فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

بوی بد خاک مثل بوی تخم مرغ فاسد، نشانه مطمئنی است که مشکلی در گیاه وجود دارد. این بو می تواند شما را در مورد مشکلات آگاه کند حتی زمانی که گیاه سالم و قوی به نظر می رسد. هنگامی که متوجه شدید چه چیزی باعث بوی تخم مرغ گندیده شده است،شایع ترین ترین عامل بوی تخم مرغ فاسد که از گلدان های گیاه می آید آبیاری زیاد است. باکتری ایجاد کننده بو برای زندگی و تولید مثل به آب فراوان نیاز دارد. این رطوبت بیش از حد منجر به پوسیدگی ریشه می شود که می تواند برای گیاه کشنده باشد.
علت بوی بد خاک گلدان - فوت و فن های باغبانی
علت بوی بد خاک گلدان - فوت و فن های باغبانی

خارج کردن گیاه از گلدان می تواند این تشخیص را تایید کند. اگر در ته گلدان آب بیش از حد وجود داشته باشد یا مایع بدبو تیره از ریشه چکه کند، در آبیاری گیاه زیاده روی کرده اید. برای خلاص شدن از بوی تخم مرغ فاسد نیاز به تعوی گلدان و خاک تازه گلدان دارید. خاک گلدان باید با کیفیت بالا و از پیت ماس، پرلیت ، ورمیکولیت یا پوست درخت کاج تشکیل شده باشد. اگر گلدان گیاه دارای صفحه قطره‌ای است، آن را کاملاً با آب صابون بشویید و آبکشی کنید.



علت بوی بد خاک گلدان


بهترین راه برای جلوگیری از بازگشت بوی تخم مرغ گندیده این است که از آبیاری بیش از حد گیاه خودداری کنید. این را می توان تنها با آبیاری صحیح، زمانی که چند سانتیمتر بالای خاک خشک شده است انجام داد. همچنین اگر گلدان فعلی گیاه فاقد سوراخ‌های زهکشی باشد، گیاه را در گلدانی که سوراخ‌های زهکشی در پایین آن قرار دارد، بگذرارید. سوراخ ها باعث می شوند آب بیش از حد از گلدان خارج شود و از راکد شدن آب جلوگیری می کند.



علت بوی بد خاک گلدان


اگر نمی توانید تشخیص دهید که بوی تخم مرغ فاسد واقعاً از گیاه می آید، ممکن است سولفید هیدروژن آب عامل بوی نامطبوع باشد. سولفید هیدروژن یک گاز بی رنگ و قابل اشتعال است که به عنوان گاز فاضلاب شناخته می شود زیرا اغلب با تجزیه زباله ها ایجاد می شود. بوی گوگرد یا تخم مرغ دارد که خطرات جدی برای سلامتی به همراه دارد.سولفید هیدروژن ممکن است به دلیل نقص لوله کشی یا مشکلات فاضلاب ایجاد شود.



علت بوی بد خاک گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.