فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

نخل مرداب از علف های زینتی متعلق به خانواده Cyperaceae، گیاهی چند ساله علفی هست که معمولاً در ظروف آبی و باغ های آبی رشد می کنند. این گیاهان آبزی در خاک مرطوب تالاب در نهرها و لبه‌های حوضچه‌ها شکوفا می‌شوند و می‌توانند به حفظ خاک مرطوب به‌ویژه در اطراف منابع آبی با کرانه‌های شیبدار کمک کنند.آنها تمایل به رشد سریع دارند و اغلب بر محل کاشت اولیه خود غالب می شوند و نیاز به هرس سالانه دارند.
نحوه ی هرس نخل مرداب - فوت و فن های باغبانی
نحوه ی هرس نخل مرداب - فوت و فن های باغبانی

قسمت‌های مرده یا بیمار گیاه را با قیچی چند سانتیمتر بالاتر از خاک ببرید. اگر گیاه به طور کلی ناسالم به نظر می رسد، آن را به طور کامل تا سطح زمین کاهش دهید و از اول شروع کنید. در طول زمستان، زمانی که هوای سرد می تواند عاملی برای از بین رفتن گیاه باشد ، هرس را انجام ندهید.



نحوه ی هرس نخل مرداب


برای تشویق رشد، در پایان زمستان، درست قبل از ظاهر شدن برگ های جدید، پیاز را تا حدود 10 سانتیمتری از سطح زمین برش دهید. اگر گیاه از انواع بزرگ است، ابتدا شاخه ها را با یک تکه ریسمان به هم ببندید تا از پایه گیاه به یک اندازه بلند شوند.



نحوه ی هرس نخل مرداب


گیاهانی که در فضای خود بیش از حد رشد کرده اند یا در مرکز آنها پژمرده و نازک شده اند را با تقسیم کاهش دهید. گیاه را از گلدان یا بستر بیرون بیاورید، سپس با یک بیل از وسط تقسیم کنید. قسمت های کوچکتر را دوباره در محل اصلی خود بکارید.



نحوه ی هرس نخل مرداب
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.