فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

به طور تصادفی چند برگ از گیاه ساکولنت خود را جدا کنید و به آرامی بچرخانید تا کل برگ را بدون پاره شدن جدا کنید. در صورت رشد گیاهچه های پایینی ، می توان آنها را از قسمت پایین ساقه جدا کرد. گیاهانی مانند کاکتوس کریسمس، ممکن است لازم باشد از قیچی برای جدا کردن یک برگ استفاده کنید. اگر در حال سر زنی ساقه هستید، با استفاده از قیچی ساقه را حدود ۲/۵ سانتیمتر زیر برگ‌های پایینی گیاه ببرید.
تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ - فوت و فن های باغبانی
تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ - فوت و فن های باغبانی

قلمه ها را در هر نوع ظرف یا سینی کنار بگذارید.به محیط گلدان یا آب نیازی نیست. آنها را در حدود پنج روز بررسی کنید و ببینید که آیا هر کدام یک پینه در انتهای بریده شده تشکیل داده اند یا خیر.این کار از بافت نرم در معرض از نفوذ باکتری محافظت می کند.



تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ


مراقب رشد ریشه ها در چند هفته آینده باشید .قلمه های برگ با تبدیل شدن به غذای گیاهان جدید شروع به پژمرده شدن خواهند کرد.هنگامی که ریشه ها شکل گرفتند، ظروف انتخابی خود را با زهکشی خوب با محیط گلدان پر کنید یا محل باغچه ای مناسب برای کاشت انتخاب کنید. همچنین می توانید یک مشت شن یا پرلیت را با خاک گلدان معمولی مخلوط کنید.



تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ


گیاهچه های جدید پس از چند روز شروع به تشکیل خواهند کرد.ساکولنت ها در آفتاب و خاک با زهکشی خوب رشد می کنند. بدون آفتاب، رنگ پریده می شوند و با آب زیاد، پوسیده می شوند.در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر، زمانی که نور خورشید کمتر است، در مکانی آفتابی بکارید.



تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ


خاک را کنار بزنید تا قلمه ها را بالای لبه ظرف یا سطح باغچه خود قرار دهید. به آرامی خاک را فشار دهید تا ریشه ها محکم شوند و آبیاری نکنید. به دلخواه با سنگ یا سنگریزه تزئینی تزئین کنید. روز بعد کم آبیاری کنید و دوباره خاک را به آرامی فشار دهید. همانطور که گیاهان جدید شما به محیط اطراف خود عادت می کنند، رشد آنها تسریع می شود.با رشد گیاه می توانید کود دهی را نیز شروع کنید.



تکثیر ساکولنت ها از طریق برگ
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.