فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

والیسنریا یا نواری : یکی از گیاهان معروف آکواریومی است که در کشور ما نیز به وفور یافت می­شود. این گیاه در بازار در دو نوع پیچ خورده و صاف یافت می­شود، البته این گیاه تنها به این دو گونه خلاصه نمی­شود و انواع کوتوله، رنگی و …. نیز موجود هستند که کم و بیش در بازار یافت می­شوند. این گیاه از طریق ریشه دوانی تکثیر می­شود و پاجوشهای آن می­تواند به سرعت قسمت زیادی از اکواریوم را بپوشاند. والیسنریا به نور متوسط تا زیاد و مقدار کمی co2 برای رشد هر چه بیشتر خود نیازمند است. بهتر است این گیاه در میانه رو به عقب و یا در گوشه­های عقبی آکواریوم کاشته شود زیرا اغلب برگهای این گیاه تا سطح آب رشد می­کند. سطح نگهداری والیسنریا آسان است. دمای مناسب آن ۲۲ الی ۲۸ درجه سانتیگراد و PH مناسب برای آن ۶٫۵ الی ۷٫۵ است. نور متوسط نیاز دارد.
معرفی چند گیاه آکواریومی با نگهداری آسان - فوت و فن های باغبانی
معرفی چند گیاه آکواریومی با نگهداری آسان - فوت و فن های باغبانی

کریپتوکورین

کریپتوکورین :سعی کنید این گیاه را در گلدانهای سفالی سوراخ دار و یا گلدانهای پلاستیکی مشبک مخصوصی که مثل سبد هستن بکارید تا موقع عوض کردن آب آکواریوم ریشه آن آسیب نبیند و در ضمن زیاد از حد در زیر ماسه پراکنده نشود .کریپتون در نور کم و متوسط و دمای بالای آب هم بخوبی رشد و نمو میکنه و زیبایی خاصی داره و گل های زرد رنگی در زمستان میده که خیلی خوش بو هستند. این گیاه از گیاهان آبزی زیر آبی بوده و دمای مناسب آب محل رشد آن 20 تا 28 درجه سانتیگراد با آب سبک وPH بین 5.5 تا 9 می باشد.



کریپتوکورین


آنوبیاس

آنوبیاس :آنوبیاس یک گیاه کوچک آبزی سخت است ؛بخشی از گروه دوزیستان است ، به این معنی که می تواند کاملاً یا جزئی از ان در آب غوطه ور شود و زنده بماند.بخاطر این موضوع مراقبت از این نوع گیاه آسان است ، این نوع گیاه می تواند در سخت ترین و حتی بدترین نوع کیفیت آب زنده بماند. PH این نوع گیاه در آکواریوم بین ۶٫۵ – ۷٫۸ و دمای آب بین ۷۲ – ۷۸ درجه فارنهایت است. این گیاه درآکواریوم های کوچک و همچنین بزرگ به خوبی رشد کرده و بسیار جذاب و زیبا نشان داده می شود.این گیاه در نزد ماهی ها بسیار محبوب است و در آکواریوم ها همراه با ماهی های گرمسیری و ماهی های قرمز در آب گرم قرار می گیرد.



آنوبیاس


جاوا موس

جاوا موس : این گیاه برای پوشاندن سطح سنگ‌ها و دیواره‌های آکواریوم‌های خانگی، گزینه‌ی بسیار مناسبی محسوب می‌شود. روند رشد گیاه جاوا موس بسیار سریع بوده و دمای 18 الی 30 درجه‌ی سانتی‌گراد، محدوده‌ی ایده‌آلی برای رشد آن به حساب می‌آید. حداقل حجم آب برای پرورش این گیاه 20 لیتر تعیین شده است. بهتر است از این گیاه در آکواریوم کوچکتر استفاده نشود؛ چرا که ممکن است فضای حرکت آبزیان را بیش از حد محدود کنند.این گیاه احتیاج چندانی به سیستم CO2 ندارد و بدون آن نیز رشد خوبی خواهد داشت.نکته‌ای که جا دارد در زمینه‌ی نگهداری از گیاه جاوا موس به آن اشاره کنیم، رشد خزه بر روی بدنه‌ی این گیاه است. نور زیاد، با این که روند رشد آن را تسریع می‌کند، می‌تواند رشد خزه‌ها بر روی آن را نیز افزایش دهد.



جاوا موس


داک وید

داک وید :گیاه کوچک و گلداری که در بسیاری از دریاچه ها و حوضچه ها در طبیعت قرار دارد.برای کنترل مواد مغذی و همچنین زیبایی آکواریوم اضافه شده است. گیاه اردک در شرایط گرمسیری با نور کامل بهترین رشد را دارد ، در محدوده دمای آب بین 42-92 درجه فارنهایت (5.6-33.3 درجه سانتیگراد) با PH خنثی در حدود 7.0 بهترین عملکرد را دارد اما می تواند با شرایط اسیدی نیز سازگار شود.



داک وید
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.