فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

در گذشته، زمانی که نارگیل برای گوشت و آب خوشمزه آن برداشت می شد، پوسته نارگیل به عنوان یک محصول زائد در نظر گرفته می شد. تمام مواد از پوسته تا پوسته داخلی نارگیل یک محصول دور ریختنی بود ،تا اینکه مردم متوجه شدند که کاربردهای زیادی در باغبانی دارد.هر چیزی که بین پوسته و پوشش بیرونی نارگیل باشد کوکو در نظر گرفته می شود .کوکو کویر یک نوع محیط کشت هیدروپونیک و دارای ویژگی های بسیاری است که آن را برای هیدروپونیک فوق العاده می کند. دیر تجزیه می شود، آب را به خوبی حفظ می کند، PH خنثی است و به انتقال مواد مغذی به سیستم ریشه گیاه کمک می کند و همچنین ضد قارچ است.
کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک - فوت و فن های باغبانی
کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک - فوت و فن های باغبانی

دو نوع الیاف وجود دارد که کویر را تشکیل می دهند - قهوه ای و سفید. الیاف قهوه ای از نارگیل های بالغ و رسیده می آید و بسیار قوی تر است، اما انعطاف پذیری کمتری دارد. الیاف سفید از نارگیل های نرسیدا به دست می آیند و بسیار انعطاف پذیرتر هستند، اما استحکام کمی دارند.



کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک


برای اینکه الیاف نارگیل را برای مصارف هیدروپونیک و باغبانی آماده کنید، نیاز به آماده سازی دارد.ابتدا باید الیاف را از روی نارگیل جدا کنند. این کار با خیساندن پوسته ها در آب انجام می شود تا شل و نرم شوند. این کار در آب های شور یا آب شیرین انجام می شود. اگر در آب های شور انجام شود، الیاف نارگیل مقدار زیادی نمک می گیرد که در مرحله بعد باید توسط سازنده خارج شود. سپس آنها را از حمام آب خارج کرده و بیش از یک سال اجازه می دهند خشک شوند. پس از فرآیند خشک کردن، که کاملاً گسترده است،الیاف خرد شده و در قالب های مختلف پردازش می شوند، از چیپس گرفته تا کروتون( تکه های مکعبی )، تا الیاف آسیاب شده کلاسیک.



کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک


بیشتر مخلوط های گلدان موجود در بازار هنوز از پیت ماس ​​به عنوان جزء پایه استفاده می کنند. اگر خاک گلدان خود را درست می کنید، می توانید پیت ماس ​​را با یک جایگزین سبزتر مانند کوکو جایگزین کنید. به دلیل ماهیت ارگانیک و استریل آن، استفاده از کوکو برای رشد نهال می تواند یک انتخاب عالی باشد. کوکو باعث رشد گل ها و گیاهان گرمسیری می شود. هم در داخل و هم در فضای باز کار می کند. چیپس کوکو همچنین برای مالچ پاشی و یک پوشش تزئینی روی زمین که آب را نگه می دارد و در برابر قارچ مقاومت می کند، ایده آل است. می توانید از گرد و غبار کوکو برای اصلاح کیفیت خاک باغ استفاده کنید. کوکو کویر دارای ظرفیت نگهداری آب شگفت انگیزی است. آنها می توانند آب بیشتری نسبت به پیت ماس جذب کنند و خیس کردن مجدد آنها بسیار آسان تر است. مخلوط کردن کوکو کویر با خاک بسیار عالی است .



کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک


شما نباید از کوکو کویر به عنوان تنها بستر برای رشد گیاهان استفاده کنید. محتوای مواد مغذی کویر بسیار کم است. بهتر است مقداری محلول غذایی بر اساس نیاز گیاهان خاص به آن ها اضافه کنید.کوکو کویر از کشورهایی مانند هند و سریلانکا حاوی چندین ماده مغذی و ریز گیاهی از جمله مقدار زیادی پتاسیم است. این پتاسیم با دسترسی به منیزیم در خاک تداخل دارد. به طور کلی، کوکو کویر دارای کمبود کلسیم و منیزیم است. برای رفع این مشکل مقدار خوبی دولومیت را به کویر خود اضافه کنید. دولومیت ها حاوی کلسیم و منیزیم هستند و می توانند راه حلی برای این مشکل باشند.



کاربرد کوکو کویر در باغبانی و هیدروپونیک
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.