فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

کافی نبودن میزان نور :تقریبا همه انواع گیاهان آپارتمانی به دوره ای کم و بیش مشابه برای دریافت نور نیاز دارند. این میزان بین ۱۲ تا ۱۶ ساعت نور طبیعی یا نور مصنوعی است. این مقدار به اندازه ای است که نیازها و رشد فعال آنها را تأمین کند. نور کمتر به معنای تولید کمتر مواد غذایی است. شدت نور مورد نیاز گیاهان مختلف ثابت نیست. یعنی نیاز گیاهان مختلف به شدت نور بسیار متفاوت است. بعضی از انواع گیاهان در پشت پنجره رو به آفتاب شاداب می مانند و اگر در سایه قرار گیرند، پژمرده می شوند. بعضی دیگر در سایه روشن شاداب هستند و در زیر آفتاب تاب ادامه حیات ندارند.
علت توقف رشد گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
علت توقف رشد گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

کود دهی نامناسب

کود دهی نامناسب :نیاز به مواد غذایی دارند اما همواره در تغذیه و یا به عبارتی کوددهی آنها باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر یک از گیاهان آپارتمانی نیاز متفاوتی به کود شیمیایی داشته و باید بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی را انتخاب نماییم. در صورتی که کود بیش از حد و یا کمتر از مقدار مناسب در اختیار گیاه قرار بگیرد، سبب خواهد شد تا گیاه آپارتمانی دچار آسیب جدی شده و در نهایت از بین برود.



کود دهی نامناسب


نامناسب بودن خاک

نامناسب بودن خاک : برای گیاهان آپارتمانی یک خاک مناسب و خوب باید به شرح زیر باشد.زهکشی ای خوب داشته باشد یعنی اینکه وقتی بر روی خاک آب میریزید بلافاصله ،آب از زیر گلدان بیرون بریزد . برای اینکار میتوان از برگ پوسیده و مقداری ماسه استفاده کرد. مواد مغذی به اندازه کافی با توجه به نوع گیاه در آن وجود داشته باشد. برای تامین مواد مغذی میتوان از مقداری خاک و کود دامی کاملا پوسیده یا ورمی کومپوست استفاده کرد. با یه آزمایش ساده میتوانید متوجه مناسب بودن خاک برای گیاهان آپارتمانی بشوید. مقداری از خاک را کمی مرطوب کنید طوری که تمام قسمت مرطوب شود سپس خاک را در یکی از دستان خود بریزید و دست خود را ببندید بعد از ۲ ثانیه دست خود را باز کنید یا باید خاک مچاله شده باشد یا اینکه به محض بازکردن دست خاک نیز از هم پاشیده شود و مچاله نشود .



نامناسب بودن خاک


کوچک بودن گلدان

کوچک بودن گلدان :این مشکل با تعویض و تغییر گلدان به گلدان بزرگ‌تر به راحتی قابل حل می‌باشد. این امر نه تنها فضای مناسب برای ریشه گیاه شما را فراهم می‌کند؛ بلکه مقداری خاک تازه و غنی نیز برای گیاه فراهم می‌کند. می‌توانید در گلدان جدید مقداری از خاک قدیمی را نیز اضافه کنید. توجه داشته باشید که گلدان را فقط یک یا دو اندازه بزرگتر انتخاب کنید. بزرگ‌تر بودن بیش از حد گلدان، باعث ایجاد مشکلات دیگری می‌شود.گلدان بزرگ باعث جمع شدن آب درون خاک شده و قرارگرفتن ریشه‌ها در شرایط مرطوب پوسیدگی آن‌ها را درپی دارد.



کوچک بودن گلدان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.