فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

می توانید از علف کش ها برای کنترل پوشش گیاهی زیر داربست استفاده کنید. انواع علف کش هایی که برای استفاده در تاکستان ها برچسب گذاری شده اند به یکی از دو دسته کلی تقسیم می شوند: علف کش های پیش رویشی علف کش های پس رویشی ( پس از سبز شدن) . علف کش های پیش رویشی باید قبل از شروع سبز شدن و رشد علف های هرز در سطح خاک اعمال شوند. آنها با کشتن نهال های علف های هرز در حال ظهور یا با جلوگیری از جوانه زنی بذر علف های هرز عمل می کنند. میزان علف کش های قبل از سبز شدن معمولاً با توجه به نوع خاک متفاوت است و باید به میزان توصیه شده در برچسب علف کش استفاده شود.
کنترل شیمیایی علف های هرز انگور - فوت و فن های باغبانی
کنترل شیمیایی علف های هرز انگور - فوت و فن های باغبانی

علف کش های پس رویشی ممکن است انتخابی باشند (آنها علف های هرز خاص را هدف قرار می دهند) یا غیر انتخابی(آنها طیف وسیعی از گونه های گیاهی را می کشند). آنها همچنین ممکن است به عنوان علف کش های "سوزاننده" نامیده شوند. آنها باید برای جلوگیری از رشد فعال علف های هرزاعمال شوند. بسته به علف‌کش خاص مورد استفاده و مرحله رشد علف‌ها و علف‌های هرزی که به آن استفاده می‌شود، ممکن است تنها قسمت هوایی گیاهان هدف از بین برود یا علف‌کش ممکن است در سراسر گیاهان جابه‌جا شود و در نتیجه سیستم‌های ریشه از بین بروند. علف های هرز تحت تنش ناشی از چمن زنی، خشکسالی یا دمای سرد ممکن است به اندازه کافی توسط علف کش های پس از سبز شدن کنترل نشوند. برای کنترل بهتر، قبل از استفاده از علف کش، صبر کنید تا استرس کاهش یابد و علف های هرز رشد فعال خود را از سر بگیرند.



کنترل شیمیایی علف های هرز انگور


ممکن است از یک سورفکتانت برای پوشش بهتر سطح گیاه با شکستن کشش سطحی و اسپری بهتر سم برای پوشش کامل هدف استفاده شود. بسیاری از علف کش های پس از سبز شدن نیاز به افزودن یک سورفکتانت دارند، با این حال، برخی ممکن است قبلاً حاوی سورفکتانت باشند. برای اطلاعات در مورد استفاده از سورفکتانت با برچسب علف کش را به دقت بخوانید و با شرکت سازنده مشورت نمایید.برای کنترل علف های هرز می توان از اختلاط علف کش ها استفاده کرد. اختلاط شامل استفاده همزمان از دو یا چند علف کش در یک مخزن اسپری است. مخلوط مخزن ممکن است شامل یک علف کش پس از رویشی به اضافه یک یا چند علف کش پیش رویشی یا ترکیبی از علف کش های قبل از رویشی برای کنترل بهتر طیف وسیعی از گونه های علف هرز و علف نسبت به علف کش های پس از رویشی باشد.



کنترل شیمیایی علف های هرز انگور


استفاده مداوم از همان علف‌کش ممکن است منجر به افزایش گونه‌های علف‌های هرز شود که توسط آن محصول کنترل نمی‌شوند. علاوه بر این، علف های هرز ممکن است در طول زمان نسبت به آن دسته از علف کش ها مقاومت کنند.تناوب در مصرف علف‌کش‌ها و گنجاندن کنترل‌های غیر شیمیایی در صورت امکان، پتانسیل ایجاد گونه‌های علف‌های هرز مقاوم به علف‌کش‌ها را کاهش می‌دهد. موفقیت در استفاده از علف کش ها منوط به استفاده از علف کش های مناسب با سرعت و زمان مناسب در شرایط آب و هوایی مناسب و استفاده از سمپاشی است که به درستی کالیبره شده، در شرایط کار خوب و به درستی کار می کند. سمپاش‌های علف‌کش عموماً برای کار در فشارهای کم با استفاده از نازل‌هایی طراحی می‌شوند که قطرات بزرگی از خود ساطع می‌کنند تا خطر رانش یا برگشت اسپری از سطح خاک و حرکت به سمت محصول را کاهش دهند. دقت در کاربرد به توانایی ثابت نگه داشتن سرعت ، فشار و دبی ثابت از پمپ و نگهداری خوب سمپاش از جمله تعویض نازل های فرسوده بستگی دارد. یک سیستم مدیریت یکپارچه با استفاده از گزینه های شیمیایی و غیر شیمیایی برای اکثر موقعیت های تاکستان ارجحیت دارد.



کنترل شیمیایی علف های هرز انگور
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.