فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

مناطقی که تابستان های گرم، خشك و طولانی و همچنین زمستان های سـرد و معتدل دارند؛ برای کشت درخت پسته مستعد و مناسب اند. درختان پسته در شرایط مناسب نسبتا مقاوم هستند و می توانند در درجه حرارت بین 20- درجه سانتیگراد در زمستان و 48 درجه سانتیگراد در تابستان زنده بمانند. البته این دامنه دمایی با توجه به مرحله رشد گياه، سن گياه، نوع رقـم، وضعيت تغذيه و آبياری متغییر است.
مناطق مناسب جهت کاشت درخت  پسته - فوت و فن های باغبانی
مناطق مناسب جهت کاشت درخت  پسته - فوت و فن های باغبانی

درخت پسته در شرایط رطوبتی بالا عملکرد ضعیفی پیدا می کند. بنابراین ميزان رطوبت نسبي باید کمتر از 35% در فصل تابستان باشد. اگر چه بادهاي ملايم برای انتقال گرده در زمان گلدهی الزامی است اما وزش بادهای تند و طوفانی همراه با گرد و خاک تاثير نامطلوبی بر روی رشد و کیفیت محصول درخت پسته دارد. همچنین بارش باران در زمان گلدهی، رشد ميوه، زمان رسيدن و برداشت محصول به سبب افزايش رطوبت نسبی و ايجاد شرایط مساعد برای رشد عوامل قارچی مشکل ساز است. بهترین دما برای رشد درخت پسته در حدود 20 تا 30 درجه سانتیگراد است.



مناطق مناسب جهت کاشت درخت  پسته


درخت پسته نسبت به خشكی و کم آبی مقاومت بالایی دارد و می تواند در شرایط خشکی زنده بماند. اما باید توجه داشت که مقاوم بودن درخت به معنای آن نیست که درخت می تواند بدون دریافت آبی کافی میوه و محصول مناسب و با کیفیت مطلوب تولید کند. آبيـاري مناسب در زمان رشد میوه از اهميت خاصی برخوردار است. عدم آبیاری کافی و اعمال تنش خشکی باعث افزایش درصد پوکی و کاهش میزان محصول می شود. میزان آبیاری درخت با توجه اقلیم و بافت خاک و سن گیاه، متغییر است. معمولا در دوران نهالی آبياری هر 7 روز یک بار انجام می شود. دوره ی آبياری در درختان 3 تا 6 ساله 12 تا 20 روز یک بار است. آبیاری درختان 6 سال به بالا معمولا یک بار در ماه انجام می‌ شود.



مناطق مناسب جهت کاشت درخت  پسته


خاک مناسب برای درختان پسته، خاكی عميق با بافت سبك تا متوسط و زهکشی خوب است. اسيديته خنثـی تـا كمی قليايی برای این درخت مناسب است. خاک های لومی شنی با عمق حداقل دو متر برای این درخت ایده آل است.درخت پسته برای رشد و تولید محصول به نور مستقیم خورشید نیاز دارد. عدم دریافت نور کافی و مناسب در کاهش میزان و کیفیت محصول درخت تاثیر مستقیم دارد.



مناطق مناسب جهت کاشت درخت  پسته
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.