فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۱         
  

تیر ماه بهترین زمان برای سمپاشی درختان و کنترل آفت و بیماری ها است، زیرا دراین زمان درختان نیازمند مبارزه با آفات هستند.اوج ظهور کنه قرمز اروپایی را در این ماه شاهد هستیم ، سمپاشی با کنه کش هایی مثل باروک و یا انویدور یا ترکیب اورتوس و امایت یا آبامکتین ، بهمراه کود مایع ( ۲۰ – ۲۰ – ۲۰ ) توصیه می شود.مبارزه و کنترل کرم سیب ، کرم خوشه خوار ، کرم خراط ، شته ها ، بیماری سفیدک و ...نیز در صورت لزوم انجام شود.
بهترین اقدامات باغبانی در تیرماه  - فوت و فن های باغبانی
بهترین اقدامات باغبانی در تیرماه  - فوت و فن های باغبانی

کنترل علفهای هرز نیز در این زمان انجام می پذیرد ،چون در فصل تابستان که جذب آب برای گیاهان جنبه حیاتی دارد، نباید اجازه داد که علف های هرز آب مورد نیاز گیاهان را به مصرف برسانند علاوه بر روش مبارزه مکانیکی مداوم، سمپاشی علف های هرز به وسیله سموم علف کش با رعایت احتیاط های لازم به خصوص در مورد درختانی که در کنار جوی ها و حاشیه ها قرار دارند، مفید خواهد بود.



بهترین اقدامات باغبانی در تیرماه


اگر در منطقه ای هستید که تابستان های خشک یا الگوی هوایی گرم و خشک را تجربه می کنید، شاید خواهان این باشید که بتوانید با آبیاری فضای سبز باغ خود را به بهترین وجه ممکن حفظ و نگهداری نمایید.اکثر گیاهان فضای سبز معمولاً به طور میانگین در حدود 1 اینچ آب در هفته را ترجیح می دهند. این میزان آّب برای تحریک ریشه گیاهان جهت نفوذ به عمق بیشتر در خاک بهترین روش است. در هنگام آبیاری گیاهان، آبرسانی مستقیم به خاک بهتر از خیس کردن شاخ و برگ گیاهان است. زیرا ممکن است آبی که روی سطح برگ گیاهان می نشیند منجر به بروز بیماری شود. برای نمونه استفاده از لوله های آبیاری جذبی برای این امر روشی عالی است.



بهترین اقدامات باغبانی در تیرماه


مالچ پاشی نیز انجام شود، زیرا در روزهای گرم به حفظ رطوبت خاک کمک می کند حتی اگر نور خورشید سطح مالچ را گرم کند، خاک زیر آن محفوظ بوده و خنک و مرطوب می ماند.پخش کردن مالچ به ضخامت حدود 5 سانتیمتر مفید می باشد،خوشبختانه مالچ ها به نوع خاصی محدود نمی شوند هر آنچه که از مواد ارگانیک نظیر خرده چوب، پوشال، بقایای گیاهی و برگ های خشک و خرد و پوست درختان و موادی از این قبیل بدست آید که در درازمدت نیز به فرایند کمپوست سازی و بافت خاک کمک خواهد کرد.



بهترین اقدامات باغبانی در تیرماه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.