فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، برداشت سبزیجات زمستانی ممکن است چندان مهم به نظر نرسد. با این حال، برای باغداران با آب و هوای سرد، رشد محصولات زمستانه یک رویا است. با استفاده از قاب ها و تونل های سرد، برداشت در زمستان امکان پذیر است، حتی اگر در منطقه ای با دمای زیر صفر زمستانی و پوشش برف زندگی می کنید.کلیدهای برداشت در فصل زمستان، انتخاب محصولات فصل سرد، کاشت در زمان مناسب و انتخاب فصل مناسب برای آب و هوای شماست. برخی از محصولات مانند کلم بروکسل را می توان در اواخر تابستان کاشت و در تونل های مرتفع برای دوره برداشت طولانی مدت نگهداری کرد.
برداشت سبزی جات در فصول سرد - فوت و فن های باغبانی
برداشت سبزی جات در فصول سرد - فوت و فن های باغبانی

تونل های کم ارتفاع و قاب های سرد می توانند حفاظت کافی را در آب و هوای معتدل فراهم کنند تا امکان برداشت در زمستان فراهم شود یا می توان از آنها برای افزایش فصل برداشت در آب و هوای سرد استفاده کرد. در هوای سرد، تونل های کم ارتفاع را می توان با لایه پلی اتیلن پوشاند تا به حفظ گرما کمک کند. زمان انتخاب سبزیجات زمستانی حفاظت از دمای یخبندان تنها مشکلی نیست که باغدارانی که مایل به کشت محصولات زمستانی هستند با آن مواجه خواهند شد. کاهش ساعات نور روز در طول ماه های زمستان ،رشد گیاه را کند یا متوقف می کند. برای داشتن یک برداشت موفق سبزی در زمستان، بیشتر محصولات باید در یا نزدیک به تاریخ برداشت خود باشند، زمانی که ساعات روشنایی روز به ده یا کمتر در روز می رسد.



برداشت سبزی جات در فصول سرد


روزهایی که ده ساعت یا کمتر از آن نور خورشید وجود دارد، دوره پرسفون نامیده می شود. باغبانان می توانند از دوره پرسفون برای منطقه خود برای تعیین زمان چیدن سبزیجات زمستانی استفاده کنند. سپس زمان کاشت با شمارش روزها و هفته ها از تاریخ برداشت محاسبه می شود. در اینجا نحوه محاسبه تاریخ کاشت و برداشت محصولات زمستانه آورده شده است: ابتدا دوره پرسفون خود را مشخص کنید. شما می توانید این کار را با جستجوی تاریخ طلوع و غروب خورشید در منطقه خود انجام دهید. دوره پرسفون زمانی شروع می شود که طول روز در پاییز به ده ساعت کاهش می یابد و زمانی پایان می یابد که طول روز در اواخر زمستان به ده ساعت در روز بازگردد.



برداشت سبزی جات در فصول سرد


زمان چیدن سبزیجات زمستانی را بر اساس دوره پرسفون تنظیم کنید. در حالت ایده آل، محصولات شما نزدیک یا در تاریخ بلوغ خود در شروع دوره Persephone باید باشند. دمای خنک و ساعات کم نور روز بسیاری از محصولات را در حالت نیمه خواب نگه می دارد. این می تواند زمان برداشت را در سراسر دوره پرسفون افزایش دهد. (هنگامی که نور روز به ده ساعت به اضافه در روز برگردد، محصولات فصل سرد مستعد پیچ خوردن می شوند .) با استفاده از روزهای رسیدن محصولات خود ، از شروع دوره پرسفون به عقب بشمارید. (شاید بخواهید دو هفته اضافه کنید تا رشد کندتر در پاییز را در نظر بگیرید.) این تاریخ تقویم آخرین روز کاشت ایمن را برای برداشت موفق سبزیجات زمستانی نشان می دهد.



برداشت سبزی جات در فصول سرد


برای برداشت در ماه های زمستان، سعی کنید یک یا چند مورد از این سبزیجات فصل خنک را در یک تونل یا قاب سرد پرورش دهید: آرگولا، کلم بروکسل، کلم ،هویج ،سیر، کلم پیچ تره فرنگی کاهو ،پیازها ،زردک، نخود فرنگی، سیب زمینیها ،تربچه پیازچه ،اسفناج



برداشت سبزی جات در فصول سرد
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.