فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

پیاز لیلیوم برای کاشت در پاییز و بهار در دسترس است. آنها باید فوراً کاشته شوند، یا اگر نمی توانید فوراً آنها را در باغ قرار دهید، برای مدت کوتاهی در یک فضای خنک و تاریک نگهداری کنید.مکانی را انتخاب کنید که در معرض بادهای شدید نباشد و بعد از ظهر کمی سایه داشته باشد. می توانید پیاز های لیلیوم خود را در گلدان های ۲۴ تا ۳۰ سانتیمتری بکارید که بسته به محیط و زمان گلدهی قابل جابجایی هستند. با استثناء بسیار اندک، پیازها باید در عمق تقریباً 2-3 برابر ارتفاع آنها کاشته شوند.
زمان کاشت پیاز لیلیوم  - فوت و فن های باغبانی
زمان کاشت پیاز لیلیوم  - فوت و فن های باغبانی

گونه های هیبرید در آفتاب کامل عملکرد خوبی دارند. آنها حتی اگر ریشه هایشان در سایه گیاهان اطراف باشد بهتر عمل می کنند. بسیاری نیز سایه‌های نیمه را بدون اینکه بیش از حد دچار افتادگی ساقه شوند، تحمل می‌کنند و از سایه بعدازظهر روی گلبرگ‌های پهن و لطیف خود در مناطقی با تابستان‌های گرم استقبال می‌کنند. گونه های سوسن در یک محیط نیمه سایه در محیط خانه به خوبی رشد می کنند.



زمان کاشت پیاز لیلیوم


لیلیوم خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد آلی را ترجیح می دهد.در یک گلدان ۳۰ سانتیمتری می توانید ۳ پیاز بکارید ، اگر در باغ پیاز ها را می کارید ، به فاصله ی ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتری بکارید.لیلیوم ها در طول فصل رشد از رطوبت معمولی بهره مند می شوند، اما اگر سطح رطوبت پس از گلدهی خیلی زیاد باشد، پوسیده می شوند. اگر در گلدان هستید، مطمئن شوید که سوراخ‌های زهکشی مسدود نشده‌اند یا در هنگام باران‌های شدید گلدان‌ها را به مکان دیگری منتقل کنید.



زمان کاشت پیاز لیلیوم


پس از گل دهی ،اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که ساقه‌های لیلیوم را با شروع قهوه‌ای شدن کوتاه کنید، اما بهتر است این کار انجام نشود ، پس از آن، می توانید مطمئن باشید که گیاه تمرکز خود را به سمت ذخیره انرژی در پیاز معطوف کرده است – فرآیندی که به رشد بهتر در سال آینده کمک می کند. هنگامی که ساقه ها در پاییز خشک شدند، آنها را از نزدیکی سطح خاک ببرید تا مرتب شوند. با این حال، فراموش نکنید که برای سال آینده نقطه را با دقت علامت گذاری کنید تا مکان کاشت مشخص باشد.اگر لیلیوم ها در مکانی با زهکشی مناسب کاشته شده باشند، نباید مشکلی با زمستان گذرانی بیش از حد نیلوفرهای خود در بستر باغ داشته باشند.اگر لیلیوم ها در گلدان هستند می توانید پیاز ها را از خاک خارج کنید با قارچ کش ضدعفونی کنید پس از چند روز در مکانی سایه و خنک انبارداری کنید.



زمان کاشت پیاز لیلیوم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.