فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

میوه های درخت تاماریلو ( Solanum betaceum ) بسیار شبیه گوجه فرنگی است، به همین دلیل به آن گوجه فرنگی درختی نیز می گویند.این گیاه برای مناطق نزدیک به خط استوا که در آن دما در تمام طول سال نسبتاً پایدار است سازگار است. درختی است بوته ای و پر انشعاب که تاجی چتر مانند را تشکیل می دهد. در زیستگاه طبیعی خود، گوجه فرنگی درختی می تواند تا شش متر رشد کند. تاماریلو مقاوم به زمستان نیست، بنابراین در مناطق سرد معمولاً در گلدان کشت می شود،جدا از میوه هایی که به آن نام می دهند، تاماریلو ویژگی چشمگیر دیگری نیز دارد و آن شکل برگ های آن است. طول برگ های بیضی تا قلبی آن به 25 سانتی متر می رسد و حتی بدون میوه نیز ظاهری تزئینی به تاماریلو می بخشد.
نحوه ی کاشت تاماریلو از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت تاماریلو از طریق بذر - فوت و فن های باغبانی

بذرها را از اواسط فروردین به بعد در کمپوست بکارید. ما توصیه می کنیم از خاک مخصوص گیاهچه مانند کمپوست گیاهی و گیاهچه ارگانیک استفاده کنید. این کمپوست ها حاوی مقدار کمتری از مواد مغذی است که باعث رشد سالم ریشه می شود. بعد از قرار دادن دانه های تاماریلو روی کمپوست، روی آن ها را با یک لایه نازک خاک بپوشانید و فشار دهید. برای سه هفته آینده خاک را دائما مرطوب نگه دارید: قرار دادن یک پوشش پلاستیکی روی سینی بذر راه خوبی برای انجام این کار است. برای جوانه زنی ، بذرها را در مکانی گرم و روشن با دمای حداقل 20 درجه سانتیگراد نگهداری کنید. پس از حدود دو هفته، اولین نهال ها باید ظاهر شوند. در صورت لزوم می توانید آنها را بعد از چند هفته پوشش را سوراخ کنید و بعد از اواسط اردیبهشت در فضای باز بکارید. دفعه بعد که دوباره گلکاری می کنید، از خاک گلدانی غنی از مواد مغذی استفاده کنید.



نحوه ی کاشت تاماریلو از طریق بذر


به دلیل رشد سریع و نیاز زیاد به آب، خاک گلدان با کیفیت بالا برای تاماریلو ضروری است. این خاک باید بتواند آب را به خوبی ذخیره کند و تامین خوبی از مواد مغذی را تضمین کند.روزانه یک بررسی انجام دهید تا مطمئن شوید که توپ ریشه به اندازه کافی مرطوب است. با این حال، به خاطر داشته باشید که تاماریلوها خاک غرقابی را به خوبی تحمل نمی کنند، بنابراین از این کار اجتناب کنید. عرضه خوب مواد مغذی نیز برای گیاه تاماریلو مهم است، زیرا بسیار سریع رشد می کند. یک کود طبیعی کم رهش، مانند غذای گل مایع ، گزینه خوبی است. اگر متوجه افزایش تعداد برگ‌های زرد روی گوجه‌فرنگی درختی خود شدید، توصیه ما این است که زمان بین هر بار کوددهی را کوتاه کنید، مخصوصاً در طول فصل رشد اصلی .



نحوه ی کاشت تاماریلو از طریق بذر


برای زمستان گذرانی، تاماریلو خود را قبل از اینکه هوا یخبندان شود به مکان محافظت شده منتقل کنید. از آنجایی که تاماریلو هنوز در این مرحله برگ دارد، مطمئن شوید که مکان زمستانی آن روشن است. دمای مطلوب حدود 10 درجه سانتیگراد است، اما تاماریلو به راحتی می تواند دمای سردتر بیش از 0 درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند. تاماریلو بیشتر برگ های خود را در این زمان از سال از دست می دهد. لازم نیست تاماریلو را در طول زمستان کود دهید. توپ ریشه نباید به طور کامل خشک شود، اما معمولا آبیاری منظم لازم نیست. اگر همسایه‌ها یا دوستانتان به گوجه‌فرنگی درختی شما علاقه‌مند هستند، می‌توانید به راحتی گیاهان جدید را از آن تکثیر کنید. این کار را می توان از طریق بذر یا قلمه انجام داد. برای رشد گیاه تاماریلو از دانه، دانه ها را از میوه های رسیده حفظ کنید. بگذارید این سیاه دانه ها یک تا دو روز خشک شوند و سپس در خاک نهال طبق روش گفته شده بکارید.



نحوه ی کاشت تاماریلو از طریق بذر
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.