فروشگاه اینترنتی گل و گیاه نارگیل            
امروز جمعه ۱۴۰۳/۲/۷         
  

گیاه فیلا با نام علمی “Phyla nodiflora"از خانواده شاهپسند بوده و به عنوان گیاه دارویی چند ساله و دائمی است که بومی ایالات متحده و برزیل می باشد و در مناطقی از جنوب آسیا و آفریقا نیز توسعه یافته، این توسعه شامل نواحی شمالی و جنوبی ایران نیز بوده که به صورت علف های هرز در این مناطق به طور پراکنده وجود دارد.
استفاده از گیاه فیلا به جای چمن در فضای سبز شهری - فوت و فن های باغبانی
استفاده از گیاه فیلا به جای چمن در فضای سبز شهری - فوت و فن های باغبانی

از مزایای این گیاه می توان طول دوره گلدهی چهار ماهه با گل های بسیار زیبا همچنین رنگ خاص برگ های این گیاه و زیبایی شهر در تمام ماه های سال اشاره کرد.



استفاده از گیاه فیلا به جای چمن در فضای سبز شهری


از خصوصیات مهم گیاه فیلا، به سازگاری کامل آن با شرایط آب و هوایی گرم و مقاومت آن به خشکی و کم آبی، اسیدیته و شوری خاک، همچنین استقرار در شیب های خیلی تند و قدرت پالایندگی بسیار بالای گیاه اشاره و بیان کرد: مقاومت نسبت به آفات از دیگر ویژگی های مهم این گیاه است.



استفاده از گیاه فیلا به جای چمن در فضای سبز شهری


کاشت این گیاه در حاشیه اتوبان ها، میادین، حاشیه خیابان ها، سطوح شیب دار که ترافیک عبور و مرور زیاد دارند همچنین نوارهایی با عرض کم در حاشیه پارک ها و معابر توصیه می شود.



استفاده از گیاه فیلا به جای چمن در فضای سبز شهری
  

نظرات و پرسشهای کاربران

پایگاه اینترنتی نارگیل به عنوان یکی از اولین سایت های تخصصی و جامع ترین دایره المعارف گل و گیاه و باغبانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و از سال ۱۳۹۱ امکان خرید اینترتی محصولات مرتبط با این حوزه مانند انواع گل و گیاه و بذر، خاک و کود های کشاورزی، سموم دفع آفات و ابزار باغبانی را برای علاقه مندان گل و گیاه فراهم نموده است.
© 2024 تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نارگیل است. استفاده از مطالب در رسانه های آموزشی با ذکر منبع و لینک به صفحه مربوطه بلا مانع است.