فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز شنبه ۱۴۰۳/۲/۸         
  

وجود کلر در آب آبیاری گیاهان آپارتمانی سبب آسیب دیدگی ریشه شده و می تواند باکتری های مفید و سایر میکروارگانیسم های خاک را در محدوده ی ریشه گیاه آپارتمانی شما را از بین ببرد.همچنین وجود کلر سبب مسمومیت بخشی از گیاهان آپارتمانی شده که نسبت به وجود کلر در آب، نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی دیگر بیشتر حساسیت دارند.
تاثیر کلر و فلوراید آب بر گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی
تاثیر کلر و فلوراید آب بر گیاهان آپارتمانی - فوت و فن های باغبانی

وجود کلر در آب باعث قهوه ای شدن برگ گیاهان آپارتمانی شده که در نهایت این امر، برگ ها دچار ریزش خواهند شد بنابراین آب مناسب برای گیاهان آبیست که حاوی کلر نباشد. برای از بین بردن کلر در آب می توان پیش از آبیاری آب را به مدت 12 الی 24 ساعت در فضای آزاد (بدون پوشش) قرار داده تا کلر آن آزاد شود.



تاثیر کلر و فلوراید آب بر گیاهان آپارتمانی


مقدار کم فلوراید در آب نیز می تواند فتوسنتز و تنفس گیاه را مختل نماید و از طرفی با تجمع در بافت های رویشی گیاه، باعث سمیت و نکروزه شدن گیاه آپارتمانی شما شود و از سویی دیگر وجود فلوراید در آب از تاثیر گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی و یا گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا برای فیلتر کردن هوای خانه می کاهد.



تاثیر کلر و فلوراید آب بر گیاهان آپارتمانی


میزان فلوراید به طور قابل توجهی در منابع آب های لوله کشی متفاوت است و حتی برخی از کشورهای غربی به دلیل مزایای آن برای سلامت دندان ها، به آب شیرآلات خانگی فلوراید اضافه می کنند.



تاثیر کلر و فلوراید آب بر گیاهان آپارتمانی
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.