فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

شمشاد ژاپنی :فرم گیاه گرد و بسیار فشرده با برگ های سبز تیره کوچک و براق است. این گیاه دلپذیر با اندازه کوتوله مانند آن تقریباً 30 در 30 سانتی متر، برای بالکن ایده آل است. چند نمونه از این درختچه را می توان جهت فضاسازی در یک گلدان سفالی نسبتاً بزرگ کاشت و در نمای بالکن قرار داد.باغبان‌ها همچنین دوست دارند این درختچه را در گلدان‌ها یا کوزه‌هایی که در اطراف آب‌نماهای رسمی قرار دارند بکارند. این گیاه گل‌های سفید کم‌رنگی نیز دارد که در بهار ظاهر می‌شوند و گاهی اوقات توت‌های نارنجی به دنبال آن‌ها ظاهر می‌شوند.
معرفی دو گیاه بالکنی همیشه سبز و مقاوم به سرما - فوت و فن های باغبانی
معرفی دو گیاه بالکنی همیشه سبز و مقاوم به سرما - فوت و فن های باغبانی

این درختچه همیشه سبز آزمون خود را به سرما را پشت سر گذاشته است و به طور استثنایی مقاوم است و در باغ های سرد یخی نیز رشد می کند.گرچه سرمای شدید اغلب برگها را می سوزاند، ولی زنده می مانند و به سرعت رشد جدیدی ایجاد می کنند. همچنین در آب و هوای ساحلی نیز رشد میکنند.



معرفی دو گیاه بالکنی همیشه سبز و مقاوم به سرما


شمشاد توپی

شمشاد توپی : تمایل به رشد کمتری نسبت ابه ژاپونیکا دارد و شاخ و برگ نرمتر و باریک تری دارد. این درختچه همچنین دارای شاخ و برگ سبز تیره و عادت رشد فشرده و متراکم است.این گیاه نیز بسیار مقاوم است ولی باید از یخ زدگی آن جلوگیری نمود.



شمشاد توپی


شمشاد برای رشد مناسب خود به نور کامل خورشید نیاز دارد. در واقع این گیاه به هوای آفتابی برای رشد خود علاقه مند است. شمشاد در نور کم نیز رشد می کند اما سرعت رشد آن کمتر می شود.همچنین کم بودن نور می تواند سبب کمرنگ شدن برگ های گیاه شود.



معرفی دو گیاه بالکنی همیشه سبز و مقاوم به سرما


دما نیز مانند نور تاثیر بسزایی در زندگی هر دو گیاه دارد. هوای خنک بهترین میزان رشد را برای گیاه شمشاد خواهد داشت ،دماهای بالا سرعت رشد گیاه کم می کند ، همچنین در صورت افزایش بیش از اندازه دما برگ های گیاه دچار سوختگی می شوند و در نتیجه سبب ریزش برگ های شمشاد می شود.



معرفی دو گیاه بالکنی همیشه سبز و مقاوم به سرما
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.