فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶         
  

علاوه بر دریچه های سقف ، از دریچه های جانبی برای افزایش چهار برابر میزان سرمایش استفاده کنید. در گلخانه های مستقل ، دهانه های دریچه باید در دو طرف خط الراس و در هر دو دیوار جانبی ایجاد شود. عملکرد دریچه باید به گونه ای باشد که دریچه های سرپوش باز شود تا خلاء در بالای خط الراس ایجاد شود. انجمن ملی تولیدکنندگان گلخانه (NGMA) توصیه می کند که ناحیه ترکیبی دریچه های جانبی باید برابر با مساحت خروجی خط الراس ترکیبی باشد و هریک باید حداقل 20٪ مساحت کف را تشکیل دهند. توجه داشته باشید که 80 تا 90 درصد تهویه به دلیل جریان باد است.
خنک نگه داشتن گلخانه در تابستان به روش تهویه طبیعی - فوت و فن های باغبانی
خنک نگه داشتن گلخانه در تابستان به روش تهویه طبیعی - فوت و فن های باغبانی

درها را باز کنید تا هوای بیشتری وارد شود. هوای بیشتری که می تواند وارد شود منجر به خنک شدن بیشتر می شود. تهویه طبیعی نسبت به فن ها یکنواخت تر است اما باعث گرم شدن گلخانه در دمای کمتر از هوای خارج محیط نمی شود.



خنک نگه داشتن گلخانه در تابستان به روش تهویه طبیعی


از شیدهای سایه انداز داخلی باز استفاده کنید. اینها بهترین عملکرد را دارند زیرا اجازه می دهند هوای گرم به طور یکنواخت از سراسر گلخانه خارج شود. یک راه حل دیگر شکاف دادن پرده های بسته بافت است ، اما ممکن است به دلیل تابش آفتاب به برخی از قسمت های تاج گیاه ، رشد ناهمواری ایجاد کند.



خنک نگه داشتن گلخانه در تابستان به روش تهویه طبیعی


فن های گردش هوا را خاموش کنید. هنگام استفاده از تهویه طبیعی ، فن های HAF نباید کار کنند ، زیرا ممکن است جریان هوا را تهویه کند. این امر باعث افزایش مصرف انرژی نیز می شود. هر فن 2.5 تا 5 کیلووات ساعت به قبض برق روزانه شما اضافه می کند.پوشش گلخانه را به دیوارهای جانبی جمع کنید. یک نوار پلاستیکی از ارتفاع 12 تا 24 اینچی ، در اوایل فصل ،گیاهان کاشته شده را حفظ می کند.



خنک نگه داشتن گلخانه در تابستان به روش تهویه طبیعی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.