فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

راستش را بگویم، رز سیاه در واقع وجود ندارد. آنها فقط به دلیل رنگ تیره و عمیقشان سیاه به نظر می رسند. چیزی به نام رز 100% سیاه وجود ندارد، اگرچه پرورش دهندگان و مهندسان ژنتیک در تلاش برای ساختن آن هستند.در سال 2013 رز سیاه در خلفتی ترکیه به شهرت رسید ،رنگ سیاه این رز به خاطر اندازه pH خاک خلفتی و آبی بود که از رودخانه فرات گرفته می‌شد. این ماجرا زیاد مشکوک بود ، چرا که از نظر علمی وجود رنگدانه سیاه در گیاهان بسیار نادر است در واقع این موضوع تنها توسط گل‌کاران ایجاد می‌شود. رز سیاه نیز همینطور است. این گونه رز تنها توسط باغبانان حرفه‌ای و با تکنیک‌های خاص تکثیر، به وجود می‌آید و البته باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که گیاه، گل‌هایی سیاه رنگ بدهد. امروزه روستای خلفتی دیگر وجود خارجی ندارد و به خاطر شکستن سد ذیر آب رفته است و هیچگاه مدرک محکمی برای وجود این گل در خلفتی وجود نداشت.
پرورش رز سیاه - فوت و فن های باغبانی
پرورش رز سیاه - فوت و فن های باغبانی

با این حال، با روش‌های مناسب رشد می‌توان یک گل بسیار تیره، فقط با کمی رنگ قرمز یا شرابی ایجاد کرد. با انواع گل رز می توانید شروع کنید که گل های تیره با بافت مخملی تولید می کنند.اگر شما علاقه مند به پرورش گل رز سیاه در باغ خود هستید، پس باید در مورد تمام نکات و الزامات رشد صحیح آنها نکاتی بدانید. برخی از مهمترین نکات در زیر آورده شده است: هر گونه رز تیره را در خاک شنی بکارید، بنابراین اگر احساس می کنید خاک شما به دلیل خاک رس بسیار سنگین است، باید مقداری ماسه یا مالچ ارگانیک به خاک اضافه کنید. تا آنجا که به شرایط مکانی مربوط می شود، این گل رز برای رشد سالم به سایه جزئی نیاز دارد. پس از کاشت، خاک را به آرامی در اطراف گیاه جمع کنید و سپس آبیاری کنید.



پرورش رز سیاه


خاک باید به خوبی مرطوب نگه داشته شود تا گل رز سیاه به درستی رشد کند و مراقب باشید که آب نباید پای گیاه غرقابی باشد زیرا ممکن است باعث رشد کپک شود. در هوای گرم، گل رز سیاه باید حداقل سه بار در هفته آبیاری شود. کوددهی نیز مهم است، بنابراین خاک کود را اضافه کنید و مطمئن شوید که کود مخصوص گل رز ساخته شده باشد ،توصیه می شود از کود آلی استفاده کنید.



پرورش رز سیاه


رزهای سیاه عمدتاً باید در ابتدای فصل رشد و یک بار در اواسط فصل رشد خود بارور شوند. بوته رز باید در زمستان هرس شود. ماه های بهمن و اسفند برای این منظور بهترین هستند. بوته رز را تا انتها هرس کنید به گونه ای که تنها 10 تا 15 سانتیمتر ساقه باقی بماند. در صورت مشاهده ی لکه های قهوه ای روی برگ ها یا گلبرگ ها دائماً باید گیاهان رز را بررسی و مشاهده کنید. زیرا این گیاهان در برابر قارچ حساس و بی دفاع هستند. بنابراین اگر لکه هایی روی برگ ها پیدا کردید، بلافاصله گیاه خود را با قارچ کش درمان کنید. گل رز سیاه در هنگام پرورش نیاز به مراقبت ویژه دارد، بنابراین نکات ذکر شده را رعایت کنید و یک گیاه رز سیاه سالم در باغ خود داشته باشید.



پرورش رز سیاه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.