فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

زنبق :«آیریس» یکی از معطرترین گلهای تابستانی است. اگر زنبق را به‌شکل ردیفی در اطراف باغچه بکارید، ظاهری رسمی خواهید داشت و اگر گل‌ها را به‌شکل برکه آرایش دهید، ظاهری سرخوشانه به باغچه می‌دهد. این گیاه پایای دوست‌داشتنی معمولا از ماه خرداد شروع به گل‌دهی مجدد می‌کند. گاهی دوره گل‌دهی‌ تا پایان شهریور هم ادامه دارد؛ اما ساقه‌های زیرین کمی سست می‌شوند. کمی کود تقویت‌کننده و آب به داشتن گل‌برگ‌های چین‌دار و زیبا کمک می‌کند.
معرفی گل های تابستانه معطر - فوت و فن های باغبانی
معرفی گل های تابستانه معطر - فوت و فن های باغبانی

اسطوخودوس (Lavandula)

اسطوخودوس (Lavandula) :از گیاهان خوشبویی است که خاصیت دارویی آن شهرت دارد. این گیاه در بعضی مناطق به صورت خودرو می­ روید و در شهرهای با آب و هوای معتدل در فضای سبز و پارک ­ها کاشته می ­شود. گیاه اسطوخدوس گیاهی چند ساله است و گل­ های بنفش رنگی دارد. به دلیل عطر زیاد از آن در عطرسازی استفاده می­ شود.



اسطوخودوس (Lavandula)


گل صدتومانی

گل صدتومانی : از انواع گل های تابستانی پرطرفدار است که عمر بالایی دارد؛ تا جایی‌ که پیاز این گل می‌تواند حتی تا ۱۰۰ سال نیز در خاک زنده بماند. این گیاه گل‌های بسیار زیبایی دارد و به همین دلیل در باغچه اکثر مردم و حتی در برخی پارک‌ها و بلوارهای شهری نیز دیده می‌شود. همچنین این گل در دسته‌ گل‌ های عروس نیز کاربرد بسیاری دارد. گلبرگ‌های گل صدتومانی تقریبا همانند گل رز است؛ اما ظاهر آن پرتر و درشت‌تر به‌ نظر می‌رسد. عمر بالای این گل در کنار زیبایی و بوی خوش آن باعث شده است که گل صدتومانی نیز از انواع گل‌ های تابستانی خوشبو محسوب شود که شما برای زیباسازی باغچه خانه خود می‌توانید از آن استفاده کنید.



گل صدتومانی


رز قدیمی

رز قدیمی : (Heirloom Rose) کمتر رقیبی برای این رز زیبا (که گاهی بویی مانند لیمو دارد) پیدا می‌شود. رز قدیمی رنگ‌های متنوعی دارد و به دو صورت درختچه‌ای و بالارونده دیده می‌شود. این گل نور خورشید را می‌پسندد. گل‌دهی رز قدیمی از خرداد تا شهریور است که با برنامه ریزی و مراقبت صحیح می‌توانید کل تابستان از رنگ و عطر آن لذت ببرید.



رز قدیمی


سیرگل آبی

سیرگل آبی : این گل همیشگی که با نام گل پیاز هم شناخته می‌شود، گیاهی از سرده سیر است. این گیاه ساقه‌های محکم و بوی بسیار خوشایندی دارد و فقط پیاز گل آن یادآور بوی سیر و پیاز است. سیر گل آبی پررنگ معمولا در رنگ‌های بنفش و سفید یافت می‌شود. سیر گل آبی تقریبا بوته بلندی دارد و به همین دلیل یکی از گزینه‌های مناسب برای زیباکردن حیاط و باغچه است. این گل زیبا در دستۀ گل‌های مدرن نیز جای دارد.



سیرگل آبی


نعنا گربه‌ای

نعنا گربه‌ای: یا پونه‌سای گربه‌ای یکی از گیاهان تابستانی معطر است که گل‌های بوته‌ای آن به‌رنگ اسطوخودوس با شاخ‌وبرگ‌های سبز نقره‌ای هستند. این گیاه از دیرباز در طب سنتی چین استفاده می‌شده است. همان‌طور که می‌توانید از اسم گیاه حدس بزنید، گربه‌ها هم عاشق عطر این گل زیبا هستند.



نعنا گربه‌ای
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.