فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

بسیاری از مردم مایل به پرورش بروکلی هستند. اگر فضایی برای باغ ندارید تسلیم نشوید. می توانید کلم بروکلی را در ظروف بکارید. کلم بروکلی یک محصول فصل خنک است و باید یک ماه قبل از آخرین تاریخ یخبندان در بهار و حداقل دو تا سه ماه قبل از آخرین تاریخ یخبندان در پاییز کاشته شود. کلم بروکلی با کلم بروکسل، کلم و گل کلم هم خانواده است. امسال کلم بروکلی تازه می خواهید؟ با نکات زیر شروع کنید و سپس دستورالعمل های گام به گام را برای برداشت پربار دنبال کنید. در اینجا پنج نکته برای رشد کلم بروکلی در گلدان وجود دارد :
نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان - فوت و فن های باغبانی

گلدانی انتخاب کنید که حداقل ۳۰ سانتیمتر پهنا و ۳۰ سانتیمتر عمق داشته باشد. کلم بروکلی را می توان یک ماه یا بیشتر قبل از اینکه آن را بیرون بگذارید در ظرف بکارید. خاک داخل ظرف را هر روز چک کنید. اگر خشک است به آن آب بدهید. سبزیجات آب زیادی می گیرند. بذرها را به عمق ۱/۵ سانتیمتر بکارید و یک لایه نازک خاک روی بذرها بریزید.



نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان


کلم بروکلی برای رشد به حداقل شش ساعت آفتاب مستقیم نیاز دارد. کمتر از این، آنها را ضعیف و دوکی شکل می کند.اگر قصد کاشت آنها در ظروف کانتینری را دارید به منظور حصول اطمینان از بهترین نتایج، حداقل به مدت سه روز یک دفتر یادداشت بردارید و هر بار که منطقه در حال آفتاب گرفتن است، در آن بنویسید. همچنین باید بنویسید که چه زمانی خورشید به آن نقطه نمی تابد. به طور متوسط ​​​​میزان نور خورشید در منطقه بیش از سه روز است. اگر شش ساعت یا بیشتر در آفتاب باشد، آن نقطه از گیاه بروکلی حمایت می کند. اگر شش ساعت یا بیشتر نیست، باید جای دیگری برای قرار دادن ظروف خود پیدا کنید.



نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان


وقتی بذرها جوانه زدند و دو برگی شدند.قوی ترین گیاهان را انتخاب کنید. یک قیچی بردارید و از روی خاک جدا کنید. اگر گیاهان را بچرخانید، گیاه قوی را زخمی خواهید کرد. اگر تصمیم به انتقال آنها به گلدان بزرگ تر دارید، سوراخی در مخلوط گلدان خود حفر کنید که به عمق گیاه و حدود دو برابر عرض آن باشد. گیاه را در سوراخ قرار دهید تا خاک گیاه با سطح خاک ظرف یکدست شود. مخلوط گلدان را با دقت پر کنید تا مطمئن شوید که به گیاه آسیب نرسانید. به آرامی گیاه را به خوبی آبیاری کنید.



نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان


بروکلی ها اگر بخواهند سر خوبی تولید کنند به آب زیادی نیاز دارند. گیاهان کانتینری نیز به آب زیادی نیاز دارند تا خشک نشوند. شما باید خشکی خاک را هر روز کنترل کنید.بهتر است روزی یک بار در صبح آبیاری شود. به این ترتیب گیاه هرگز خشک نمی شود. با این حال، بیش از حد آبیاری نکنید زیرا این باعث از بین رفتن گیاه نیز می شود.جهت تقویت بروکلی خود یک کود متعادل مانند 10-10-10 برای سبزیجات بخرید و از آن استفاده کنید. حتماً دستورالعمل های روی کود را دنبال کنید.



نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان


وقتی اولین جوانه زرد روی سر ظاهر شد، یک چاقو بردارید و کلم بروکلی را جدا کنید. شاخه های کناری را روی گیاه بگذارید زیرا اغلب اوقات سرهای کلم بروکلی کوچکتر اما خوراکی می شوند.وقتی سر کلم بروکلی خود را می برید، آن را بشویید تا هرگونه کثیفی یا آفتی که روی سر وارد شده است پاک شود. در یخچال قرار دهید تا زمانی که برای استفاده آماده شود. کلم بروکلی را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. بروکلی دارای تعدادی مواد مغذی مهم در خود است. فیبر، ویتامین C ، ویتامین K ، آهن و پتاسیم را فراهم می کند . یک فنجان بروکلی خام فقط ۳۱ کالری دارد. ۲/۵ گرم پروتئین دارد که بیشتر از اکثر سبزیجات است.



نحوه ی کاشت کلم بروکلی در گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.