما می توانید یک باغ کوچک با این لیست گیاهان ایجاد کنید.



گیاهان مناسب برای باغ های کوهستانی و خشک


افرای تاتاری

افرای تاتاری : درختان افرای تاتاری سریع الرشد هستند ،آنها درختان کوتاهی با سایبان های پهن و گرد هستند.. آنها ممکن است 6 متر بلند شوند، اما به 7.6 متر یا بیشتر گسترش می یابند.در طول فصل رشد، برگ های آنها سبز است، اما در پاییز زرد و قرمز می شوند. این باعث می شود که افرای تاتاری به درختی عالی برای گرفتن رنگ پاییزی در یک منظره کوچک تبدیل شود. آنها همچنین یک سرمایه گذاری عالی هستند، زیرا درختان می توانند 150 سال عمر کنند.



افرای تاتاری


سماق

سماق : درختچه ای استثنایی برای جلوگیری از فرسایش و رشد در دامنه تپه ها است.ارتفاع آن تنها 71 سانتیمتر است، اما به طور خاص گسترش می یابد. در اکثر خاک ها در آفتاب کامل یا نیمه آفتاب رشد می کند. شاخ و برگ های درخشان ماهاگونی-قرمز در پاییز جلوه زیبایی دارند. گیاهی مقاوم به خشکی است.



سماق


ماترینا سدوم

ماترینا سدوم : یک گیاه گلدار صورتی کم رنگ با برگ های گوشتی و سبز خاکستری و رگبرگ ها و ساقه های بنفش است. "Matrona" که عاشق واقعی خورشید است، در اواخر تابستان شکوفا می شود و گرده افشان های زیادی را در طول فصل پاییز به باغ جذب می کند. بسیار خودنمایی می کند و تحمل بارندگی کم را دارد.



ماترینا سدوم


مریم گلی پاییزی

مریم گلی پاییزی : مریم گلی پاییزی درختچه ای با ۶۰ تا ۹۰ سانتیمتر ارتفاع ، با برگ های سبز کوچک معطر که در آب و هوای گرم تر همیشه سبز است. گل‌ها از بهار تا یخبندان بر روی شاخه‌ها قرار می‌گیرند و می‌توانند قرمز، صورتی، بنفش، نارنجی یا سفید باشند. محدوده طبیعی آن از جنوب مرکزی و غرب تگزاس در جنوب تا سن لوئیس پوتوسی در مکزیک است که بیشتر در دامنه های صخره ای قرار دارند. مریم گلی پاییزی که یک گیاه منظره محبوب در مناطق کوهستانی است ،برای استفاده به عنوان یک درختچه کوچک، زینتی و گلدار در بستر چند ساله یا به عنوان پرچین لذت بخش است. شاخ و برگ های آن معطر است و گل های آن مطمئناً مرغ مگس خوار را به خود جذب می کند. رنگ شکوفه‌های آن در طبیعت معمولاً قرمز است، اما از ناحیه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، در برخی مناطق قرمز ، برخی صورتی، برخی دیگر نارنجی، برخی دیگر بنفش، و برخی دیگر سفید، به‌علاوه سایه‌های زیادی در میان آن‌ها وجود دارد.



مریم گلی پاییزی


Callirhoe involucrata

Callirhoe involucrata : دارای شکوفه هایی است که گرما آنها را مهار نمی کند و به خوبی با مریم گلی پیوند می خورد. فرش زیبایی به رنگ سبز و صورتی می سازد. به آرامی خود را در باغ گسترش می دهد. این گیاهان برای استقرار در باغ در سال اول به آبیاری عمیق و کامل نیاز دارند. پس از آن، بسته به خاک و آب و هوای شما، شاید هر 10 روز یک بار به آب نیاز دارند.



Callirhoe involucrata
گیاهان مناسب برای باغ های کوهستانی و خشک - فوت و فن های باغبانی
گیاهان مناسب برای باغ های کوهستانی و خشک - فوت و فن های باغبانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.