فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

راه ساده‌تری برای پرورش برخی از انواع سبزیجات دررگلدان و ودر منزل وجود دارد ؛ سعی کنید دوباره آن‌ها را رشد دهید.پیازچه ،کرفس ، کاهو ، هویج همه کاندیدهای عالی برای رشد مجدد از باقی مانده آنها هستند. به سادگی قسمت انتهایی این سبزی جات را به یک ظرف آب اضافه کنید، اجازه دهید ته آن در آب خیس بخورد و نور طبیعی زیادی به آنها بدهید. قبل از اینکه متوجه شوید، ذخیره بی پایانی از این سبزیجات در خانه خود خواهید داشت.
پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد - فوت و فن های باغبانی
پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد - فوت و فن های باغبانی

برای شروع، ظرفی را پیدا کنید که به اندازه کافی بزرگ باشد تا ریشه های گیاه شما رشد کند و همچنین دارای یک سوراخ زهکشی در پایین آن باشد. می‌توانید ظرف خود را با استفاده مجدد از ظروف پلاستیکی قدیمی یا سطل‌های ذخیره‌سازی ماست درست کنید، اما هر گلدانی که سوراخ زهکشی داشته باشد این کار را انجام می‌دهد. البته، باید ظرف خود را روی ظرف، یا سینی قرار دهید تا رطوبتی که از آن خارج می‌شود گرفته شود تا میز یا طاقچه را خراب نکنید.



پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد


سبزیجات خود را با استفاده از خاک آماده گلدان که به طور ویژه برای کمک به رشد گیاهان در شرایط داخلی ساخته شده است، در ظرف خود بکارید. هنگامی که گیاهان خود را آماده کردید، آنها را در مقابل یک پنجره آفتابی قرار دهید.بزرگترین چالش برای پرورش سبزیجات در داخل خانه، کمبود نور است. به همین دلیل مهم است که شرایط فضای باز را به بهترین شکل ممکن تقلید کنید، یا با استفاده از نور پنجره یا حتی می‌توانید روی چراغ‌های رشد سرمایه‌گذاری کنید. سبزیجات حداقل به 4-6 ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند.



پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد


وقتی نوبت به آبیاری گیاه می رسد، کمتر، بهتر از آبیاری زیاد است. از آنجایی که آنها در معرض گرمای شدید بیرون نیستند، به طور مکرر خشک نمی شوند، بنابراین مراقب باشید که بیش از حد آب ندهید. شما می خواهید خاک را مرطوب نگه دارید، اما نه خیلی خیس یا خشک.رطوبت کم می تواند برای گیاهان داخلی سخت باشد، بنابراین یا از یک بطری اسپری برای مه پاش کردن آنها با آب هر روز استفاده کنید یا روی یک مرطوب کننده مه ساز سرمایه گذاری کنید.



پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد


بدون چراغ رشد نیز می توان انتظار داشت که برخی از جوانه ها را نسبتاً سریع ببینید. با این حال، ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا بتوانید قسمت خوراکی گیاه را برداشت کنید. تابستان بهترین زمان از سال برای رشد است، زیرا طبیعی ترین نور موجود را خواهید داشت. با این حال، سبزیجات داخل خانه می توانند در تمام طول سال رشد کنند و حتی در ماه های دلگیر زمستان نیز شادی را به ارمغان بیاورند.



پرورش مقرون به صرفه سبزی جات با رشد مجدد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.