فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰         
  

ممکن است در طول سال به کاشت بذرهای فراوانی پرداخته اید،یک روش اقتصادی استفاده از گلدان هایی است که خودتان می سازید ،گلدان های بذر خانگی را با استفاده از مواد بازیافتی می توان ساخت .چیز عالی دیگر در مورد این گلدان های بذر این است که معمولاً می توانند مستقیماً در زمین نیز کاشته می شوند و در طول زمان انتقال آسان تر می شود. نگاهی دقیق به اطراف خانه بیندازید و ببینید از قبل چه موادی در دست دارید.
ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه - فوت و فن های باغبانی
ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه - فوت و فن های باغبانی

از مواد زیر می توانید جهت ساخت این گلدان ها استفاده کنید : رول های خالی دستمال توالت یا دستمال کاغذی روزنامه پوسته تخم مرغ کارتن های تخم مرغ فنجان دیکسی، فنجان قهوه (هر نوع فنجان کاغذی) جعبه غلات (یا مقوای سبک دیگر) کاغذ خرد شده جعبه کارتن شیر یا آبمیوه را خالی کنید مرکبات



ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه


از رول های دستمال توالت برای گلدان های بذر خانگی شروع کنید : تنها چیزی که نیاز دارید مجموعه ای از رول های دستمال توالت، قیچی، خاک گلدان، بذر و یک ظرف ضد آب است.رول دستمال توالت را از وسط نصف کنید.در رول چهار برش به اندازه 1/3 به سمت بالا ایجاد کنید.همانطور که یک جعبه را می بندید، پایین را تا کنید.آنها را با خاک سبک گلدانی پر کنید، آن را با انگشت شست خود ببندید.بذر انتخابی خود را با کاشت به عمق مناسب آنها اضافه کنید.



ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه


گلدان های کاشته شده را در یک ظرف دربسته قرار دهید و آنها را کاملا آبیاری کنید. رول کاغذ را کاملا خیس کنید و در تمام مدتی که در حال رشد بذرها هستید آن را مرطوب نگه دارید. ظرف خود را در یک کیسه Ziploc قرار دهید یا روی آن را با یک کیسه پلاستیکی شفاف بپوشانید. شما در حال ایجاد یک گلخانه کوچک هستید که تا زمانی که دانه ها جوانه بزنند ، رطوبت را به دام می اندازید .



ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه


وقتی دانه هایتان به بالای آن رسیدند پلاستیک را بردارید.آنها به گردش هوا نیاز خواهند داشت، در غیر این صورت، گلدان های بذر ممکن است کپک بزنند. هنگامی که دانه ها جوانه زدند و سفت شدند، این گلدان های بذر را می توان مستقیماً در زمین قرار داد و کمپوست می شوند. آنها مخصوصاً برای کاشت هر نوع بذری که دوست ندارید ریشه آن بهم بخورد بسیار مناسب است. در نظر بگیرید که خربزه یا آفتابگردان ، نخود و لوبیا را شروع کنید .



ساخت گلدان های کاشت  بذر در خانه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.