فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲         
  

با تغییر فصول و افزایش دما، گیاهان داخلی شما تحت تأثیر قرار می گیرند. با نکات مراقبت از گیاهان تابستانی ،آنها را خوشحال و شاداب نگه دارید.گیاهان آپارتمانی نیز تابستان را دوست دارند زیرا فصل رشد آنهاست، اما این فصل همچنین فصلی است که به دلیل دمای گرم، نور شدید خورشید و تنظیم آب، باید گیاهان آپارتمانی خود را به دقت زیر نظر داشته باشید. نکات مراقبت از گیاهان تابستانی ما را بخوانید که به رشد گیاهان شما در این فصل کمک می کند.
مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

۱ .از روشن ماندن کولر گازی خودداری کنید : ما می دانیم که روشن کردن تهویه مطبوع در این فصل وسوسه انگیز است، اما به عنوان یک قاعده کلی، همه گیاهان داخل خانه را از تهویه مطبوع خود دور نگه دارید. اگر به دلیل گرمای هوا امکان پذیر نیست، دما را برای گیاهان داخلی خود کمی بالاتر تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر گیاهان داخلی از محیط های گرمسیری می آیند، بنابراین اگر می خواهید گیاهان خود را زنده نگه دارید، بهتر است از شرایط گرم و مرطوب تقلید کنید. به علاوه، گیاهان داخل خانه شما خوشحال خواهند شد و در صورتحساب انرژی خود صرفه جویی خواهید کرد.



مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی


۲. گرفتن در معرض نور خورشید را بررسی کنید : یکی از نکات مراقبت از گیاهان تابستانی این است که میزان نور یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بررسی کنید زیرا نور خورشید و درجه حرارت در این فصل نسبت به بهار بسیار قوی تر و گرمتر است. توصیه می کنیم یک پرده صاف روی پنجره قرار دهید تا نور مستقیم و روشن خورشید را فیلتر کنید یا گیاهان خود را کمی دورتر از پنجره قرار دهید تا از آفتاب سوختگی یا سوختگی برگ جلوگیری کنید. همچنین بهتر است برای توزیع نور و رشد یکسان، هر هفته یک بار گیاهان داخل خانه را بچرخانید.



مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی


۳. گیاهان خود را تغذیه کنید

۳. گیاهان خود را تغذیه کنید : فصل تابستان بهترین زمان برای تغذیه گیاهان است زیرا فصل رشد آنهاست. گیاهان خود را در فصل رشد، یعنی بهار و تابستان، تغذیه کنید تا گیاه شما تقویت شود و رشد آن بهتر شود.از تغذیه گیاهان خود در پاییز و زمستان خودداری کنید. یک کود با نسبت NPK انتخاب کنید. همیشه دستورالعمل های روی برچسب کود را دنبال کنید زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند گیاه شما را از بین ببرد. می دانیم که منظور شما خوب است، اما کود زیاد برای گیاه شما مضر است.



۳. گیاهان خود را تغذیه کنید


۴.گیاهان خود را هیدراته نگه دارید : یکی از نکات مراقبت از گیاهان در تابستان این است که با آبیاری بیشتر گیاهان خود، آنها را هیدراته نگه دارید. از آنجایی که هوا آفتابی و گرم است، خاک گیاه شما خیلی سریعتر خشک می شود و احتمالاً دو بار در روز باید گیاهان خود آبیاری کنید، به خصوص اگر گیاهان خود را به بیرون از منزل منتقل کرده باشید. بهتر است گیاهان را در اوایل صبح یا عصر آبیاری کنید تا از سوختگی گیاه و تبخیر آب جلوگیری شود. همچنین می توانید آب و رطوبت را در خاک گیاه خود با افزودن سنگ یا مالچ حفظ کنید. اگر به تعطیلات می‌روید، می‌توانید از یک دوست بخواهید مراقب گیاهان شما باشد یا از ترفندهای ما در مورد چگونگی زنده نگه داشتن گیاهان خود در زمانی که دور هستید پیروی کنید.



مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی


۵.گیاهان داخل خانه خود را به فضای باز منتقل کنید: ما فقط در صورتی توصیه می‌کنیم که گیاهان داخلی خود را به بیرون منتقل کنید، که توجه و زمان بیشتری برای مراقبت از آنها داشته باشید، زیرا انتقال گیاهان داخلی به فضای باز نیاز به مراقبت بیشتری دارد تا مطمئن شوید که از این انتقال جان سالم به در می‌برند. شما تنها کسی نیستید که روزهای آفتابی تابستان را دوست دارید، گیاهان داخل خانه خود نیز تابستان را دوست دارند. با قرار دادن گیاهان داخلی خود در یک منطقه با سایه زیبا شروع کنید. به آنها زمان بدهید تا هر روز چند ساعت در هوای تازه بنشینند. سپس به تدریج آنها را به منطقه ای با نور کمی منتقل کنید. به آرامی زمان آنها را در خارج از منزل نیز افزایش دهید. این فرآیند را برای چند هفته انجام دهید تا گیاهان شما به خوبی با محیط بیرونی خود سازگار شوند.این نکات مراقبت از گیاهان تابستانی را دنبال کنید تا هم شما و هم گیاهانتان بتوانید از روزهای گرم و آفتابی این فصل لذت ببرید.



مراقبت  تابستانه گیاهان آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.