فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

کاکتوس ها در بهار و تابستان که بیشتر رشد و شکوفایی خود را انجام می دهند ، به آب بیشتری نیاز دارند. هر زمان که خاک آنها خشک شد آنها را آبیاری کنید.نحوه آبیاری آنها به اندازه میزان آب دادن آنها مهم است. در کویرهای بومی آنها باران زیادی نیست اما وقتی باران می بارد ،به مقدار زیاد می بارد. بنابر این با خیساندن کاکتوس خود در آب ، از آن موسمی های بیابانی تقلید کنید. خیساندن های دوره ای عمیق بهتر از آبیاری های مکرر سبک است. فقط مطمئن شوید که قبل از اینکه دوباره آبیاری کنیدخاک کاملاً خشک شده باشد.
نگهداری از کاکتوس ها در تابستان - فوت و فن های باغبانی
نگهداری از کاکتوس ها در تابستان - فوت و فن های باغبانی

بیشتر گونه های کاکتوس در فصل رشد حداقل به هشت ساعت آفتاب مستقیم در روز نیاز دارند. برای حداکثر زمان آفتاب آنها را کنار پنجره جنوبی یا زیر نورگیر قرار دهید. می توانید آنها را در بهار و تابستان به بیرون منتقل کنید تا بتوانند 10 تا 12 ساعت از آفتاب واقعی بهره مند شوند.البته تغییر میزان نور باید تدریجی انجام شود تا دچار سوختگی نشوند.



نگهداری از کاکتوس ها در تابستان


کاکتوس ها به خاک خوب زهکشی شده نیاز دارند ، بنابراین آن را در مخلوط خاک استاندارد نکارید. یک مخلوط خاک درست شده برای کاکتوسها بخرید یا با افزودن یک قسمت پرلیت یا پوکه به یک قسمت مخلوط گلدان استاندارد ، ترکیب خود را بهتر کنید. خاک گلدان استاندارد آب زیادی را نگه می دارد و باعث پوسیدگی یک کاکتوس در قاعده آن می شود.



نگهداری از کاکتوس ها در تابستان


کاکتوس ها به آرامی رشد می کنند ، بنابراین شما مجبور نیستید که مرتباً اقدام به تعویض گلدان کنید. برخلاف گیاهان دیگر که باید سالانه تعویض شوند ، یک کاکتوس می تواند سالها در همان گلدان با شادی رشد کند. به یاد داشته باشید ، بسیاری از گونه های کاکتوس اگر در گلدانی باشند که کمی خیلی کوچک باشد ، شکوفا خواهند شد. ریشه های تنگ به اندازه کافی گیاه را تحت فشار قرار می دهد تا باعث شکوفا شدن گیاه شود.کاکتوس ها را فقط در فصل رشد ، بهار و تابستان تغذیه کنید. کاکتوس ها شرایط اسیدی را دوست دارند ، بنابراین از کود مخصوص استفاده کنید.



نگهداری از کاکتوس ها در تابستان
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.