فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۱/۳۱         
  

برای آبیاری درختان از آب سالم استفاده کنید. استفاده از آب شور، آب استخرهای ماهی و … می‌تواند باعث زردی و از بین رفتن درختان شود. یکی از اشتباهات رایج افراد در مورد درختان باغ ویلاها‌ یا خانه‌ها این است که اجازه می‌دهند، مواد شوینده مانند مایع دستشویی، ظرفشویی، مواد شوینده لباس و … به همراه آب پای درخت برسد. این مواد برای درخت به شدت سمی بوده و باعث زرد شدن تدریجی و خشک شدن درخت می‌شود.
پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه  - فوت و فن های باغبانی
پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه  - فوت و فن های باغبانی

فواصل آبیاری را به درستی تنظیم کنید، کم آبیاری یا آبیاری بیش از حد نیز می‌تواند باعث زردی برگ‌ها شود.اگر خاک به صورت مداوم اشباع از آب باشد سیستم ریشه ای آن دچار خفگی شده و به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به ریشه ها به تدریج از بین می رود.



پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه


حدالامکان از کودهای حیوانی تازه و ضدعفونی نشده در باغات خود استفاده نکنید، این فضولات انواع آفات و بیماری را وارد باغ می‌کنند. در کنار این، کودهای حیوانی باعث افزایش شوری خاک و ایجاد مشکلاتی برای ریشه درخت در جذب آب و مواد غذایی می‌کنند.



پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه


به تغذیه درختان خود توجه ویژه داشته باشید. کمبود عناصر غذایی در خاک باعث ضعف درخت شده و اولین علائم این ضعف، بروز زردی در برگ‌های درخت است. به عنوان مثال کمبود آهن باعث ایجاد زردی در برگ‌های انتهایی و در صورت تشدید آن، زردی در کل درخت مشاهده می‌شود.



پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه


پای درختان را شخم و یا بیل نزنید، با اینکار ریشه‌های سطحی قطع شده و یا آسیب می‌بینند. آسیب به ریشه نیز باعث زردی در برگ‌ها و ضعیف شدن درخت می‌شود.



پیشگیری از زرد شدن برگ درختان میوه
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.