فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

بیشتر گیاهان در یک مکان آفتابی بهترین رشد را دارند و این به ویژه در مورد سبزیجات صادق است. اکثر گونه‌های سبزیجات خوراکی برای تولید در سطوح مطلوب به حداقل شش ساعت آفتاب روزانه نیاز دارند. با این حال، این یک قانون جهانی نیست. به عنوان یک قانون اساسی، سبزیجاتی که برای میوه یا ریشه‌شان رشد می‌کنند - مانند گوجه‌فرنگی، بادمجان، فلفل، کدو حلوایی، سیب‌زمینی یا هویج - به آفتاب کامل نیاز دارند، که به عنوان مکانی باغی تعریف می‌شود که حداقل شش ساعت در معرض آفتاب مستقیم قرار می‌گیرد. هر روز. سبزیجاتی که برای برگ‌ها، ساقه‌ها یا جوانه‌ها رشد می‌کنند اغلب بدون آفتاب کامل به خوبی عمل می‌کنند . بسیاری از سبزیجات می توانند با 3 تا 6 ساعت نور خورشید در روز به خوبی پرورش یابند - یا با نور خورشید ثابت برای کل روز. البته به خاطر داشته باشید که هیچ سبزی نمی تواند در سایه ی کامل رشد کند.
معرفی سبزی جاتی که در سایه جزیی رشد می کنند - فوت و فن های باغبانی
معرفی سبزی جاتی که در سایه جزیی رشد می کنند - فوت و فن های باغبانی

در اینجا به چند گیاه خوراکی اشاره می کنیم که اگر روزانه سه تا شش ساعت نور مستقیم خورشید دریافت کنند – یا نور ثابت برای تمام روز، تولید خوبی خواهند ، داشت ؛ آراگولا : یکی از سبزی‌های برگدار است که سریع‌ترین رشد را دارد. این یکی از آن سبزی هایی است که مردم آن را دوست دارند یا از آن متنفرند، زیرا می تواند بو و طعم تندی داشته باشد. برخی نیش فلفلی آن را بسیار با طراوت می دانند. آروگولا مقداری سایه را تحمل می کند اما در آفتاب کامل نیز به خوبی عمل می کند. رشد آن از بذری که مستقیماً در باغ کاشته می شود آسان است.خاک غنی و با زهکشی خوب نیاز دارد.



معرفی سبزی جاتی که در سایه جزیی رشد می کنند


لوبیا

لوبیا:انواع زیادی از لوبیاهای بوته ای وجود دارند که می توانند با سایه های روزانه مقابله کنند و فضای بسیار کمی را اشغال کنند. انواع مختلفی از لوبیا برای انتخاب وجود دارد و به راحتی از دانه رشد می کنند. حتی می توانید صرفه جو باشید و مقداری حبوبات را برای تهیه بذرهای سال آینده ذخیره کنید. آفتاب کامل، سایه های نیمه را تحمل می کند ، به خاک غنی و با رطوبت متوسط نیاز دارد.



لوبیا


چغندر

چغندر : سایه ممکن است بر اندازه چغندرهای شما تأثیر بگذارد، اما این گیاهان همچنان سبزی های خوشمزه تولید می کنند. اگر فضای کافی ندارید، چغندر می تواند در یک ظرف عمیق نیز به خوبی عمل کند. برای برداشت مستمر، کاشت چند بذر را هر هفته یا بیشتر ادامه دهید. فقط مطمئن شوید که آنها را آبیاری کنید تا ریشه ها چوبی نشوند. آفتاب کامل، سایه های نیمه را تحمل می کند ، به خاک لومی نیاز دارد.



چغندر


کلم بروکلی

کلم بروکلی : یکی از سبزیجاتی است که می توانید در کنار لبه های سایه دار هر فضای باغی بکارید. وقتی پشت سر هم رشد می‌کند فوق‌العاده به نظر می‌رسد، و با همه گونه‌های رنگارنگ موجود، جذابیتی به حاشیه می‌افزاید. این گیاه که یکی از اعضای خانواده کلم است، رشد نسبتاً آسانی نیز دارد - فقط آن را آبیاری کنید و سپس منتظر برداشت باشید. اگر در آب و هوای گرم‌تری هستید، حتی ممکن است بتوانید با جایگزین کردن گیاهان قدیمی با نهال‌های جدید، دو محصول را به فصل طولانی‌تر وارد کنید. آفتاب کامل تا نیمه سایه (سایه ترجیح داده شده در آب و هوای گرم) خاک غنی و مرطوب نیاز دارد.



کلم بروکلی


شاهی

شاهی :به عنوان شاهی باغچه یا شاهی فلفلی شناخته می شود، سبزی کمیاب است که تقریباً در سایه کامل به خوبی عمل می کند. خیلی سریع بالغ می شود و خاک های مرطوب را دوست دارد. به خاطر طعم فلفلی و گاهی تندش که به خوبی در سوپ ها و خورشت ها استفاده می شودشناخته شده است. برگ های جوان در سالاد و ساندویچ عالی هستند. به آفتاب کامل تا سایه ، خاک سست و با زهکشی خوب نیاز دارد.



شاهی


اندیو

اندیو : این گیاه فقط با چند ساعت آفتاب روزانه خوب عمل می کند. به خصوص در اواسط تابستان، سایه از پیچ خوردگی برگ هد جلوگیری می کند. از آن بهتر، اندیو در گلدان‌ها مانند آروگولا، کاهو برگ و شاهی عالی عمل می‌کند، بنابراین می‌توانید محوطه ی خود را با یک باغ ظروف سالاد پر کنید.به آفتاب کامل تا سایه، رطوبت متوسط، خاک با زهکشی خوب نیاز دارد.



اندیو
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.