فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

لونداکس ( بن‌سولفورون متیل ) :برای کنترل علف‌های هرز جگن و پهن‌برگ، میزان مصرف مناسب : ۵۰ تا ۷۵ گرم در هکتار زمان مناسب مصرف : ۴ تا ۱۰ روز بعد از انتقال نشاء به زمین اصلی(قبل از نشاء مصرف نشود). میزان آب مزرعه در هنگام مصرف : هنگام مصرف خاک باید کاملا” زیر آب فرو رفته باشد و سطح آب باید برای حداقل ۴ روز بعد از مصرف حفظ شود .
شناخت چند علف کش های رایج در شالیزار  - فوت و فن های باغبانی
شناخت چند علف کش های رایج در شالیزار  - فوت و فن های باغبانی

ستاف ( سینوسولفورون )

ستاف ( سینوسولفورون ) :برای کنترل علف‌های هرز جگن و پهن ‌برگ زمان مصرف : ۶ تا ۸ روز بعد از نشاءکاری ( قبل از نشاءکاری مصرف نشود. ) مقدار مصرف : ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم در ۴ تا ۵ بطری نیم لیتری آب در هکتار ( برای مزارع آلوده شدید به تیرکمان‌آبی ۱۵۰ گرم مصرف نمایید. ) میزان آب مزرعه در هنگام مصرف : هنگام مصرف خاک باید کاملا” زیر آب فرو رفته باشد و سطح آب باید برای حداقل ۴ روز بعد از مصرف حفظ شود .



ستاف ( سینوسولفورون )


بازاگران ( بنتازون )

بازاگران ( بنتازون ) :برای کنترل جگن‌های یکساله و دایمی و پهن برگ ها، علف‌کش انتخابی است که بیشتر به وسیله شاخه و برگ ها جذب می‌شود و قدرت انتقال بسیار کمی دارد . همچنین توسط ریشه‌ها نیز جذب می‌شود و از طریق بافت چوبی به طور سطحی انتقال می‌یابد . تاثیر بر علف‌هرز : بعد از رویش میزان مصرف مناسب ( کیلوگرم ماده موثره در هکتار ) : ۷۵/۰ تا ۲ زمان مناسب برای مصرف در کشت نشایی : بستگی به مرحله رویش علف‌های هرز دارد اما می‌توان از آن ۱۵ تا ۳۰ روز بعد از انتقال نشاء به زمین اصلی استفاده کرد (علف‌های هرز حد‌اقل در مرحله ۱ تا ۲ برگی باشند). میزان آب در هنگام مصرف : لازم است که علف‌های هرز بالاتر از سطح آب باشند . زیرا این علف کش بصورت برگ پاشی پس از تهیه امولسیون به کمک سمپاش مصرف می شود.



بازاگران ( بنتازون )


ساترن ( تیوبنکارب یا بنتیوکارب) : برای کنترل گیاهان علفی یکساله خانواده غلات و جگن‌ها ( سوروف را تا مرحله ۵/۱ برگی و جگن را در مراحل اولیه رویش کنترل می‌کند.علف‌کش انتخابی است که به وسیله کولیوپتیل ، مزوکوتیل ریشه و برگ ها جذب می‌شود واز رشد رویشی بذر جلوگیری می‌کند . تاثیر بر علف‌هرز : مراحل اولیه رویش تا ۵/۱ برگی سوروف میزان مصرف مناسب در کشت نشایی : ۴ تا ۶ لیتر توصیه شده ولی به نظر می‌رسد ۳ لیتر کارایی کافی دارد. زمان مصرف در زمین اصلی بین۴ تا ۷ روز بعد از نشاءکاری است و تا زمانی که سوروف ۵/۱ برگ دارد می‌توان از آن استفاده نمود . هنگام مصرف ارتفاع آب ۳ تا ۷ سانتیمتردر شالیزار باید باشد و تا سه روز از خروج آب جلوگیری گردد. زمان مناسب برای مصرف در کشت نشایی : ۴ تا ۶ روز بعد از انتقال به زمین اصلی.



شناخت چند علف کش های رایج در شالیزار
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.