فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

جنس پیچک (Ipomoea) ، حدود 500 درخت، درختچه و گیاهان علفی از خانواده Convolvulaceae عمدتاً با آب و هوای گرم است. چندین گونه به عنوان گونه های شناخته شده و به عنوان گیاهان زینتی برای گل های جذاب خود کشت می شوند. اعضای جنس Ipomoea معمولاً دارای برگ‌های ساده هستند که بسته به گونه، حاشیه‌های آن ممکن است کامل، لوب‌دار یا منقسم باشد. گلهای شیپوری یا قیفی شکل معمولاً در زیر برگها قرار می گیرند و از نظر اندازه و رنگ متغیر هستند. میوه یک کپسول است و معمولاً حاوی 4 تا 6 دانه است .
شناخت انواع پیچک - فوت و فن های باغبانی
شناخت انواع پیچک - فوت و فن های باغبانی

1.سیب زمینی شیرین ( I. batatas ): یک گیاه چند ساله ، در طول زمین ریشه می دهد. ریشه های این گیاه خوراکی است و یک محصول غذایی مهم است. برگ های آن بیضی شکل تا لوب دار و گل های 5 سانتی متری (2 اینچی) صورتی تا بنفش است. احتمالاً از مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی سرچشمه گرفته است .



شناخت انواع پیچک


2. I. indica (شکوه آبی صبحگاهی ): یک گیاه همیشه سبز چند ساله تا 6 متر یا بیشتر رشد می کند، با برگ های قلبی شکل یا 3 لوب و گل های قیفی پهن آبی یا بنفش آبی به قطر 8 سانتی متر است که در یک دوره طولانی از بهار تا پاییز شکوفا می شوند.



شناخت انواع پیچک


3.Jalap ( I. purga )

3.Jalap ( I. purga ) : بومی مناطق گرمسیری مکزیک، گیاهی است که دارای گلهای منفرد مایل به قرمز است. ریشه‌های شلغم‌شکل آن به اندازه سیب منبع یک ماده تصفیه‌کننده باستانی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.



3.Jalap ( I. purga )


4.پیچک معمولی صبحگاهی ( I. purpurea ) :گیاهی یکساله که دارای برگ‌های قلبی شکل و گل‌های بنفش، صورتی یا سفید به قطر حدود 7 سانتی‌متر (3 اینچ) است، در بخش‌هایی از جنوب شرقی آمریکای شمالی به علف‌های هرز دردسرساز تبدیل شده است . در بسیاری از نقاط کشت می شود.



شناخت انواع پیچک


5. ( I. violacea )

5. ( I. violacea ) : معمولاً به عنوان گیاه سالانه کشت می‌شود - دارای دسته‌هایی از گل‌های آبی تا ارغوانی، گاهی اوقات سفید، به قطر 12 سانتی‌متر (4.7 اینچ) در میان برگ‌های قلبی شکل است. بومی مناطق گرمسیری آمریکا است. دارای دانه های حاوی آلکالوئید است.



5. ( I. violacea )


6. I.alba (شکوه صبحگاهی سفید گرمسیری) : یکی از پرگل‌ترین آیپومئه‌ها است .گیاهی رونده و دائمی با گل های سفید، معطر و شب شکوفه به ضخامت 15 سانتی متر (6 اینچ). حاوی صمغ شیری است که برای انعقاد لاستیک کاستیا استفاده می شود .



شناخت انواع پیچک


7. شکوه صبحگاهی ( I. leptophylla )، با ریشه های غده ای و شاخه های راست، تا حدود 120 سانتی متر (47 اینچ) رشد می کند و گل های بنفش یا صورتی 7.5 سانتی متری (3 اینچ) دارد. بومی آمریکای شمالی مرکزی است.



شناخت انواع پیچک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.