فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

گلوتن آرد ذرت، که معمولاً به عنوان کنجاله گلوتن ذرت (CGM) نامیده می شود، محصول جانبی آسیاب مرطوب ذرت است. برای تغذیه گاو، ماهی، سگ و طیور استفاده می شود. کنجاله گلوتن به عنوان یک جایگزین طبیعی برای علف کش های شیمیایی پیش رویش شناخته می شود . استفاده از این آرد ذرت به عنوان قاتل علف های هرز راهی عالی برای از بین بردن علف های هرز بدون تهدید مواد شیمیایی سمی است. اگر حیوانات خانگی یا بچه های کوچک دارید، استفاده از آرد ذرت برای کنترل علف ها و آفات یک گزینه عالی است.
کنترل علف های هرز و آفات با آرد ذرت - فوت و فن های باغبانی
کنترل علف های هرز و آفات با آرد ذرت - فوت و فن های باغبانی

محققان دانشگاه ایالتی آیووا به طور تصادفی متوجه شدند که گلوتن آرد ذرت به عنوان یک علف کش عمل می کند در حالی که آنها در حال انجام تحقیقات بیماری بودند. مشاهده کردند که پودر گلوتن ذرت از جوانه زدن علف و سایر دانه ها مانند خرچنگ، قاصدک و علف جوجه جلوگیری می کند . توجه به این نکته مهم است که گلوتن آرد ذرت فقط بر روی دانه ها موثر است ، نه گیاهان بالغ، و بیشترین تاثیر را در گلوتن ذرت با حداقل 60 درصد پروتئین دارد. برای علف های هرز یک ساله که در حال رشد هستند، آرد ذرت آن را از بین نمی برد . این علف های هرز عبارتند از: دم روباهی خرفه علف خوک خرچنگ علف های هرز چند ساله نیز آسیب نمی بینند.



کنترل علف های هرز و آفات با آرد ذرت


علف های هرز چند ساله نیز آسیب نمی بینند. آنها سال به سال برمی گردند زیرا ریشه های آنها در زمستان در زیر خاک زنده می مانند. برخی از این موارد عبارتند از: قاصدک ها، گندمی، بارهنگ با این حال، گلوتن آرد ذرت دانه‌هایی را که این علف‌های هرز در تابستان می‌ریزند را متوقف می‌کند تا علف‌های هرز زیاد نشوند. با استفاده مداوم از محصولات غذایی گلوتن، این علف های هرز به تدریج کاهش می یابد.



کنترل علف های هرز و آفات با آرد ذرت


بسیاری از مردم از گلوتن ذرت در چمن های خود استفاده میکنند، اما می توان آن را به طور ایمن و موثر در باغ ها نیز استفاده کرد. استفاده از آرد ذرت گلوتن در باغ ها یک راه عالی برای جلوگیری از جوانه زدن بذر علف های هرز است و به گیاهان، درختچه ها یا درختان موجود آسیب نمی رساند. حتماً دستورالعمل های کاربردی روی بسته بندی را دنبال کنید و قبل از شروع رشد علف های هرز استفاده کنید ا بهتر است در اوایل بهار انجام شود. در بسترهای گل و سبزیجات که بذر کاشته می شود، حتما صبر کنید تا حداقل بذرها کمی رشد کنند. اگر خیلی زود استفاده شود، می تواند از جوانه زدن این دانه ها جلوگیری کند.



کنترل علف های هرز و آفات با آرد ذرت
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.