فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳         
  

دلایل اصلی عدم رشد درختچه های مرکبات ، عدم نور ، آب و کود کافی است. همه آنها در حد اعتدال برای رشد سالم ضروری هستند. مشکلاتی مانند پوسیدگی ریشه یا آفات می توانند باعث آسیب و جلوگیری از رشد شوند. برخی از ارقام درختان به طور طبیعی کوچک هستند و ممکن است به اندازه سایرین رشد نکنند.
چرا درختچه ی مرکبات من رشد خوبی ندارند؟ - فوت و فن های باغبانی
چرا درختچه ی مرکبات من رشد خوبی ندارند؟ - فوت و فن های باغبانی

درختان مرکبات آفتاب کامل را دوست دارند و هنگامی که نور زیادی دریافت کنند به شدت رشد می کنند. کمبود نور بدون شک رایج ترین مشکلی است که هنگام پرورش درختان در داخل خانه با آن روبرو می شوید .درختان مرکبات معمولاً باید درست جلوی آفتابی ترین پنجره خانه شما قرار گیرند. یک پنجره رو به جنوب مکان اصلی است. با افزایش فاصله از پنجره ، نور به سرعت کم می شود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که درختان مرکبات به نوری که در آن هستند عادت می کنند ، بنابراین شاید بهتر باشد که گیاه خود را به صورت مرحله ای به نقطه روشن تری منتقل کنید. انتقال یک درخت لیمو از گوشه تاریک به آفتاب کامل در یک مرحله می تواند منجر به سوزاندن برگ شود ، اما اگر طی چند هفته آن را در دو یا سه مرحله به پنجره نزدیک کنید ، گیاه سازگار می شود و بدون تغییر با آن کنار می آید.



چرا درختچه ی مرکبات من رشد خوبی ندارند؟


کمبود آب

کمبود آب : درختان مرکبات نیاز آبی بالایی دارند و در صورت کمبود آب رشد آنها به طور قابل توجهی متوقف می شود. اگر درخت شما به اندازه کافی آب نمی گیرد ، ممکن است علائم زیر را نیز مشاهده کنید. پیچ خوردن بیش از حد برگ ها ریزش برگ برگها احساس خشکی و انعطاف ناپذیری می کنند. نوک برگ های قهوه ای می شوند ، رشد برگ های جدید با سیاه شدن و از بین رفتن همراه است. نیاز آبی ابن درختان به دلیل علاقه آنها به شرایط کامل آفتاب افزایش می یابد ، که منجر به دمای گرمتر و افزایش تبخیر از خاک و از دست رفتن آب از طریق تعرق می شود. شما باید از نزدیک ،خشک بودن خاک را هر دو روز زیر نظر داشته باشید و زمانی که سطح بالای خاک خشک شد ، آن را آبیاری کنید.



کمبود آب


آبیاری بیش از حد

آبیاری بیش از حد : مشکل دیگری که می تواند منجر به رشد نکردن درخت شما شود آبیاری بیش از حد است . آبیاری بیش از حد به این معنی نیست که به گیاه آب زیادی بدهید ، بلکه این است که گیاه خود را در شرایطی پرورش دهید که مانع از تخلیه مناسب آب اضافی شود.اگر درخت لیمو خود را در شرایط مرطوب رها کنید ، به زودی پوسیدگی ریشه ایجاد می شود ، که به ریشه ها آسیب می رساند یا از بین می برد و حتی می تواند گیاه شما را از بین ببرد .رشد درخت در ترکیب گلدان با زهکشی خوب و استفاده از گلدان با حفره های زهکشی زیاد بسیار مهم است. علاوه بر این ، به یاد داشته باشید که پس از آبیاری زیر گلدانی را خالی کنید ، بنابراین ریشه ها برای مدت طولانی در خاک مرطوب نمی نشینند.



آبیاری بیش از حد


کود زیاد یا بسیار کم

کود زیاد یا بسیار کم : اگر درخت شما به همان سرعتی که شما می خواهید رشد نمی کند و به مقدار زیادی گل یا میوه تولید نمی کند ، مواد مغذی کافی دریافت نمی کند ،گزینه های متعددی برای کود دهی به درختچه های خود وجود دارد ، مانند افزودن مواد ارگانیک اضافی به مخلوط گلدان یا استفاده از کود مصنوعی به طور منظم. لازم نیست از کود مرکبات خاصی استفاده کنید. از کود متعادل و محلول در آب استفاده کنید ، هر 4-6 هفته از اوایل بهار ، درست در طول فصل رشد ، به نصف مقدار توصیه شده رقیق شده ، در اواخر پاییز متوقف شود. به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از کود معمولاً بدتر از مقدار کم است و می تواند به ریشه گیاه شما آسیب برساند و در نتیجه درخت شما رشد نکند یا حتی بدتر شود. دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کنید و وسوسه نشوید چیزهای بیشتری اضافه کنید.



کود زیاد یا بسیار کم
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.