فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

احتمال زیاد مشتاقانه منتظر اولین محصولی هستید که درختتان تولید می کنند.یک روز صبح بیرون می آیید تا میوه های خود را مشاهده می کنید ، اما شاهد ریزش آنها روی زمین هستید .چه چیزی باعث این شده است؟ دلایل مختلفی وجود دارد و ما 5 مورد برتر را برای شما فهرست می کنیم تا هنگام عیب یابی برای یافتن راه حل از آنها استفاده کنید.
ریزش زود رس میوه درختان - فوت و فن های باغبانی
ریزش زود رس میوه درختان - فوت و فن های باغبانی

احتمال زیاد مشتاقانه منتظر اولین محصولی هستید که درختانتان تولید می کنند.یک روز صبح بیرون می آیید تا میوه های خود را مشاهده کنید ، اما شاهد ریزش آنها روی زمین هستید .چه چیزی باعث این شده است؟ دلایل مختلفی وجود دارد و ما چند مورد برتر را برای شما فهرست می کنیم تا هنگام عیب یابی برای یافتن راه حل از آنها استفاده کنید.



ریزش زود رس میوه درختان


۱. گرده افشانی ناکافی

۱. گرده افشانی ناکافی : حضور ناکافی کمک کننده های گرده افشانی (مانند زنبورها) در طول زمان شکوفه دادن درختان باعث ریزش میوه ها می شود. شما می توانید جمعیت بیشتری از زنبورها را با کاشت گل رز و سایر گیاهان باغی که باعث جذب بیشتر حشرات می شود به باغ خود بیاورید و از استفاده از اسپری های کنترل آفات در زمانی که درخت شما در حال شکوفه دادن است اجتناب کنید.



۱. گرده افشانی ناکافی


علت سقوط برخی میوه ها مثل خرمالو قبل از رسیدن از درخت، نتیجه پارتنوکارپی است که یک پدیده گیاه شناسی جذاب است.پارتنوکارپی به معنی تولید میوه بدون لقاح است. در گونه های خاصی از خرمالو، میوه هایی که به صورت پارتنوکارپ تولید می شوند، به شدت مستعد افتادن از درخت قبل از بلوغ هستند.



ریزش زود رس میوه درختان


۲.تشکیل بیش از حد میوه

۲.تشکیل بیش از حد میوه :درختانی که بیش از حد باردار شوند، ممکن است تسلیم ریزش زودرس میوه شوند. درختان جوان بیشتر مستعد ریزش میوه هستند، در حالی که درختان مسن تر، مستقر و توسعه یافته تمایل بیشتری به ذخیره و استفاده منظم از غذای ذخیره خود دارند. این غذا در زمان خواب درخت نگهداری می شود و در تولید جوانه های باردهی که در بهار متورم و شکوفا می شوند استفاده می شود. اگر یک درخت ،سیستمی برای ذخیره سازی مناسب غذای ذخیره ایجاد نکرده باشد، میوه ای که تشکیل می شود برای مواد مغذی برای تغذیه آنها رقابت می کند.



۲.تشکیل بیش از حد میوه


برای جلوگیری از ریزش میوه در نتیجه زیاده‌روی، توصیه می‌کنیم میوه‌های جوان را قبل از افتادن درخت تنک کنید. به طور کلی، بهتر است بین هر میوه ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر فاصله بگذارید و خوشه هایی که ممکن است تشکیل شوند را بشکنید. می توانید از هرس های کوچک برای جدا کردن میوه استفاده کنید یا به سادگی آن را با انگشتان خود جدا کنید. اگر قبل از ریزش گلبرگ ها و شروع به تشکیل میوه، شکوفه ها را از درخت خود نیشگون بگیرید، می توانید از باروری و ریزش میوه نیز جلوگیری کنید.



ریزش زود رس میوه درختان


۳.آب

۳.آب :ریزش زودهنگام میوه می تواند یک تاکتیک خودتنظیمی باشد که درخت میوه زمانی که منابع کافی برای رسیدن همه میوه هایش را ندارد از آن استفاده می کند. به همین ترتیب، رژیم آبیاری نامطلوب، خواه درخت خیلی کم یا بیش از حد آب دریافت کند، ممکن است در ریزش زودهنگام میوه دخیل باشد. به همین دلیل مالچ پاشی توصیه می شود، عملی که فواصل آبیاری را طولانی تر می کند و در عین حال رطوبت خاک را در سطح ثابتی نگه می دارد.



۳.آب


۴.آب و هوا

۴.آب و هوا : یخ زدگی، باد و تگرگ می تواند باعث ریزش میوه و همچنین انواع دیگر آسیب به درختان و میوه آنها شود. اگر در طول فصل رشد انتظار یخبندان یا دمای یخبندان در منطقه خود را دارید، می توانید درخت خود را با ملحفه بپوشانید و حتی چراغ های تعطیلات را برای عایق کاری و گرمای بیشتر دور آن بپیچید. استفاده از قیم نیزمی تواند از آسیب دیدن درخت در طوفان باد جلوگیری کند. بهترین کاری که می توانید برای درخت خود انجام دهید این است که آن را در سلامت کامل نگه دارید - به این ترتیب، حتی اگر در این آب و هوا مقداری میوه داشته باشد، درخت سالم شما برای ادامه تولید در سال های آینده برای شما باقی خواهد ماند.آزمایش خاک نیز کمک کننده است که سایر عیوب شناخته و رفع شود.



۴.آب و هوا
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.